Jodi Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Ja, hvordan gjør dere det? Shampo først, såpass skjønner jeg. Men tar dere balsam, så kur? eller kur, så balsam? Eller dropper dere hele balsamen når dere kurer?
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Ja, hvordan gjør dere det? Shampo først, såpass skjønner jeg. Men tar dere balsam, så kur? eller kur, så balsam? Eller dropper dere hele balsamen når dere kurer? balsam lukker hårstråene så hvis du setter kur etter balsam kan du like gjerne droppe det!! sjampoo,kur så balsam..
Vilette Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Først Shampoo, så kur som jeg sover med over natten og skylder ut neste morgen. Pleier ikke å ha behov balsam - håret er allerde mykt og deilig.
Lykkelitenen Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Kur uten balsam er å kaste halve kuren i vasken :S Fordi kuren gir fukt, men lukker ikke skjellagene. Derfor må man ha i balsamen. Den vil ikke gjøre håret mykere, men den lukker skjellagene, så kurens virkning faktisk holder seg i håret. Hvis ikke vaskes alle de gode stoffene fra kuren mer eller mindre ut av hårstrået ved neste vask. Med andre ord: Shampo, kur og en liten desj balsam....
Gjest Iah Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Og frisøren som klippet meg sist, sa at det var helt unødvendig med balsam etter kur, så her er det tydeligvis flere oppfatninger.
The Kitten Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Jeg tar shampo to ganger, så kur og til slutt balsam.
Gjest Armule Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 For de som bruker balsam (kun) fordi det lukker skjellaget: å skylde håret med kaldt vann etter vasking funker jo på samme måte. Penger å spare der.
Vilette Skrevet 10. januar 2010 #9 Skrevet 10. januar 2010 Kur uten balsam er å kaste halve kuren i vasken :S Fordi kuren gir fukt, men lukker ikke skjellagene. Derfor må man ha i balsamen. Den vil ikke gjøre håret mykere, men den lukker skjellagene, så kurens virkning faktisk holder seg i håret. Hvis ikke vaskes alle de gode stoffene fra kuren mer eller mindre ut av hårstrået ved neste vask. Med andre ord: Shampo, kur og en liten desj balsam.... Det er helst sikkert det som er riktig , men for meg blir håret for lett/luftig hvis jeg i tillegg skal ha i balsam. Vet at det er viktig å kure håret - og hadde ikke hatt så god kvalitet på håret uten - men kur + balsam medfører også for mitt hår at håret blir mer flatt og umulig å style.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #10 Skrevet 10. januar 2010 Normalt sett når jeg tar hårkur, dropper jeg balsam. Men med f.eks. "K-PAK Home Hair Repair Kit" fra Joico, bruker jeg balsam først. Det kitet har 4 produkter, shampoo, balsam, Penetrating Reconstructor og Intense Hydrating Treatment. Siden det står trinn 3 og 4 "in the hair repair system" bak på flaskene til de to sistnevnte, har jeg tenkt at shampoo og balsam er trinn 1 og 2 i behandlingen. Korrigerer meg hvis jeg har tenkt feil.
Gjest Raptuza Skrevet 10. januar 2010 #11 Skrevet 10. januar 2010 Trur ikkje det er nødvendig med balsam når du kurar håret.
Gjest MissB Skrevet 11. januar 2010 #12 Skrevet 11. januar 2010 Bruker først shampoo, så kur som jeg går med i et kvarter ca. også balsam tilslutt;)
Lilandry Skrevet 11. januar 2010 #13 Skrevet 11. januar 2010 Da jeg jobbet på salong, lærte jeg at vi ikke trenger balsam i etter kur. Så jeg bruker å sjamponere det to ganger så tar jeg i kur, lar den virke godt over tiden jeg, fordi jeg alltid på gjøre noe innimellom! Ellers så ender det av og til opp med at jeg sover med kuren og skyller ut om morgenen. Men aller mest bruker jeg leave- in kurer. Når jeg tenker på det om å lukke skjellaget etter kur, så funker jo kaldt vann!
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #14 Skrevet 11. januar 2010 det er noen kurer man ikke trenger å bruke balsam til, da den lukker skjellaget, se på kuren som en super god balsam. derfor er det litt forvirring ute å går. det var i hvertfall det jeg lærte på den salongen jeg jobbet på. å sove med kur har heller ingen hensikt, om det ikke er en leave in. står det at den skal sitte i i 15 min, så gjør det jobben på 15 min, og det blir ikke noe bedre effekt av å ha den i lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå