Gå til innhold

Ble altfor lys hos frisøren

Anbefalte innlegg

Gjest Snart Frue
Skrevet

Jeg dro til frisøren med store forhåpninger om å gå fra en gyllen blond til en askeblond og samtidig få spill i håret ved å ha i noen striper.

Det som har skjedd er at hråret mitt nå er en meget lys GUL farge som jeg overhodet ikke er fornøyd med. Jeg har ringt til frisøren og gitt beskjed om at jeg synes det ble altfor gult.

Jeg skal dit på mandag for å prøve å ordne på det og skal nå ha med BILDE og gi beskjed om at SLIK vil jeg ha håret. Jeg skjønner ikke at hun kunne ha misforstått når jeg sa at jeg vil ha bort gul-skjæret og heller ha en askefarge med striper... jaja...får bare håpe at det blir riktig i morgen og at det lar seg gjøre å farge håret mørkere uten å drepe det..

Er det noen som vet om det er mulig å få til følgende:

-Farge hele håret en mørkere/kaldere nyanse

-ha i både highlights/lowlights

(pr idag er håret bleket med litt highlights i)

Jeg skal gifte meg til sommeren så jeg vil ikke ødelegge håret men jeg vil heller ikke ha GULT hår da jeg ikke kler varme farger...og ansiktet mitt ser bare kjemperødt ut!!

Hjelp noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier ikke bleket hår å bli lett gult?

Mener man kan bruke sånn sølvshampo eller shampo med lillapigmenter for å fjerne gulskjæret.

Skrevet

Det høres ut som frisøren har lysnet håret for mye...gjør man det risikerer man gult...du sier ikke kosn håret ditt var fra før...farget/mørkt/naturlig....men om det var farget i mørkere farge er jo det frisøren som burde ha sagt at man risikerer gultskjær, det man oftest må gjøre etter stripingen da er å hive på en transparent farge/minicolorasjon med en del kalde pigmenter(lilla) for å balensere ut gule fargen....du vil fortsatt ha spill i håret, men da en kaldere farge!

Gjest Snart Frue
Skrevet

Jeg hadde fra før en gyllen blond farge. Så jeg sa til frisøren at jeg ville ha en askeblond nyanse med highlights i. Resultatet ble altså meget gult. Så jeg lurer derfor på om det er mulig å gjøre følgende: Farge hele håret en mørkere aske-blond nyanse og samtidig ha i highlights.

Jeg skal til frisøren igjen i morgen og håper jeg ikke griller håret mitt! Akkurat nå sitter jeg og er helt rød i ansiktet pga den grusomme hårfargen...den gjør at jeg ser skikkelig solbrent ut!!!

Skrevet
Jeg hadde fra før en gyllen blond farge. Så jeg sa til frisøren at jeg ville ha en askeblond nyanse med highlights i. Resultatet ble altså meget gult. Så jeg lurer derfor på om det er mulig å gjøre følgende: Farge hele håret en mørkere aske-blond nyanse og samtidig ha i highlights.

Jeg skal til frisøren igjen i morgen og håper jeg ikke griller håret mitt! Akkurat nå sitter jeg og er helt rød i ansiktet pga den grusomme hårfargen...den gjør at jeg ser skikkelig solbrent ut!!!

Ok...frisøren har nok brukt helt feil med å bleke håret for lenge rett og slett....

men er det spill i håret nå??uansett om det er gult?? fordi hvis du farger det i mørkere askeblond farge samtidig med highlights blir det en stor prosess på håret igjen, kvaliteten på håret etterpå kan være meget dårlig. Det eg hadde gjort var å ta en askefarge som er ikke for mørk, heller samme tonehøyde som det du har nå....men i minicolorasjon/transparent farge....tatt det i vått hår.....så vil du få en kaldere tone....med de highlightsene du allerede har....ikke noe vits å gjøre noe mer for så å kanskje ødelegge håret totalt etter bleking!

Gjest Snart Frue
Skrevet
Ok...frisøren har nok brukt helt feil med å bleke håret for lenge rett og slett....

men er det spill i håret nå??uansett om det er gult?? fordi hvis du farger det i mørkere askeblond farge samtidig med highlights blir det en stor prosess på håret igjen, kvaliteten på håret etterpå kan være meget dårlig. Det eg hadde gjort var å ta en askefarge som er ikke for mørk, heller samme tonehøyde som det du har nå....men i minicolorasjon/transparent farge....tatt det i vått hår.....så vil du få en kaldere tone....med de highlightsene du allerede har....ikke noe vits å gjøre noe mer for så å kanskje ødelegge håret totalt etter bleking!

Ja, det er litt spill i håret selv om det er gult. HUn som farget håret mitt virket litt uerfaren, så jeg skal be om å få noen som har mye erfaring med dette og forklare (med bilder) nøyaktig hva jeg er ute etter og om det er mulig å få til. Det er ikke noe must med highlights. Det kan kanskje gå an å ta noen lowlights i stedet for å få mer dybde i håret? Er lowlights like hardt mot håret mon tro?

Skrevet

All kjemisk behandling tar på håret. Forskjellen fra highlights og lowlights er som følgende...

hightlights: på farget hår må man bruke bleking/lysningspasta

på ufarget hår kan man også bruke bleking/lysningspasta, eller en lysningsfarge(snillere mot håret)

lowlights: Dette er som oftest farge eller minicolorasjon avhengig av om man har behandlet hår fra før(da bruker man minicolor).

I og med du har spill i håret vil evt. en minicolorasjon i vått hår ta forskjelligt på håret....det vil si der fargen er lysgul vil det være en dempet/fortsatt lys farge. Mens der fargen er litt mørkere vil det bli en mørkere "lowlight" kan du si.....så utenom å se håret ditt kan eg jo ikke si ka som er best, men tror nok kun en minicolorasjon hadde fikset problemet.

regn også med at de vil mest sannsynlig at SAMME frisør fikser problemet....er ikke noe morro å måtte fiske andre sine feil, hvis ikke sjefen er ok og sier at de kan fikse det for deg.

Skrevet

Du vet vel også at det er fullt mulig å klage? De fleste kvier seg nok for å klage på frisørtjenester, men når resultatet ble alt annet enn det du spurte om burde du få nye behandling uten ekstra kostnader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...