Gå til innhold

Eplefes bryllupsfunn!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann, alle lesere av KGs bryllupsforum!

Jeg tenkte jeg skulle lage en tråd hvor jeg legger ut litt linker til bryllupsting jeg snubler over på min reise gjennom internettet.

Det har seg nemlig slik at det er få arrangementer jeg liker bedre en bryllup, og jeg blir oppriktig glad når folk sier at dagen deres ble perfekt, og jeg har (som sikkert mange andre jenter) planlagt dagen min siden jeg var liten.

Førsteposten skal selvsagt ha linker som jeg oppdaterer etterhvert, og jeg skal prøve å skrive litt om hver enkelt link jeg legger ut, og arrangere dem i kategorier.

Når jeg legger ut linker til enkelte ting, som f.eks. ebay finds og etsy-linker er disse ofte tids/antall-begrenset. Jeg skal prøve å gå igjennom linkene mine så ofte som mulig for å renske ut ting som er utsolgt, men kan ikke love øyeblikkelig oppdatering i det de selger ut.

Hvis folk vil spørre om jeg kan lete etter noe spesielt tar jeg mer enn gjerne i mot ønsker på det. :)

Invitasjoner

Invitasjoner er et logisk sted å begynne i tråden, og det er vanskelig å finne noe som passer en. Kanskje er man nervøs for å bestille fra utlandet, eller ikke finner noe som passer nettopp deres bryllup.

Etsy har en egen bryllupskategori, med en egen underkategori for invitasjoner. Mye av det man finner der kan "kjøpes" som .pdf, og man kan dermed få dem trykt selv her i Norge, et "trygt" alternativ for de som er litt nervøse for å bestille fra utlandet.

Etsy kan fort virke litt stort og uoversiktlig, men med litt øvelse finner man fort frem til drømmeinvitasjonen.

Wedding Paper Divas sender internasjonalt, og har helt nydelige invitasjoner m.m., et gigantisk utvalg, og mange farger å velge mellom. Enten du vil ha noe simplistisk eller overdådig finner du det der. De har og en hendig fargevelger i menyen du kan sortere invitasjonene etter.

Corn dog industries har utradisjonelle og grisetøffe invitasjoner for den alternative bruden!

Cardstore.com har mye fint og klassisk i de fleste farger en kan tenke seg! Sender også internasjonalt.

Hello, Lucky! har fine, moderne invitasjoner. Sender internasjonalt.

Ringer og smykker

Turtle Love Committee har fantastiske, eco-vennlige smykker til hyggelige priser. Det er helt umulig å ikke finne noe man liker på sidene deres.

Fabulster lager gifteringer med fingeravtrykket til deg og din kjære. Vakkert og unikt!

Titanium Era har noe utradisjonelle ringer (utradisjonelle materialer), men de er fantastisk vakre, og de fleste av dem er rimelige. Verdt en kikk.

Brilliant Earth er ikke nødvendigvis billige, men diamantene deres er etisk korrekte!

Moissanite - Hva er vel vakrere og mer symbolsk skjønt enn en ring innsatt med stjernestøv?

The Little Things In Life har rimelige, fantastiske smykker!

Jewelery Adviser har fantastiske smykker til enhver smak. Ikke billig, men verdt hver krone.

Kjoler

Enten du vil ha en under-kneet eller en fotsid en, en overdådig eller enkel en, så finnes det en kjole der ute som er din. Her er litt hjelp til å finne den.

Whirlingturban har helt fantastiske kjoler, vintageinspirerte og vakre. Kjolene deres er limited edition, og er helt nydelige. Ikke full lengde, men perfekt for et sommerbryllup uten at du trenger å koke over. De lager customstørrelser.

Wai Ching har nydelige klær. Litt kronglete design, men når du først finner frem finner du vakre brudekjoler under "bridal"-seksjonen.

The Cotton Bride har - ja, nettopp - bomullskjoler. Bryllupskjoler i bomull. Vakkert, lett og perfekt for sommerbryllup!

Unique Vintage har unike vintagekjoler. Vakkert for bruden som ønsker noe litt gammeldags men samtidig stilfullt. Tidløse brudekjoler til en rimelig penge.

Gloria's Bridal Online Studio customsyr kjoler i klassisk design til en billig penge!

Milanoo har billige, vakre kjoler! Linker direkte til en her, men siden er ikke så vond å finne frem på.

Rivendall Bridal, hvis noen skulle ha gått glipp av dem, har de vakreste eventyrkjolene i verden. Dessverre er de alt annet enn billige, men himmel, så vakkert.

Hatter, hodepynt og slør

Breeziway, er ikke mye mer å si enn at man må se selv!

Lo Boheme har både kaketoppere og hodepynt som gjør hvem som helst giftesyk.

