Gå til innhold

Windows 7 - verdt pengene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva liker dere med windows 7? Vurderer om det er verdt pengene å oppgradere fra vista :) Så noen som har noen gode innspill? :) Vil for eksempel viftestøy reduseres dersom man bruker windows 7 i forhold til vista?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjører Vista på laptop og har hatt Win7 beta på stasjonær, og må si jeg foretrekker 7. Syns de har gjort en del fine praktiske endringer inn i redesignet. Jeg opplever det som raskere enn Vista også. Har faktisk kjøpt det nå, venter bare på postmannen!

Skrevet

Må skrive under på det Supramundane skriver her. Windows 7 over Vista any day. Likte designet til Vista, og mye er beholdt i Windows 7, samtidig som det er gjort mange forbedringer. Synes det også er veldig mye raskere, og ikke like "paranoid".

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
Hva liker dere med windows 7? Vurderer om det er verdt pengene å oppgradere fra vista :) Så noen som har noen gode innspill? :) Vil for eksempel viftestøy reduseres dersom man bruker windows 7 i forhold til vista?

Kanskje viftestøyen vil reduseres, men sannsynligheten for det er veldig liten.

Jeg ville valgt 7 over Vista any day, det er mye bedre.

Skrevet

Mest sannsynlig ikke. Win7 krever ikke drastisk mindre systemressurser enn vista. De har forsåvidt ikke gjort noe stort med tanke på hvordan operativsystemet håndterer prosesser på.

Antar det er bærbar du snakker om. Du kan sikkert få tak i en mer støysvak vifte, men hadde du hatt stasjonær hadde det ikke vært noe problem i det hele tatt. En tommelfingerregel er at store vifter med store blader støyer mindre. Det er fordi de kan snurre saktere, men likevel transportere like mye luft.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det blir ikke verre i alle fall. Skandalen er jo at MS har avkred sine kunder penger for å kjøre alpha release søppelet Vista.

Personlig frastår jeg bruk av ufrie systemer, men om du har penger du like så godt kunne kastet i peisen så kjør på.

Skrevet

Javisst. Windows 7 er fint det. Raskt og greit. Litt sånn som Mac OS på nittitallet, men det nærmer seg. For all del.

Tror definitivt det er verd pengene opp fra Vista, for DET er sirupsøppel det!

Skrevet

Mac OS på 90-tallet var jo så bra at Apple skrev om hele OS'et fra bunn av og gjorde det om til et UNIX-basert OS.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Mac OS på 90-tallet var jo så bra at Apple skrev om hele OS'et fra bunn av og gjorde det om til et UNIX-basert OS.

Jepp. Og slik sett befinner W7 seg på 90-tallet.

Skrevet
Synes det også er veldig mye raskere, og ikke like "paranoid".

Dette er også et godt poeng!

Skrevet

Jeg kjører med Windows 7 Pro på engelsk og opplever det som litt ustabilt. Veldig mange program henger nå i forhold til da jeg brukte Vista. Det kan hende det skyldes at programmene er ikke er optimalisert for 7 enda, men irriterende er det.

Det er ihvertfall en grunn til at størsteparten av bedriftsnorge fremdeles benytter seg av XP

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...