Gå til innhold

Jeg og eksen snakket..babyspråk til hverandre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter bare her og mimrer litt tilbake, og da kom jeg på at jeg og eksen (var sammen i 5 år) utviklet et slags "kosebaby-språk" når bare jeg og han var alene.. Det startet bare på tull egentlig, men etterhvert gjorde vi det bare mer og mer og det ble bare en vane rett og slett.

Ingen av oss 2 synes det var noe rart.. Vi snakket jo ikke sånn hele tida selvsagt, men ofte..

Virker bare litt absurd når jeg tenker tilbake på det.. Noen andre som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke noe for det, men jeg mener nå at babyspråk høres temmelig "sjukt" ut.

Gjest Nanette
Skrevet

Jeg vet om et par som gjorde det. Da vi andre hørte de prata, så hørtes det for oss veldig absurd ut. Nesten ekkelt. Det blir feil på en måte. Er man over 20 år så er man over barnehagestadiet. Så best at om man snakker på den måten til hverandre, så hold det for dere selv. :ler: Å snakke babyspråk til babyen sin derimot, det blir noe annet!

Skrevet

Hehe, her føler jeg meg litt truffet... :fnise:

Jeg og typen snakker ikke babyspråk til hverandre, men vi har en slags, hva skal vi kalle det, "dialekt" som vi bruker og masse rare kallenavn på ting og tang, og en egen liten "tulle-verden" sammen.

Synes det er veldig morsomt meg og han i mellom, men hadde dødd på meg hvis noen øverhørte oss, de hadde trodd vi var gale! :legrine:

Skrevet

Har ikke hør om par der begge gjør det. Vet derimot om flere damer som snakker babyspråk til typen sin. Må være fryktelig irriterende å høre på i lengden..

Skrevet

Hahaha, vi har eget språk vi også, og mye kan nok høres babyaktig ut :) Jeg _visste_ det var flere av oss ;)

Skrevet
Hahaha, vi har eget språk vi også, og mye kan nok høres babyaktig ut :) Jeg _visste_ det var flere av oss ;)

Phew...*puster letter ut* :ler:

Helt naturlig og veldig morsomt/koselig for meg og typen, men hadde som sagt virkelig DØDD på meg hvis noen hadde overhørt oss :fnise:

Skrevet

Har ikke vært ut for akkurat det, men svigermor snakker (fortsatt?) en form for babyspråk til sine barn av og til. Det irriterer meg noe grenseløst!

Skrevet

Vi har også et slags "babyspråk", og innmari mange rare kallenavn. Alt fra tjukken, bolla, Blinky (Blinky bill - og den sangen synger vi ofte på i sammen), men mest av alt kaller vi hverandre kjæresten. Til og med hvis vi krangler eller diskuterer. Sistnevnte syns jeg ikke er flaut. :)

Skrevet

Kjenner meg litt igjen her, det er ikke et babyspråk da, men heller kansje en slags dialekt for å ha det morsomt.

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Hehe, jeg har hørt om andre som snakker babyspråk til hverandre, så det er vel ikke så uvanlig. Men jeg og kjæresten har et litt "tullespråk" vi bruker iblant som er veldig barnslig...så det er vel nesten det samme!

Skrevet (endret)
Synes det er sykt. Men hver sin smak.

Voldsomme ord som blir brukt her. Sykt? :ler:

Ja, la alle de som gjør slikt sperres inne på psyk. lukket avdeling.

Endret av LilleChili
Skrevet

Babyspråk med en egen vri her også :jepp:

Begynte som tull, nå har det satt seg.

Tenker ikke over det en gang.

Ikke hele tida selvfølgelig.

Skrevet

Vi har også vårt eget tøysespråk - men vi snakker det BARE når vi er helt alene og oppmerksomhetssyke ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...