Kaketoppere og andre bryllupsdekorasjoner

Sweet Pixie Pie@Etsy har de søteste skogsinspirerte kaketopperne i verden. Enhver som har grønt og brunt eller lignende farger burde kjøpe de fullstendig customizable kaketopperne hennes.

Buketter

Kimberly Aurora: Romantic Flowers har nydelige buketter. Skjellbukettene hennes får meg til å drømme om et strandbryllup! :hjerte:

Misc.

Wedding Wire sin sjekkliste for bryllup!

Oppdaterer med flere emner og linker etterhvert som jeg snubler over dem, og føler de passer inn her, eventuelt får forslag fra dere KG-brukere. :)

Endret av Eplefe
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

*abonnere*

Fantastisk!

Skrevet

Må bare legge til http://www.moissanite.net/Moissanite-Wedding-Bands_2 !

Snublet nettopp over den. Til de som ikke vet det - moissanite er et alternativ til diamanter, og det er faktisk det nærmeste vi mennesker kommer til stjernestøv! Det glinser vakrere og kraftigere enn diamanter og er billigere enn diamanter (til tross for at det er "stjernestøv"!). Typisk funnet i meteoritter og lignende er disse steinene ikke akkurat noe du ser daglig. Mer info på siden deres!

Skrevet

Tenkte bare å tipse til optimalprint til invitasjoner/takkekort. De har verktøy for å sette sammen et kort fra deres design, eller man kan laste opp sitt eget. Veldig enkelt! Kjapp levering og rimelig!

Gjest Eowadia
Skrevet

Så ufattelig kult. Jeg digger ringene med fingeravtrykk!

Du som kan endel om dette: Vil du påstå at det er billigere å bestille alt fra nettet? Hva kan man spare på å bestille på nettet, og hva kan man like greit kjøpe i butikken?

• Liker 1
Skrevet
Så ufattelig kult. Jeg digger ringene med fingeravtrykk!

Du som kan endel om dette: Vil du påstå at det er billigere å bestille alt fra nettet? Hva kan man spare på å bestille på nettet, og hva kan man like greit kjøpe i butikken?

Hvis man leter rette steder er det mye å spare på å bestille ting på nettet. Telysholdere, småsjokolader og lignende til dekorasjoner kan du faktisk spare STORE mengder på ved å kjøpe det på nettet, samme gjelder kjole, og mest sannsynlig dress til mannen. Det er faktisk billigere å kjøpe en tilmålt kjole på nettet enn å kjøpe en kjole og få den tilpasset i brudesalong. Invitasjoner er jeg slett ikke sikker på hva som er billigst, men det er mye lettere å få dem som du ønsker når du bruker nettet.

Hvis du er litt hendig og kan gjøre en del DIY sparer du latterlige mengder penger på å bestille materialer på nettet fremfor å gå på panduro o.l.

Skrevet

Supre invitasjonslinker! Jeg sitter mitt oppi invitasjonsdilemmaet nå, så disse skal jeg se på i kveld :jepp:

Skrevet

Sitter og surfer Etsy og måtte bare vise disse til dere:

Ekornfamilie-kaketopp! Mente jeg leste om noen som hadde grønt og brunt osv. som fargetema her inne for en stund siden. Har aldri sett noe så skjønt før!

Dette smykket var bare skjønt. Jeg vet ikke hva mer jeg kan si annet enn at jeg vurderer å kjøpe det og bare satse på at bestevenninnen min vil bruke det. Selgeren har også matchende armbånd!

Denne og denne buketten var og helt vanvittig vakre! Tenk dere den første i et strandbryllup om sommeren, da!

Disse invitasjonene var visst fullstendig customizable når det gjelder farger etc., og de var dødsstilige!

Gjest Pippelipp
Skrevet

Turtle love committee har helt fantastiske ting! Åh, takk for tipset!

Skrevet

Fantastisk tråd!!

Skrevet

Jeg snublet bokstavelig talt over dette. Rimelige og så ufattelig nydelige smykker!

Skrevet

så utrolig mye stilig du snubler over!

Denne tråden må jeg, i likhet med flere, ha i mine innlegg!

Skrevet

Tusen takk! Kjekt å høre at dere liker de små funnene mine! ^_^

Gjest Bryllup2010
Skrevet

Å! For en fantastisk tråd! Elsket Jewelery Adviser sine gemstone rings (altså, de som ikke er diamanter). Tusen, tusen takk! HVORFOR er ikke denne tråden klistret? Den er jo genial! *springe innom ris, ros og tips for å tipse*

Skrevet

Ja, Jewelery Adviser hadde noen helt nydelige smykker. Falt helt for en ametystring, jeg. :P

Tusen takk for komplimentet. ^_^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...