Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe en del hudpleieprodukter på nett, og er ny i denne verden. Hvis produktene koster under 200 kr vet jeg at jeg bør bestille de hver for seg.

Er det slik at hvis beløpet på flere produkter overstiger 200 (eks 300 pr produkt) bør jeg kjøpe de samlet? Dette for at jeg da kun betaler "momsgebyr" på 100 kr (eller hva det er) en gang fremfor å måtte betale det for hver pakke? Noen som kan gi en innføring i dette for en dummie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det her lurer jeg også på!!

Håper noen har peiling :Nikke:

Skrevet

Og du betaler moms og evt toll per pakke. Utenom de som ikke er momspliktig, altså under 200,-

Skrevet

Det stemmer at du bare betaler et fortollingsgebyr, men du må også betale 25% moms.

Skrevet
Det stemmer at du bare betaler et fortollingsgebyr, men du må også betale 25% moms.

Ja, det er nettopp det den kalkulatoren regner ut, om du hadde trykt på linken min..

Skrevet

det kommer jo også an på hva avsender tar for frakt bl.a. Og den kan iblant være svinedyr, mens andre sender fraktfritt. Blir billigere å betale frakt for en stor pakke enn flere små. Trodde ellers det var sånn at man betalte toll ut fra verdien på pakken.

Skrevet

Du betaler 25 % moms av vareverdi + frakt. 10,7 % toll dersom varen er klær. Fortollingsgebyr fra 100-150 kr kan forekomme. Det kommer an på transportselskapet. Du kan også fortolle inn selv, på toll.no. Da betaler du ikke fortollingsgebyr.

Her har du noen linker som er grei å lese:

http://www.dinside.no/829189/slik-slipper-du-toll-og-moms

http://www.dinside.no/794576/gjor-netthandel-vanskelig

Jeg jobber som fortoller så at folk er klar over hva som faktisk skjer ved import av varer fra utlandet gjør arbeidet mitt mye lettere:P Er drittlei av sure kunder som ikke har noen peiling, og som skjeller meg huden full fordi de har fått regning på avgifter de faktisk er pliktig til å betale når de importerer. Hehe:P Godt er det at jeg alltid har rett;) Lykke til!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...