Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om noen gode romaner hvor handlingen foregår i New York?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"En ettermiddag om høsten" av Mirjam Kristensen.

Skrevet

"Breakfast at Tiffany's" av Truman Capote

Skrevet

Og så har du New York-triologien til Paul Auster.

Skrevet

Jeg har en som heter New York. Men jeg har selvfølgelig ikke boka akkurat her, så jeg husker ikke forfatteren! Men boka er kjempediger! Den handler om New York sin begynnelse kan man si, og helt frem til i dag. Det er på en måte små historier som kunne ha skjedd i virkeligheten. For eksempel handler første kapittelet om en "hvit mann" (engelsk altså) i et område med indianere. Han er pelsselger, og driver salg via indianerne. Om noen vet hvilken bok jeg snakker om så hyl gjerne ut! Har ikke lest hele boka, men virker god hittil! :fnise: Beklager at jeg ikke husker forfatteren!

Kan noen fortelle oss hva New York-triologien handler om forresten? :)

Skrevet

Catcher in the rye :)

Skrevet

Tusen takk for tips. Tror jeg må lese litt om bøkene og se om de er noe for meg.

Skrevet

Jonathan Safran Foer - Ekstremt høyt og utrolig nært. Handler om tiden etter 11. september.

Skrevet
Jeg har en som heter New York. Men jeg har selvfølgelig ikke boka akkurat her, så jeg husker ikke forfatteren! Men boka er kjempediger! Den handler om New York sin begynnelse kan man si, og helt frem til i dag. Det er på en måte små historier som kunne ha skjedd i virkeligheten. For eksempel handler første kapittelet om en "hvit mann" (engelsk altså) i et område med indianere. Han er pelsselger, og driver salg via indianerne. Om noen vet hvilken bok jeg snakker om så hyl gjerne ut! Har ikke lest hele boka, men virker god hittil! :fnise: Beklager at jeg ikke husker forfatteren!

Kan noen fortelle oss hva New York-triologien handler om forresten? :)

Har ikke lest den, men forfatteren av "New York" heter Eric Rutherfurd. En murstein...

Skrevet

Ayn Rand - Kildets utspring er jo også i New York, men det er jo heller ikke så eksplisitt kanskje? Handlingene er jo heller ikke bare i NY.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...