Gå til innhold

Badeferie i Frankrike

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anne Mette_*
Skrevet

Vi skal til Frankrike til sommeren. Tenkte å tilbringe første uken i Paris og deretter reise, et fint sted ved kysten med mye sol og bad. Hvilken retning bør vi reise? Vi har ikke så mye erfaring med Frankrike, men ser jo at mulighetene er både nord, syd og vest. Noen som har konkrete forslag til et fint feriested langt kysten i Frankrike? Tenkte kanskje å leie hus eller leilighet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_MH_*
Skrevet
Vi skal til Frankrike til sommeren. Tenkte å tilbringe første uken i Paris og deretter reise, et fint sted ved kysten med mye sol og bad. Hvilken retning bør vi reise? Vi har ikke så mye erfaring med Frankrike, men ser jo at mulighetene er både nord, syd og vest. Noen som har konkrete forslag til et fint feriested langt kysten i Frankrike? Tenkte kanskje å leie hus eller leilighet.

Vi skal gjøre det samme, og jeg holder på å undersøke muligheter. En ting lærte jeg da vi i 2002 hadde samme opplegget, og derfor svarer jeg på meldingen din: Jeg bestilte fem dager i EuroDisney, og en uke på et feriesenter i Calais. Feriesenteret var flott det, og stranden helt nydelig. Men området var og er ikke lenger et flott reisemål. Med et svært senter for illegale innvandrere i Sangatte, ikke langt unna, var stranden nesten helt tom, og området preget av politi, konflikter, osv. Jeg lærte at før jeg reiser noe sted skal jeg sjekke nyhetsbildet i området, f.eks. BBC eller nettet generelt. Anbefales.

Skrevet

Juan les Pins mellom Cannes og Nice kan anbefales på det sterkeste. Det er en liten og koselig by, der man finner alt: shopping, god mat, strandliv og uteliv. Er vel det mest Syden-lignende stedet jeg har vært i Frankrike, og hoteller er det flusst av.

Ellers kan Ile d'Oléron også anbefales. Det er en øy på vestkysten av Frankrike. Fort Boyard (du vet...Fangene på Fortet :fnise: ) ligger rett utenfor denne øyen.

Gjest Gjest_sivi_*
Skrevet

Hei.

I Nice og Cannes kan absolutt anbefales ja. I Nice er det steinstrand, mens i Cannes er det sand.

Jeg personlig trivdes bedre i Nice enn i Cannes, selv om stranda i Cannes er finere. Synes nok at Nice var en mer personlig by, mens i Cannes får du veldig inntrykk av at her bor de "rike".

Det er også mulig å ta seg en tur til Monaco, hvis man ønsker noe annet en strand en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...