Gjest M Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Leste dette i Aftenposten: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3456633.ece Jeg ferdes mye i Oslo øst, og jeg har sett mye rart. Likevel har jeg aldri sett noe som ligner på moral politi hverken i mot innvandrer ungdom eller nordmenn. Og om det var noe som ligner på dette og de også reagerer på innvandrer ungdom som trakasserer, tiggere, narko selgere eller prostitusjon, er det kanskje ikke så farlig likevel?
Gjest Gaupe. Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Har selv fått kommentarer på antrekket, en gang i Tøyenparken og engang mitt på gata. Siste gangen gikk jeg i en avklippet olashorts og en t-skjorte uten bh og sandaler , det var veldig varmt. Først var det to innvandrer damer som ville si meg noe om antrekket mitt så kom mannen til en av de bort og virket irritert. Han var av den typen med skjegg og vide bukser. Han sa jeg var uverdig kledd eller noe i den stilen. Jeg har mørkt hår, kanskje han trodde jeg var muslim. Ikke akkurat moralpoliti, men kan ligne litt.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Har selv fått kommentarer på antrekket, en gang i Tøyenparken og engang mitt på gata. Siste gangen gikk jeg i en avklippet olashorts og en t-skjorte uten bh og sandaler , det var veldig varmt. Først var det to innvandrer damer som ville si meg noe om antrekket mitt så kom mannen til en av de bort og virket irritert. Han var av den typen med skjegg og vide bukser. Han sa jeg var uverdig kledd eller noe i den stilen. Jeg har mørkt hår, kanskje han trodde jeg var muslim. Ikke akkurat moralpoliti, men kan ligne litt. Fint at noen sier i fra til deg, mere av den slags!
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Fint at noen sier i fra til deg, mere av den slags!
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 De er jo hovedsakelig moralpoliti ovenfor egne folkeslag. Det er de mørkhudede jentene i vestlige klær som får gjennomgå.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Og homoer. Om de tør å leie hverandre på gata.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Be de om å dra til helvete neste gang.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 For engangsskyld skal jeg forsvare innvandrerne. Dama uten bh og lårkort kunne hatt fått pepper i Norge også. På Jæren og andre steder i Vestlandet finnes det moralpoliti. Det samme i enkelt andre små byggdesamfunn. Her er det som regel husmødre i femti åra som er de værste. Jo, jeg snakker av erfaring.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 11. januar 2010 #9 Skrevet 11. januar 2010 Leste dette i Aftenposten: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3456633.ece Jeg ferdes mye i Oslo øst, og jeg har sett mye rart. Likevel har jeg aldri sett noe som ligner på moral politi hverken i mot innvandrer ungdom eller nordmenn. Og om det var noe som ligner på dette og de også reagerer på innvandrer ungdom som trakasserer, tiggere, narko selgere eller prostitusjon, er det kanskje ikke så farlig likevel? Det er ikke unaturlig at ghettoer/bydeler/segregerte grupperinger føler et fellesskap på stedet, og har uskrevne kodekser. På den måten skaper de en slags, for dem, sosial orden. Det er de som bor der, og i deres verden går ikke to homofile hånd i hånd ute der hvor de bor - selv om de bor i Norge.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. januar 2010 #10 Skrevet 11. januar 2010 For engangsskyld skal jeg forsvare innvandrerne. Dama uten bh og lårkort kunne hatt fått pepper i Norge også. På Jæren og andre steder i Vestlandet finnes det moralpoliti. Det samme i enkelt andre små byggdesamfunn. Her er det som regel husmødre i femti åra som er de værste. Jo, jeg snakker av erfaring. Inger Lise Rypdals plate fra 1967: Fru Johnsen Jeg vil fortelle hva som hendte på et sted, helt innerst i en fjord. Der bodde tusen frelste pluss en tenåring og hennes unge mor. Vel, da skolen var slutt en sommerdag, kom datteren løpende som gal, og hun sa : mamma, her er et brev til deg fra «tilsynet for høy moral.» Og i brevet sto: Fru Johnsen, De fostrer dårlig dotter Dykkar sjølv, De har altfor korte skjørt, og det seiast at De stundom drikker øl. De må kome på eit møte, det er no ikveld, i Bedehusets sal. Vi må ta dotter Dykkar frå Dykk, helsing «Tilsynet for høy moral.» Klokken syv den samme kvelden startet møtet, og med ett så smalt en dør. Og like inn i salen kom Fru Johnsen, kledd i miniskjørt som alltid før. Først da hun nådde prekestolen, snudde hun seg, og så ut på den fulle sal og sa: Jeg har litt å si Dere, voktere av stedets moral. Der på første benk er bygdas lærer, flere ganger var han på min dør, og om hans kone var alene når han trodde, ja spør han, de som tør. Og sekretæren Deres doktor, tør De si oss hvorfor hun dro bort så brått, og kan de reise Dem, herr ordfører, og si hvor mange drinker de har fått. Vår kjære pastor og herr lensmann, de som står i spissen for moralen vår, det var vel altervin på flaskene som Dere bar inn bakveien i går? Er det fra denne samling hyklere jeg hører at jeg ikke strekker til. Fordi min skjørtekant er nærmere den himmel dere aldri kommer til. Ja på denne måten hendte det, jeg vet det for jeg var i samme sal, og hørte mamma slå ihjel «Tilsynet for høy moral. Og hørte mamma slå ihjel « Tilsynet for høy moral» --------------------------------------------------------------------------------
