Gjest Gjest_anneli_* Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 (endret) Jeg er naturlig (lyys) blond. Har farget det litt lysere en gang, og farget underhåret mitt brunt en gang også. Nå har jeg veldig lyst til og farge håret mitt brunt. Hva tror dere? Har litt lyse øyenbryn, men det er jo bare og farge de også. Ellers er jeg litt lys i huden, men ikke så alt for lys, for og si det så, venninen min har brunt hår men er uansett blekere enn meg men kler brunt kjempegodt. Og hvis, hvordan pakkemerke skal jeg kjøpe? Frisør har selfølgelig vært alternativ men har ikke råd rett og slett. Vet fargen må være litt rødnyanset for å unngå grønn/grå. Hva synes du? Noen ideer? http://i48.tinypic.com/jkbm9k.jpg Bilde endret iht. KGs regler. - lillesky (mod) Endret 11. januar 2010 av lillesky
Gjest Snart Frue Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Jeg synes håret ditt ser kjempeflott ut med blondt, men skjønner lysten på en forandring. Jeg var hos frisøren på lørdag og skulle få en mørkere nyanse og nå sitter jeg her med en merkelig orange farge som jeg må prøve å få gjort noe med i morgen! Kostet skjorten også!! Hvis jeg var deg ville jeg undersøkt litt på nett om å farge lysnet hår mørkere så du ikke risikerer merkelig hårfarge! Det går jo an å bare stikke innom en frisør og spørre hva de vil anbefale av hjemmefarging? Jeg tror nok de fleste vil gi deg gode svar! Bare vær ærlig og si at du ikke har mulighet til å bruke masse penger på frisørtime akkurat nå.
Siiw Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Hmm, har ikke peiling på nr på farger og det da:P men du hadde kjempe fin farge på håret!!:-). Prøv med en ganske lys brunfarge! og synes du det er for lyst så kjøper du en litt mørkere:) garnier og loreal har greie farger:) ikke kjøp ukjente merker i hvertfall!!
Lykkelitenen Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Det du må gjøre er å først førpigmentere håret ditt med en rød farge, så sette brunt i det (kan godt gjøres rett etter hverandre, tar ikke mye ekstra tid). Hvis du bare setter brunt i det vil du kunne få grønnskjær i det, siden ditt lyse hår mangler røde pigmenter. Jeg vil anbefale deg å kjøpe fargen i en butikk som spesialiserer seg på blandt annet farging (F.eks vita eller kicks), eventuelt om du velger en kjede som har hud og håravdeling (H&M, cubus o.l), så velg en der det er faste ansatte i den avdelingen. Da er du sikker på at du får hjelp fra folk som kan hår og er grundig kurset i faring generelt og de ulike merkene! Mitt tips vil være en toning i rødt eller en veldig rød tone, f.eks country colors, nice and easy eller casting, så over med permanentfarge i brunt. Da vil du være beskyttet mot eventuelt grønnskjær. Fargen blir kanskje litt rødlig i begynnelsen, men det vil gjevne seg ut etter kort stund, siden du har en ikkepermanent farge innerst (mye av de røde vil nemlig vaskes bort, mens det likevell vil være litt igjen, nok til at du ikke blir grønn)
Gjest ts Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Når du sier førpigmentere mener du å farge det? Altså, først farge det rødt, og deretter brunt?
Lykkelitenen Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 ja, først rødt, så brunt Men for å ungå at det blir veldig mye rødt, så bør du ta en ikke-varig farge først, så permanent brunfarge...
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Også må du huske to bokser siden du har hår lenger enn til skuldrene... Tips: Du skal kjøpe farge til (la oss si) 129,- pakken. Med førpigmentering x 2 bokser + farge x 2 bokser er du oppe i 516,- og da er det snart så du kan farge det hos en profesjonell frisør for samme prisen. Da kan du være sikker på at du får en nyanse som kler deg og unngå sjolder (eller hvertfall ha mulighet til å klage og farge det på nytt) også tar du heller etterveksten hjemme etterhvert...
Lykkelitenen Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 forpigmentering med glansvask får man nede i 64 kr om en velger viva sin mousse Og farge hos frisør koster MYE mer enn 500-600kroner, ettersom de fleste tar ekstra betalt for forrpigmenteringen... Men det kan være lurt å få hjelp til å fordele fargen gjevnt.... Men husk å spørre de på butikken om tips!
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #9 Skrevet 10. januar 2010 Skjønner, ja. Men der kommer problemet igjen at jeg rett og slett ikke har råd. Men, en bekjent av meg hadde blondt hår og hun farget håret med en sånn minicolor brun med bittelitt rødskjær, Og fargen hennes ble helt perfekt. Vi hadde også veldig lik hårfarge, så dere tror vel ikke det er mulig og bare kjøpe en pakke med rødskjær? Kan også kjøpe hårfarge hos frisøren, da de selger hårfarge pakker der, og da kan jeg jo samtidig spørre om råd osv?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. januar 2010 #10 Skrevet 10. januar 2010 jeg farger håret en del og har ca samme naturlige hårfarge som deg.. gjør det alltid selv.. har aldri førpigmentert det og kan ikke huske å ha hatt grønt skjær.. jeg har nå brunt hår med lyse striper i.. jeg har valgt en lys gyllen brun farge.. En ting du må huske på før du går gjennom dette er at med ditt hår er det veldig vanskelig å gå tilbake til lyst etter å ha hatt rødtoner.. det blir oransj/rosa og resultatet er å stripe det i fler omganger for å komme tilbake til blond (det er en lang prosess) eller du må nibleke håret ditt kritthvit.. (det sliter vanvittig..) så tenk deg om før du gjør det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå