Gå til innhold

hvordan gjøre opp i prosent ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lånte en person 40000 kroner til en motorsykkel. Vedkommende batalte 29000 kroner. Sykkelen kosete 69000 kroner. personen har kostet på nytt bakhjul og diverse pynte ting og klokke.

Nå skal sykkelen taksteres på verksted, jeg tenger hjelp til å regne ut prosenten. jeg vil gjøre dette retferdig. Sykkelen er nå i flere deler. Jeg vil heller ha litt igjen, en å ikke få noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg hadde lånt bort 40.000 ville jeg hatt tilbake den summen, uavhengig av hva sykkelen er verdt... Eier dere sykkelen sammen? Synes bare det var en litt merkelig problemstilling

Skrevet

Har du lånt personen personen penger eller har du invistert i motorsykkelen?

Ved førstnevnte er lånet uavhengig av sykkelen, i sistnevnte må du regne på tapet og fordele det etter hvilken andel den andre og du eier.

Skrevet

Var meningen det ja, men forholdet ble slutt. Sykkelen og forsikrinen står på han. Tenkte å takstere den, og kjøpe han ut, og så selge sykkelen, da jeg ikke har bruk for et slikt monster.

Skrevet

Jeg satte inn 5000 i depositum til de som solgte den, og satte 35000 på kontoen til x, slik at han betalte den.

Skrevet

(69.000*X)/100 = 40.000

X = (40.000*100)/69.000 = 57,97%

Denne prosenten du er på jakt etter?

Skrevet

Jeg ville heller fått folka på verkstedet til å komme med en sum her... Kostnadene som personen har lagt ut mht bakhjul og pynteting og klokke spiller vel også inn. Pynteting er strengt tatt ikke nødvendig heller, så hvor mye det har å si for verdien er opp til verkstedet å bestemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...