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #11 Skrevet 11. januar 2010 Inger Lise Rypdals plate fra 1967: Fru Johnsen Jeg vil fortelle hva som hendte på et sted, helt innerst i en fjord. Der bodde tusen frelste pluss en tenåring og hennes unge mor. Vel, da skolen var slutt en sommerdag, kom datteren løpende som gal, og hun sa : mamma, her er et brev til deg fra «tilsynet for høy moral.» Og i brevet sto: Fru Johnsen, De fostrer dårlig dotter Dykkar sjølv, De har altfor korte skjørt, og det seiast at De stundom drikker øl. De må kome på eit møte, det er no ikveld, i Bedehusets sal. Vi må ta dotter Dykkar frå Dykk, helsing «Tilsynet for høy moral.» Klokken syv den samme kvelden startet møtet, og med ett så smalt en dør. Og like inn i salen kom Fru Johnsen, kledd i miniskjørt som alltid før. Først da hun nådde prekestolen, snudde hun seg, og så ut på den fulle sal og sa: Jeg har litt å si Dere, voktere av stedets moral. Der på første benk er bygdas lærer, flere ganger var han på min dør, og om hans kone var alene når han trodde, ja spør han, de som tør. Og sekretæren Deres doktor, tør De si oss hvorfor hun dro bort så brått, og kan de reise Dem, herr ordfører, og si hvor mange drinker de har fått. Vår kjære pastor og herr lensmann, de som står i spissen for moralen vår, det var vel altervin på flaskene som Dere bar inn bakveien i går? Er det fra denne samling hyklere jeg hører at jeg ikke strekker til. Fordi min skjørtekant er nærmere den himmel dere aldri kommer til. Ja på denne måten hendte det, jeg vet det for jeg var i samme sal, og hørte mamma slå ihjel «Tilsynet for høy moral. Og hørte mamma slå ihjel « Tilsynet for høy moral» -------------------------------------------------------------------------------- Morsomt å se folk tror de forsvarer muslimer med å fortelle at vi går flere tiår og hundreår (burka fantes ikke i steinalderen i Norge en gang) tilbake i tid med den type innvandring fra den islamske landsbygda som vi er vitne til i Norge. For et samfunn nordmenn skaper med den hodeløse innvandringspolitikken som jubles frem. Tragisk for våre barn og barnebarn som faktisk må vokse opp i miljøer med ekstrem kvinneundertrykking og religiøs fascisme. Hvis man for 20 år siden sa at i fremtiden kommer norske barn bli nødt til å flytte fordi de blir mobbet fordi de er norske i Norge, og gjør noe så urent som i spise svinekjøtt og skal til helvete, så hadde folk bare ledd. I dag er det realiteten i Norge.
Gjest Gjest_sd_* Skrevet 12. januar 2010 #12 Skrevet 12. januar 2010 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3460038.ece
Gjest gjest - pasta Skrevet 12. januar 2010 #13 Skrevet 12. januar 2010 Morsomt å se folk tror de forsvarer muslimer med å fortelle at vi går flere tiår og hundreår (burka fantes ikke i steinalderen i Norge en gang) tilbake i tid med den type innvandring fra den islamske landsbygda som vi er vitne til i Norge. For et samfunn nordmenn skaper med den hodeløse innvandringspolitikken som jubles frem. Tragisk for våre barn og barnebarn som faktisk må vokse opp i miljøer med ekstrem kvinneundertrykking og religiøs fascisme. Hvis man for 20 år siden sa at i fremtiden kommer norske barn bli nødt til å flytte fordi de blir mobbet fordi de er norske i Norge, og gjør noe så urent som i spise svinekjøtt og skal til helvete, så hadde folk bare ledd. I dag er det realiteten i Norge. Nå var det ikke min mening å forsvare Moralpolitiet på Grønland. Jeg syntes egentlig det bare var litt morsomt å lime inn teksten til Fru Johnsen. Jeg skjønner nå at det var teit. Problemet med den ekstreme innvandringen er ikke noe å spøke med. Jeg jubler den ikke frem, snarere omvendt: Jeg er vel av dem som stemples for å ha "fremmedfrykt", og dermed er det vel meg da, som det er noe galt med, jeg bør snarest oppsøke psykolog for å bli kvitt denne "irrasjonelle" frykten. Frykt for barn og barnebarn har vi ikke. Min mann og jeg valgte for over 30 år siden frivillig barnløshet. Så det holder vel i vår tid, sier vi. Men jeg synes synd på Norge, jeg synes synd på Europa. Vi må ta grep, hvis det ikke allerede er for sent. Og det er nok mer enn 20 år siden det begynte. Jeg glemmer aldri et innslag i Dagsrevyen for 30 år siden: Et intervju med muslimske elever på Ila skole i Oslo. Gifte seg med norsk dame, nei. Da sa kommentator at det var dere kultur. Deres far skulle bestemme hvilken muslimsk dame de skulle gifte seg med, for sånn var det. Hvis en norsk far sier til sønn/datter at du får ikke gifte deg med en muslim, da er vedkommende rasist, ikke mye kultur med i bildet der. Dessuten ville vel norske far få klar beskjed om at hvem hans barn gifter seg med, har ikke han noe med. Nei, det går nok til helvete.
Gjest ke Skrevet 13. januar 2010 #14 Skrevet 13. januar 2010 Tendensen finnes nok i flere kulturer. Og selv om denne saken ikke virker så alvorlig i seg selv. Så er det en del prinnsiper rundt denne saken som er alvorlig. Nemlig at en gruppe muslimske menn ønsker å besteme over andre. Her er man i kjernen til Islam, man krever at alle skal innordne seg. Muslimene som stoppet den norske jenta, ville at hun skulle tilpasse seg deres moral syn. Hun hadde feil, de har rett. Dette er et alvorlig signal om hvordan det kan bli i fremtidens Norge. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3462039.ece
Gjest ke Skrevet 13. januar 2010 #15 Skrevet 13. januar 2010 Tendensen finnes nok i flere kulturer. Og selv om denne saken ikke virker så alvorlig i seg selv. Så er det en del prinnsiper rundt denne saken som er alvorlig. Nemlig at en gruppe muslimske menn ønsker å besteme over andre. Her er man i kjernen til Islam, man krever at alle skal innordne seg. Muslimene som stoppet den norske jenta, ville at hun skulle tilpasse seg deres moral syn. Hun hadde feil, de har rett. Dette er et alvorlig signal om hvordan det kan bli i fremtidens Norge. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3462039.ece
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #16 Skrevet 13. januar 2010 Må også le litt av Audun Lysbakken fra SV, inkluderings minister fra SV som reagerer på sosial kontroll. SV som aldri har ønsket å stille noen som helst krav eller kontroll med Islam i norge. De har vel nesten mistet retten til å spille sjokkert.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #17 Skrevet 14. januar 2010 Komikeren Zahid Ali (33) forteller at han er blitt drapstruet av det såkalte moralpolitiet i den etnisk fargerike bydelen Grønland i Oslo. : http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3464141.ece
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. januar 2010 #18 Skrevet 14. januar 2010 Må også le litt av Audun Lysbakken fra SV, inkluderings minister fra SV som reagerer på sosial kontroll. SV som aldri har ønsket å stille noen som helst krav eller kontroll med Islam i norge. De har vel nesten mistet retten til å spille sjokkert. Ja, men han kan vel sitte der og surre. Jeg fikk hikke da jeg trodde han skulle bli "sjefen for asylsøknader". Den biten ble vel lagt under Storberget. Ikke at han er verdensmester heller, men han får da hevet ut noen.
Gjest farlig religion Skrevet 14. januar 2010 #19 Skrevet 14. januar 2010 Dette er grunnen til at jeg er imot Islam. Det er farlig religion! Og nei, jeg er ikke rasist!
Gjest gjest - farge Skrevet 14. januar 2010 #20 Skrevet 14. januar 2010 Komikeren Zahid Ali (33) forteller at han er blitt drapstruet av det såkalte moralpolitiet i den etnisk fargerike bydelen Grønland i Oslo. : http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3464141.ece Etnisk og fargerik: ja, ja hver sin mening. Jeg synes Grønland er blitt helt håpløst. Jeg jobber der, og har gjort det i mange år. Maken til forslumming, verre og verre blir det, og man tror jo ikke lenger man befinner seg i Norge. Ikke bare meg som sier det. Ingen av dem jeg jobber sammen med heller, liker å jobbe på Grønland. Men nå ligger jo jobben vår der, så ikke så mye å gjøre med det. Pakistanere har jo også begynt å rømme Grønland, nå er det somaliere som overtar. Det gjør jo ikke verden lysere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå