Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor henvender man seg for å bli støttekontakt?

Noen som har erfaring på området?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ta kontakt med sosialkontoret -om ikke annet vet de hvor det er best å henvende seg i din kommune.

Skrevet

Barnevernet er også på jakt etter støttekontakter.

Skrevet

Eller avdeling for funksjonshemming. :blunke:

Skrevet

OK, takk for tips. :D

Har planer om å melde meg som støttekontakt. Har ingenerfaring, men regner med at jeg må intervjues osv. for å se om jeg egner meg.

Hadde vært fint å hjelpe noen.

Jeg fant litt info om hva en støttekontakt gjør HER

Skrevet

Hei!

Jeg er barnevernpedagog og har jobbet i barnevernet, så her kommer noen tips fra meg:

Å jobbe som støttekontakt er en meningsfull og fin jobb. Mange støttekontakter er flinke, men noen benytter sjansen til å sitte inne å se flest mulig videoer. Jeg synes du skal diskutere med barnevernet (hvis det er de du skal jobbe for) hva som er måletningen med tiltaket for akkurat det barnet. Er det stimulering av selvtillitt, sosialisering, kontaktetablering med andre ???

OG! Husk på det at dette er et barn som vil knytte seg til deg, vi var veldig lite glad i folk som sluttet etter et halvt år osv. Du bør være såpass seriøs at du satser på dette i flere år framover.

Lykke tiL!

Skrevet

Jeg er sosionom, og jobber som miljøterapeut for psykisk utviklingshemmede, og kan bare si: Gi gass!! Kjempeflott at du vil bli støttekontakt. De er utrolig viktige!

Milo

Skrevet

OI! Takk for to fine svar, Milo og Lady. :D

Joda, jeg er seriøs. Har tenkt på dette lenge. Må nok tenke en stund til. Store ansvar er ikke lette å hoppe inn i for en tankefull fugl som meg.

Men jeg skal nok "Gi gass!!" :wink:

Igjen: takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...