Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest12
Skrevet

Hvis mannen din hadde fått større pondus og du bekymret deg pga helse (ikke utseende), hadde du sagt noe da?

Hvordan hadde du forholdt deg til det og hva hadde du sagt/ikke sagt? Det er jo tross alt et sårt punkt vi snakker om!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn råd med å se på "kongen av queens" ;)

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Selvfølgelig hadde eg sagt noe. Hadde ikkje latt han fortsette å legge på seg om det blei så gale at det var helsefarlig.

Hadde vel bare sagt det som det var.

'Du har lagt på deg ein del, nå er det på tide å gjøre noe med det, før du triller.'

Skrevet

Må du direkte sin noe til han da..? Du må hvertfall trå svært varmsomt.

Hva med å prøve å få ham med på trening/spise sunt uten å direkte si noe? Si at du gjerne vil gjennomføre noen kostholdsforandringer og gjerne vil ha ham med deg. At dere vil vil ble sprekere og bedre humør sammen - og at du vil ha han hos deg så lenge som mulig og da er en sunn livvstil en forutseting.

Skrevet (endret)

Jeg sa til sambo; Du har fått litt mage. Han bare; Ja.

Hvorpå jeg sa: Skal vi begynne å trene eller? Så sa han: Ja :)

Var ikke verre. Gutter er ganske enkle ;)

Endret av *appifany*
Gjest bare bea
Skrevet

Si at han har noe til felles med Bjarne Bjønnbo, Eivind Hellstrøm og Kristen Gislefoss. Og så peker du på magen hans. Hvis han ikke tar hintet da burde du dumpe han. Han kommer bare til bli feitere og feitere. Hvor tror du alle de feite mennene kommer fra? De ble ikke feite sånn plutselig over natta etter å ha spist en pølse eller tre. Neida, de har gasset seg opp systematisk i en årrekke og ingen har sagt noe til de. Så dør de av hjerteinfarkt. Egentlig ganske fint O_o

Skrevet

Eks'en min sa til meg en gang at hun syntes jeg hadde fått litt mage, men da jeg svarte at ræva hennes begynte å bli vel stor, hørte jeg ikke mer om den saken.

Skrevet

Jeg vet ikke om man trenger å si noe egentlig. Tror du ikke han er klar over at den utvider seg selv?

Gjest bare bea
Skrevet
Eks'en min sa til meg en gang at hun syntes jeg hadde fått litt mage, men da jeg svarte at ræva hennes begynte å bli vel stor, hørte jeg ikke mer om den saken.

Syntes du det var greit å vite at dama de stynes du var feit? Og sikkert mindre attraktiv? Feite menn er noe av det desidert kvalmeste ass

Skrevet

Hadde latt han finne ut av det selv. Motivasjon til å legge om kostholdet og trene kommer ikke av at dama maser.

Skrevet

Nå er det jo en viss forskjell å se ut som Slanke-Bjørn og å ha en liten pondus. Men ja jeg syntes det var helt greit, men da måtte hun tåle å få tilbake med samme mynt, noe hun ikke gjorde.

Min kone er ikke perfekt, hun har en liten mage etter vårt første barn ble født, men det gjør meg absolutt ingenting. Jeg blir ikke mindre glad i henne selvom det fysiske forandrer seg. Hun er fortsatt den mest sexy dama jeg har møtt.

Gjest bare bea
Skrevet

Få tilbake med samme mynt? Er det om å gjøre å fornærme hverandre like mye, eller i like stor grad oppfordre den andre til å bli mer helsebevisst? Hvis sistnevnte tror jeg ikke man kaller det å få tilbake med samme mynt...........

Skrevet

Hvis mannen har mage er han helt sikkert klar over det. Vi har i alle fall speil, så jeg trenger ikke informere kjæresten min om hvordan han ser ut.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hadde hun sagt noe slik til meg hadde jeg visst at jeg hadde sviktet henne. Da hadde jeg forlatt henne i respekt for henne. Menn må rett og slett se til å stille større krav til seg selv om hvordan de vil ta seg ut for sin partner. Slik sett bør TS bare tre sannheten nedover hodet på fyren! Såpass skal en mann tåle.

Skrevet

Typen min har litt mage men jeg kunne aldri sagt noe til han om det. Fordi jeg vet at han er klar over det og han gjør noe med det. Hva han spiser og at han trener, det styrer han med selv. Der blander jeg meg ikke inn. Fordi han vil selv gå ned i vekt.

Skrevet

Forskjellen er at jenter skal ha fett på rumpe og lår, mens magefett hos menn utelukkende er negativt - det signaliserer en mannekropp ute av balanse.

Skrevet
Hvis mannen din hadde fått større pondus og du bekymret deg pga helse (ikke utseende), hadde du sagt noe da?

Hvordan hadde du forholdt deg til det og hva hadde du sagt/ikke sagt? Det er jo tross alt et sårt punkt vi snakker om!

Tror ikke dette er et så sårt punkt for mange menn. Særlig ikke i den konteksten du ønsker å snakke om det, helsa.

Skrevet

Jeg er mann selv, og jeg kan fortelle deg at menn generelt ikke er like flinke til å ta vare på seg selv som kvinner. De fleste menn legger merke til at de får mage, men de bryr seg ikke noe om det før det blir "for sent".

Jeg synes det er helt realt å ta det opp. Det er ingen menn som vil være feit, men de fleste menn vet ikke hvordan de ikke skal bli det.

Man trenger ikke være treningsnarkoman for å ikke bli feit, men man må bare kutte ut rask energi: brusdrikking/søtsaker/øl. =)

Gjest Smaragd
Skrevet

Jeg om sambo er vel ganske åpne om sånt. Vi ser hverandre nakne hele tiden :)

Vi har snakket om det å bli for store. Ingen av oss som er det pr i dag, men OM det skulle skje.Vi vet jo hvor raskt sånt kan gå...

Vi er begge enige om at ingen av oss ønsker å bli for store, og at vi skal hjelpe hvarande om det skulle skje.

Han er nesten to meter høy, og såvidt over 100 kg.

Han ser absolutt ikke ut som en på 100 kg, så det er godt fordelt utover høyden hans :) Han har fått litt mage de siste årene, men ikke noe nevneverdig mye. Vekta er den samme, så bare tyngdekraften som virker inn siden vi nærmer oss 30 :fnise:

Jeg derimot, har bortimot 10 kg for mye. Han nevner det ikke, fordi jeg er ham i forkjøpet. Forteller ham at jeg vil vi skal spise sunnere, og at klærne mine er veeeel stramme for tiden.

Han sier han er helt enig i at vi må spise sunnere, og klapper seg godt på sin mage samtidig ;)

Jeg vil ned bortimot 10 kg, men er inget must. Vi prøver på å bli gravide, så å fått bort litt FØR det, tror jeg hadde vert fint, så en slipper unna litt billigere, og kanskje også unngår strekkmerker, siden huden da sikkert er litt "løsere" :fnise:

Men TS, er du "perfekt" eller kan du gjøre som meg og bruke deg selv som et godt utgangspunkt?

Er jo et godt skalkeskjul at han må hjelpe DEG på rett kjøl, om du ikke klarer å prate med ham om det ;)

Lykke til iallfall ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...