Gjest Skya Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Noen som vet om noen gode romaner hvor handlingen foregår i New York?
Vær76 Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 "En ettermiddag om høsten" av Mirjam Kristensen.
Orthia Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Og så har du New York-triologien til Paul Auster.
Gjest Miam Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Jeg har en som heter New York. Men jeg har selvfølgelig ikke boka akkurat her, så jeg husker ikke forfatteren! Men boka er kjempediger! Den handler om New York sin begynnelse kan man si, og helt frem til i dag. Det er på en måte små historier som kunne ha skjedd i virkeligheten. For eksempel handler første kapittelet om en "hvit mann" (engelsk altså) i et område med indianere. Han er pelsselger, og driver salg via indianerne. Om noen vet hvilken bok jeg snakker om så hyl gjerne ut! Har ikke lest hele boka, men virker god hittil! Beklager at jeg ikke husker forfatteren! Kan noen fortelle oss hva New York-triologien handler om forresten?
Gjest Bond Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 Nero Wolfe og Archie Goodwin bøker av Rex Stout Breatt E. Ellis - American Psycho
Gjest Skya Skrevet 14. januar 2010 #8 Skrevet 14. januar 2010 Tusen takk for tips. Tror jeg må lese litt om bøkene og se om de er noe for meg.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #9 Skrevet 14. januar 2010 Jonathan Safran Foer - Ekstremt høyt og utrolig nært. Handler om tiden etter 11. september.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #10 Skrevet 14. januar 2010 Jeg har en som heter New York. Men jeg har selvfølgelig ikke boka akkurat her, så jeg husker ikke forfatteren! Men boka er kjempediger! Den handler om New York sin begynnelse kan man si, og helt frem til i dag. Det er på en måte små historier som kunne ha skjedd i virkeligheten. For eksempel handler første kapittelet om en "hvit mann" (engelsk altså) i et område med indianere. Han er pelsselger, og driver salg via indianerne. Om noen vet hvilken bok jeg snakker om så hyl gjerne ut! Har ikke lest hele boka, men virker god hittil! Beklager at jeg ikke husker forfatteren! Kan noen fortelle oss hva New York-triologien handler om forresten? Har ikke lest den, men forfatteren av "New York" heter Eric Rutherfurd. En murstein...
Gjest Miam Skrevet 14. januar 2010 #11 Skrevet 14. januar 2010 Har ikke lest den, men forfatteren av "New York" heter Eric Rutherfurd. En murstein... NÅ kom jeg på det ja Men han heter vel Edward? Murstein ja, hehe, jeg er ikke helt ferdig, for å si det sånn http://www.pasajeslibros.com/images/portad...81846051968.jpg Link til bildet på framsida av boka
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #12 Skrevet 14. januar 2010 NÅ kom jeg på det ja Men han heter vel Edward? Murstein ja, hehe, jeg er ikke helt ferdig, for å si det sånn http://www.pasajeslibros.com/images/portad...81846051968.jpg Link til bildet på framsida av boka Haha - det stemmer (jeg er gjest over), jeg så på True Blood samtidig som jeg skrev...
Gjest Bond Skrevet 15. januar 2010 #14 Skrevet 15. januar 2010 Ayn Rand - Kildets utspring er jo også i New York, men det er jo heller ikke så eksplisitt kanskje? Handlingene er jo heller ikke bare i NY.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå