Gjest Gjest_Jente90_* Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Har tittet litt rundt på nettet om tips til hvordan legge på seg. Etpar skrev at man kunne ta 4-5 SS olivenolje morgen og kveld. Hva tror dere om dette? Greit at jeg kanskje legger på meg, men hvor bra er det for kroppen? Noen som vet, eller har andre tips til hvordan man kan legge på seg?
Glynis Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Mer olivenolje i kosten er sunt for kroppen og kan hjelpe til med å øke vekten. Andre tips er å spise mer. Spis oftere, spis mer kaloririk mat og spis jevnt. Nøtteblanding, avokado, melkeprodukter, kaloriholdig drikke i stedet for vann, ingen lettprodukter. Hvis du sier hva du spiser på en vanlig dag er det lettere å gi tips om justeringer.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Jeg holdt på med slike "lette løsninger for legge på meg" veldig lenge. Jeg kan ikke vite om dette gjelder deg, men for meg bunnet det hele ut i en ganske komplisert spiseforstyrrelse. Jeg jobbet for å legge på meg, både ovenfor andre og meg selv, men når det kom til stykket handlet livet mitt om å finne unnskyldninger til å ikke spise skikkelig. Det som skulle til for meg for at jeg skulle gå opp i vekt var rett og slett å tilsette karbohydrater i kosten. Jeg spiste nesten bare proteiner og fett, og mente jeg ble syk av karbohydrater. Jeg ble for såvidt det, jeg fikk hjertebank og slik, men det er visst ikke en direkte unormal reaksjon når kroppen plutselig får tilgang på slik energi når den ikke er vant til det. Så om du er en av dem som er kjempetynn og har veldig begrenset med karbohydrater i kosten din (jeg har fått inntrykk av at det er en del av dem, av forskjellige årsaker) så kan jeg fortelle deg her: En relativt liten voksen kvinne skal faktisk i løpet av en dag spise ihvertfall hele 6 brødskiver per dag i tillegg til 2 eggestore poterer eller 2 dl kokt ris eller pasta. og dette skal komme i tillegg til pålegg, kjøtt/fisk og frukt/grønnsaker. Det tok kroppen min en del tid til å venne seg til slike mengder mat igjen, jeg jobbet hardt og var bl.a. en del kvalm i begynnelsen. Men det gikk heller ikke lenge før jeg begynte å føle meg at jeg fikk mer overskudd når jeg kom meg opp over normalvektsgrensen. Jeg kan også nevne at jeg går til terapi og at problemene ikke var over ved at jeg kom meg opp i normalvekt, men det var ett veldig viktig steg på veien. Om du faktisk spiser nok og kroppen får de næringsstoffene den trenger ber jeg deg om å se bort i fra dette innlegget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå