Gjest Gjest_tora_* Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 Jeg har hatt lyst på langt hår lenge nå, jeg har til skuldrene. Men det virker ikke som om at håret mitt blir noe lengre. Men det er vel fordi jeg klipper det sjeldent og at håret splitter seg og knekker? Hvis man skal spare til mangt hår, hvor ofte anbefaler du at man skal stusse tuppene og hvor mye? Håret vokser 1 cm i mnd, ikke sant?
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Jeg kan ikke svare deg på ditt konkrete spørsmål om hvor langt håret vokser, men jeg regner nok også med at dette kommer av at håret er tørt og splitter seg. Jeg har to råd til deg. For det første: Gå til en frisør og be frisøren ta en titt på håret ditt for å finne en kur som er tilpasset akkurat det håret ditt trenger. Det kan koste litt penger, men billigkurer har som oftest billig kvalitet også. Det andre du kan gjøre er å ta en titt på hårtuppene dine. Du kan, hvis du har godt syn, se om de er delt i to eller ikke. Så tar du en skarp saks og klipper like over der hvert hårstrå har delt seg. Det tar fryktelig lang tid, jeg gjør det gjerne samtidig som jeg f.eks. ser på tv. Du kan selvfølgelig gå til frisøren og be dem om å stusse så lite som mulig og få bort de slitte tuppene, men da klipper gjerne frisøren mer enn nødvendig. Evt du klipper det hos frisør og så vedlikeholder det med å holde et øye med tuppene.
NoAngel Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 jeg klipper meg ca 4-6 ganger i året. håret mitt vokser veldig fort tror jeg. er til midt på rumpa nå. for 3 år siden var det til skuldrene. jeg kurer hver uke, og bruker ingen form for styling eller varme produkter da dette kan skade håret mitt.. jeg er litt hårfrik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå