Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Vi skal bytte bank og banken krever en takstvurdering som ikke er eldre enn 3 mnd. Er det noen her som vet hvor mye det vil koste å få en ny takst?
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 ny takst eller meglers prisvurdering? en meglers prisvurdering koster 1500 hos dnbnor eiendom en takst koster mellom 3 og 6000 kr avhengig av lokalitet og takstmann
Sissan Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 Ville funnet en annen bank jeg. Mange banker betaler denne verdivurderingen (som regel holder det med meglers verdiantydning) når man refinansierer hos dem. Sjekk litt mer rundt.
Alison Skrevet 9. januar 2010 #5 Skrevet 9. januar 2010 Hvis du har en tidligere verdivurdering, takst eller kjøpekontrakt klarer gjerne banken å beregne en verdi i sin beregningsmodell (da brukes gjerne Eiendomsverdi). Er verdien banken kommer frem til for lav i forhold til lånet du ønsker må dere ha en ny verdivurdering. Banken må ha en verdi for boligen de skal ha pant i. Det er jo det som er sikkerheten for banken om lånet blir misligholdt. Da er det viktig at de har en riktig verdi. Må det til en ny verdivurdering får dere ta denne kostnaden med i regnestykket sammen med tinglysningsgebyr og eventuelt etablerings- og depotgebyr.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 Takstvurdering av bolig utføres vel gratis av eiendomsmegleren?
Sissan Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Takstvurdering av bolig utføres vel gratis av eiendomsmegleren? Ikke for refinansiering nødvendigvis.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 Når jeg refinansierte holdt det med meglers verdivurdering for min bank (DnB Nor), kosta 1000,- hos Garanti Eiendomsmegling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå