Gjest Gjest_usikker_* Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Jeg jobber på plattform, og møtte en flott gutt der i fjor. Jeg ba ham med på kino, og han ble med (dette var på jobb). Vi hadde veldig god kjemi, men det viste seg at han hadde dame. Vi jobbet sammen i to uker i strekk og hadde fri i 4 uker over et halvt år, og når vi jobbet sammen var vi veldig mye sammen og ble godt kjent. Han var meget ulykkelig i forholdet, men var ikke klar til å bryte ut. Vi snakket ganske mye om forholdet hans.. Vi gjorde aldri noe som kvalifiserer til utroskap, nærmeste fysiske vi har gjort er å klemme noen ganger, men han ble intrisert i meg og jeg prøvde å ikke bli intrisert i han. Etter hvert ble vi venner på facebook, men damen hans likte det ikke og han slettet meg. Det forstår jeg forsåvidt. Men så laget han en ny facebook konto for å holde kontakten med meg.. Vi hadde daglig kontakt der når vi ikke var på jobb, men jeg følte meg litt skitten over det, siden damen ikke visste at vi hadde kontakt. Plutselig ble damen gravid, og jeg kunne se på han at han var helt knust. Etter det har det ikke vært snakk om å bryte ut, selvfølgelig. Jeg møtte ham (eneste gang utenom jobb) og sa at vi ikke burde ha mer kontakt. Det har gått en god stund nå, og jeg hører fra kollegaer at de fikk babyen i desember. Det jeg lurer på er om det blir feil av meg å ta kontakt nå? Jeg ønsker å si gratulerer. Og siden jeg vet at de fortsatt sliter i forholdet så har jeg veldig lyst å gi ham (dem) en bok jeg har lest som er veldig god ang. forhold. Kanskje naivt av meg, men jeg tror faktisk den hadde vært til hjelp. Etter hun ble gravid har han sagt mange ganger at han vil prøve å få forholdet til å fungere, og jeg håper virkelig at det går, for både han og barnet sin del. Jeg vil bare at hvis han ikke bryter ut av forholdet så må de få orden på det.. Er det å blande seg for mye inn..? Setter pris på ærlige svar, og vet at det blir gitt her på KG!
Gjest brutal_mann Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Hold deg borte. Om han virkelig vil ha deg og er mann med baller så kommer han til deg. Hvis ikke så er han tapt for evig tid.
Gjest Gjest_usikker_* Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 jeg har ingen forhåpninger om å bli sammen med ham. Jeg ønsker bare at han har det bra sammen med hun han er sammen med nå. For ham, og for barnets skyld. Han kommer nok ikke til å gå fra henne nå som de har et barn sammen og faktisk er blitt en familie..
Gjest Iah Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Jeg skjønner at tanken er god, men det blir helt feil av deg å blande deg inn i deres forhold. Du kan ikke hjelpe dem.
Gjest brutal_mann Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 jeg har ingen forhåpninger om å bli sammen med ham. Jeg ønsker bare at han har det bra sammen med hun han er sammen med nå. For ham, og for barnets skyld. Han kommer nok ikke til å gå fra henne nå som de har et barn sammen og faktisk er blitt en familie.. Pisspreik. du hadde aldri tenkt tanken på kontakt om dette ikke var det reelle motivet. Det er vanskelig å være ærlig med seg selv, det vet jeg, men se nå for svingede å vær det!
Gjest Gjest_usikker_* Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Mine motiver ligger i at jeg bryr meg om han. Spørsmålet er hvordan det vil bli mottatt..
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Hadde evt. skrevet et anonymt kort der man "tilfeldigvis" glemte å skrive navn på, og sendt boka i posten, om jeg skulle gjort det.
Gjest Gjest_usikker_* Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 Det var et veldig bra forslag! Tusen takk!
Asteria Skrevet 10. januar 2010 #9 Skrevet 10. januar 2010 Jeg forstår at du vil gjøre det i beste hensikt.. Men jeg tror han kan bli mer forvirret hvis du tar kontakt.. Så for hans del ville jeg latt være.. Og når det gjelder denne boken ville jeg ikke sendt den heller.. For hvis hun får se den kommer hun nok ikke til å ta det så bra.. Jeg ville ihvertfall ikke like om noen skulle sendt meg en bok om hvordan jeg skulle bedre forholdet mitt.. Men du sier at han fikk en ny facebook konto for å ha kontakt med deg, har han den fortsatt? og tar han kontakt? eller når tok han kontakt sist?
Gjest brutal_mann Skrevet 10. januar 2010 #10 Skrevet 10. januar 2010 Mine motiver ligger i at jeg bryr meg om han. Spørsmålet er hvordan det vil bli mottatt.. Du vil stelle istand ett reint helvete for han.
Gjest Gjest_usikker_* Skrevet 10. januar 2010 #11 Skrevet 10. januar 2010 Han slettet facebook kontoen når jeg møtte ham og sa vi ikke skulle ha noe konakt. Huff ja, damen kommer nok ikke til å ta det så veldig bra hvis de får den boken i posten.. Men det er ikke en sånn "råd til deg som ikke har det bra i forholdet-bok" men en bok om hvordan kjærlighet fungerer i relasjoner til mennesker vi er glad i. Kjærlighetens 5 språk heter den. Mangen som leser den som ikke har et problem i utgangspunktet. Uansett ser jeg jo at jeg hadde også blitt nyskjerrig/sjalu/sint hvis jeg og kjæresten ikke hadde det så bra sammen og vi fikk en slik bok i posten og jeg visste at han tidligere hadde en usunn kontakt med en annen dame.. Huff.. det var bare så vondt å se ham sist gang på jobb, så nedfor..
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #12 Skrevet 10. januar 2010 vi hadde kontakt for to mnd siden, sist gang vi treftes på jobb..
Asteria Skrevet 10. januar 2010 #13 Skrevet 10. januar 2010 Skjønner at det er vondt å se.. Men det er ikke ditt ansvar.. Hvis dere jobber sammen kommer dere vel til å møtes neste gang begge jobber? Så da kan du eventuelt prate med han igjen da.. Men hold deg til det du har sagt tidligere og ikke led han inn i fristelse :D
Gjest Gjestefisk Skrevet 10. januar 2010 #14 Skrevet 10. januar 2010 Syns du skal passe deg litt for menn som sier de har SÅ dårlige forhold, mens de allikevel åpenbart klarer å opprettholde et høyt funksjonelt sexliv der hjemme som resulterer i barn. Det er en ganske vanlig strategi for å få seg både i pose og sekk. Idèen om å sende dem en bok, i din kjærlighet til HAN, som ikke er helt upåvirket av deg heller, syns jeg er helt på jordet. Er det drama du vil ha, så får du jo bare sende den, men selv hadde jeg tatt helt av om en dame min samboer har et godt øye til skulle begynne å leke Klara Klok for vårt forhold. Håper denne idèen bare er noe du har kommet frem til fordi du selv ønsker et minimum av kontakt med han. Hold deg unna du, dette forholdet vil enten overleve eller ebbe ut, men syns ikke du skal innta noen rolle midt oppi det hele nå, det minner ikke meg helt om kjærlighet.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #15 Skrevet 10. januar 2010 Brutal mann har rett. Dette handler )"(#&%#/ ( ikke om "omsorg" for ham. Hold deg for /&#%%¤# unna det der!
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #16 Skrevet 10. januar 2010 Syns du skal passe deg litt for menn som sier de har SÅ dårlige forhold, mens de allikevel åpenbart klarer å opprettholde et høyt funksjonelt sexliv der hjemme som resulterer i barn. Det er en ganske vanlig strategi for å få seg både i pose og sekk. Idèen om å sende dem en bok, i din kjærlighet til HAN, som ikke er helt upåvirket av deg heller, syns jeg er helt på jordet. Er det drama du vil ha, så får du jo bare sende den, men selv hadde jeg tatt helt av om en dame min samboer har et godt øye til skulle begynne å leke Klara Klok for vårt forhold. Håper denne idèen bare er noe du har kommet frem til fordi du selv ønsker et minimum av kontakt med han. Hold deg unna du, dette forholdet vil enten overleve eller ebbe ut, men syns ikke du skal innta noen rolle midt oppi det hele nå, det minner ikke meg helt om kjærlighet. Helt enig med dette. Du har kun hørt den ene versjonen (hans) om deres forhold. Og hvis du såkalt uselvisk bryr deg om han som venn, så holder du deg langt unna. Jeg har litt erfaring selv med såkalte venninner som deg og jeg ville også flydd i flint og mannen ville fått et helvete.
Havbris Skrevet 10. januar 2010 #17 Skrevet 10. januar 2010 Hold deg unna - hans forhold er ikke ditt ansvar - dette må han ordne opp i selv. Det er bare han og samboeren som kan finne ut av dette - eventuelt med hjelp av en samlivsterapeut. Ikke send ham den boka - hvis han trenger bistand så bør den komme fra andre enn deg. Du er ikke en objektiv "part" her. Selv om du mener det "godt" er det slett ikke sikkert samboeren hans vil tenke så "godt" om deg. Hold deg unna og lev ditt eget liv.
kriztine Skrevet 10. januar 2010 #18 Skrevet 10. januar 2010 Jeg sier som de andre her...ingen vits i å kontakte ham mer..glem alt ved ham.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #19 Skrevet 10. januar 2010 Pisspreik. du hadde aldri tenkt tanken på kontakt om dette ikke var det reelle motivet. Det er vanskelig å være ærlig med seg selv, det vet jeg, men se nå for svingede å vær det! Spot on.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #20 Skrevet 10. januar 2010 Han slettet facebook kontoen når jeg møtte ham og sa vi ikke skulle ha noe konakt. Huff ja, damen kommer nok ikke til å ta det så veldig bra hvis de får den boken i posten.. Men det er ikke en sånn "råd til deg som ikke har det bra i forholdet-bok" men en bok om hvordan kjærlighet fungerer i relasjoner til mennesker vi er glad i. Kjærlighetens 5 språk heter den. Mangen som leser den som ikke har et problem i utgangspunktet. Uansett ser jeg jo at jeg hadde også blitt nyskjerrig/sjalu/sint hvis jeg og kjæresten ikke hadde det så bra sammen og vi fikk en slik bok i posten og jeg visste at han tidligere hadde en usunn kontakt med en annen dame.. Huff.. det var bare så vondt å se ham sist gang på jobb, så nedfor.. Altså, dette må han rydde opp i selv, uten at du blander deg inn. Send for all del ikke den boken. Hva om samboeren hans lurer på hvor den kommer fra, kanskje det til og med er hun som åpner pakken. Han har fått et barn med samboeren sin, og dette har skjedd i løpet av den tiden han har kjent deg. Da er det ikke sikkert forholdet hans er så ille likevel? Legg dette på is nå. Han må finne ut hva han vil, og dersom du blander deg inn, blir alt mye vanskeligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå