starligt Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 vi har en katt som er kastrert.han får ikke lov til og klore på sofan pga den blir ødelagt. og han vet åsså at han ikke få rlov. hvordan tar dere kattebe dere s om de gjør noe galt? jeg har tatt i bruk sprut flaske og gir han et par tre dusj.
Gjest Huffsa Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Jeg fjerner katten fra sofaen. Det er en katt, de kan ikke dresseres så voldsomt. Mange tror det funker å hive katta i nakkeskinnet bort, men det gjør det ikke. Har ikke pusen klorestativ? Hvis ikke er det ikke rart, og da får dere gå til innkjøp av det så pus får kvesset klørna. Er pus innekatt bør dere ha et veldig stort klatre/klorestativ evt fler små forskjellige steder siden de ikke får kvesset klørna ute.
starligt Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2010 den har klorestativ ja.seff.og den er ute.
Inger88 Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Flytt ham over til klorestativet når han klorer på sofaen:)
Gjest Huffsa Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Da bærer du katten til klorestativet når den klorer på sofaen.
Lilith Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Jeg klarte aldri å oppdra kattene mine til ikke å klore i stykker tekstilsofaen min. Løsningen her ble å kjøpe skinnsofa.
Gjest Lille-Mia Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Ja,jeg hadde jo en katt.Hun klorte på soffaen hele tiden.Vi trodde løsningen var å ta hanne i nakkeskinnet,men det funka ikke.Hvet jo nå at det ike funker men ikke da.Jo,hun klorte og klorte og til slutt ble jo hele soffaen tråder. Så ble hun gravis.Da hun fikk kattungene og de ble 5-6 uker begynte de å fly rundt hele sta og sefølgelig klatre overalt på soffaen.Da ble den enda mer ødelag.Da vi hadde gitt bort to kattunger var det en igjen.Vi bestemte oss for å beholde henne.Hun andre måtte vi avlive fordi det viste seg at hun var syk i hodet og bet å klorte oss hele tiden som til slutt kunne føre til hull i fingerenxD Så nå har vi katt som heter Lille-Mia.osete og snill<3Hun klorte på soffaen en stund.Vi løftet henne bare bort i nakkeskinnet på henne også,og det funka.nå klorer hun på en sånn soffapuff som hun får lov til:-D Sprutflaske var en mulighet med den andre katten,men vi gjorde det ikke.Men det funker nok. Klem<3
Gjest Huffsa Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 Ja,jeg hadde jo en katt.Hun klorte på soffaen hele tiden.Vi trodde løsningen var å ta hanne i nakkeskinnet,men det funka ikke.Hvet jo nå at det ike funker men ikke da.Jo,hun klorte og klorte og til slutt ble jo hele soffaen tråder. Så ble hun gravis.Da hun fikk kattungene og de ble 5-6 uker begynte de å fly rundt hele sta og sefølgelig klatre overalt på soffaen.Da ble den enda mer ødelag.Da vi hadde gitt bort to kattunger var det en igjen.Vi bestemte oss for å beholde henne.Hun andre måtte vi avlive fordi det viste seg at hun var syk i hodet og bet å klorte oss hele tiden som til slutt kunne føre til hull i fingerenxD Så nå har vi katt som heter Lille-Mia.osete og snill<3Hun klorte på soffaen en stund.Vi løftet henne bare bort i nakkeskinnet på henne også,og det funka.nå klorer hun på en sånn soffapuff som hun får lov til:-D Sprutflaske var en mulighet med den andre katten,men vi gjorde det ikke.Men det funker nok. Klem<3 Stakkars kattene dine.
Gjest mil Skrevet 11. januar 2010 #9 Skrevet 11. januar 2010 vi har en katt som er kastrert.han får ikke lov til og klore på sofan pga den blir ødelagt. og han vet åsså at han ikke få rlov. hvordan tar dere kattebe dere s om de gjør noe galt? jeg har tatt i bruk sprut flaske og gir han et par tre dusj. Dyrebutikker og dyreklinikker selger sprayer du kan bruke. Spray Catnip på klorestativet (mine katter er direkte forelsket i klorepinnen etter at jeg sprayet den...ligger og koser med den og kikker ømt og hengivent på den ). Og så skal det finnes en slags Cat Off-spray som du kan spraye på sofaen som katten ikke vil like. Eventuelt kan du prøve å lage din egen spray med pepper o.l. og ha på sofaen.
Karmosin Skrevet 13. januar 2010 #10 Skrevet 13. januar 2010 Cat-off hadde suverent lite effekt på min katt. Feliway, derimot, funker som bare det. Det må friskes på innimellom, men det går både uker og måneder mellom hver gang møblene må få en omgang spray. Ellers fikk katten min en sprut vann når hun var liten og gjorde gale ting, men de må få den dusjen akkurat i det de klorer på sofaen. 30 sekunder etterpå skjønner de ikke at det var kloringen de fikk det for. Å løfte katten vekk fra det den holder på med hjelper også på, hvis man er konsekvent med det. Jeg er på min tredje katt, og alle har vært riktig flinke til å lære seg hva de får lov til og ikke
bonafide Skrevet 13. januar 2010 #11 Skrevet 13. januar 2010 Dyrebutikker og dyreklinikker selger sprayer du kan bruke. Spray Catnip på klorestativet (mine katter er direkte forelsket i klorepinnen etter at jeg sprayet den...ligger og koser med den og kikker ømt og hengivent på den ). Måtte bare le litt av denne herlige beskrielsen. Ser det for meg Katter her så fantastisk herlige dyr!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå