MariMaria Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Til nå har jeg brukt en "pudder-krem"-foundation, men nå på vinteren er huden min så tørr, så tenkte å gå over til kremfoundation. Men så trenger jeg noen tips til hvilket merke som er best? Og gjerne ikke av de dyreste...
Gjest Heidie Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Jeg syns glo sin flytende foundation er veldig bra, den tørker ikke ut huden den er ikke så dyr om du kjøper den på internett, på prettyskin4less.com så koster den 25 dollar
MariMaria Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2010 Tusen takk for tips - men jeg tenkte på noe som jeg kan kjøpe her i Norge
gohege Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 jeg bruker mineralfoundation fra maybellin newyork. de er ganske lyse i fargen og "smelter" i huden:)
Honesty Skrevet 9. januar 2010 #5 Skrevet 9. januar 2010 Jeg har tørr hud, og liker følgende foundationer: Flytende: Kanebo Sensai Helena Rubinstein Color Clone Mineralfoundation: Glominerals presset (perfekt fargematch) Everyday Minerals Original Glo Diorskin Nude "mineral"-foundation Jeg liker også konsistensen på den løse fra Glominerals, men etter tre forsøk på å finne riktig farge (bomkjøp!), hos hudpleier, har jeg gitt opp for nå. Den passer nok bedre når sommeren kommer.
Master Skrevet 9. januar 2010 #7 Skrevet 9. januar 2010 Har blitt veldig glad i Maybelline - dream matt mousse.
MariMaria Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 9. januar 2010 Så mange tips, tusen takk Har lyst på en som "smelter" i huden ja, syns det er stygt med jenter hvor du kan se kanten på kjeven.. Men hvordan gjør dere andre det, foundation, så pudder, så rouge? Jeg bruker kun foundation og rouge. (Herlighet, nå hører jeg jo ut som den sminke-nybegynneren, da, men jeg har brukt mest øyenskygge og mascara til nå )
MariMaria Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 9. januar 2010 Glemte å spørre om, dere bruker vel fuktighetskrem under foundation? Blir jo veldig mye lag om man i tillegg skal ha pudder og rouge..
mari4ever Skrevet 10. januar 2010 #10 Skrevet 10. januar 2010 (endret) Glemte å spørre om, dere bruker vel fuktighetskrem under foundation? Blir jo veldig mye lag om man i tillegg skal ha pudder og rouge.. Min favoritt som er billig, og bra er Maybelline- dream liquid foundation fra mineral serien. Denne er super for tørr hud og gir en fin glød til huden:) dekker også bra fuktighetskrem må alltid under foundation, og la den trekke godt inn i huden før du påføren make-upen Angående pudder og rouge; bruk litt foundation og for at huden skal holde seg matt og fresh utover dager så kan du ta på litt pudder. rouge i kinnene til slutt:) Endret 10. januar 2010 av mari4ever
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #11 Skrevet 10. januar 2010 Så mange tips, tusen takk Har lyst på en som "smelter" i huden ja, syns det er stygt med jenter hvor du kan se kanten på kjeven.. Men hvordan gjør dere andre det, foundation, så pudder, så rouge? Jeg bruker kun foundation og rouge. (Herlighet, nå hører jeg jo ut som den sminke-nybegynneren, da, men jeg har brukt mest øyenskygge og mascara til nå ) Kanter har oftest med at de har feil farge, man skal ikke se foundationen på huden.
Rexina Skrevet 12. januar 2010 #12 Skrevet 12. januar 2010 Elsker HR Color Clone foundation! Bruker funktighetskrem (som ikke får sjansen til å tørke først, for da smelter foundationen mer inn, synes jeg da). Så et tynt lag med Color Clone foundation. Så dekker jeg over det som trenger å dekkes med HR Magic Concealer. Så sveiper jeg raskt over med solpudder, og litt rouge. Når jeg kun skal på jobb, pleier jeg å bare dekke over røde partier med concealer og så litt rouge.
Søtpotita Skrevet 12. januar 2010 #13 Skrevet 12. januar 2010 Kanebo Sensai Denne er min absolutte favoritt
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #14 Skrevet 13. januar 2010 Denne er min absolutte favoritt Kul avatar! Kanebo sensai silk bruker jeg som ansiktskrem - kan ikke leve uten den, faktisk. Så nå tror jeg at jeg må teste denne dere snakker om.
Søtpotita Skrevet 13. januar 2010 #15 Skrevet 13. januar 2010 Kul avatar! Kanebo sensai silk bruker jeg som ansiktskrem - kan ikke leve uten den, faktisk. Så nå tror jeg at jeg må teste denne dere snakker om. Takk for det Du må registrere deg og få deg ein avatar du også Ansiktsrens? Finst det? Kanskje eg må prøve den? Er nemleg på utkikk etter ein ansiktsrens! Eg har brukt Kanebo Sensai foundation lenge, og prøvde nettopp ein frå Chanel. Men nei, eg måtte attende til Kanebo Sensai, kunne nesten ikkje vente til Chanelen var oppbrukt!
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #16 Skrevet 13. januar 2010 Jeg bruker chanel sin cream foundation teint innocence (eller noe i den dur) http://www.myfragranceroom.com/shop/teint-...el-p-10422.html Den er dyr, men veldig, veldig god. Bruker den både med og uten fuktighetskrem under (ikke alltid jeg har tid til det) og den sitter bra og jeg har aldri skjolder. Men jeg bruker bare foundation og ikke noe oppå.
Caramello Skrevet 13. januar 2010 #17 Skrevet 13. januar 2010 Selv bruker jeg Max Factor. Veldig fornøyd. Dekker det som dekkes skal, og holder lenge.
MariMaria Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #18 Skrevet 13. januar 2010 Ja, det er jo viktig at den holder lenge også, og ikke blir borte om man tar seg litt i ansiktet, noe jeg gjør Masse tips her jo, har skrevet dem ned og skal stikke ned i byen imorra
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #19 Skrevet 13. januar 2010 Min absolutte favoritt hittil er vel Chanel Vitalumiere i liquid-form, ellers er den foundation-kremen og bra. Men de fører bare ned til 20 (clair) her i Norge, bedriitent. Jeg er både lys og ekstremt tørr i ansiktet, blir aldri fet i ansiktet whatsoever. Magic Concealer (HR) kan jeg ikke bruke pga den "powder"-konsistensen den har. Da bruker jeg tryllepennen fra Dior heller. Pure Light pleide jeg og å like, den gav meg bare litt tørr look innimellom, men den har de ikke lenger, Nude har vel erstattet Pure Light, galskap! Nude er og ganske bra. Jeg liker den fine finishen man får, det er vel satin finish det kalles for? Bruker den i farge 100. Akkurat nå bruker jeg en fra Mac, den er ekstremt drøy! Er på tube. Og for tørr hud! Men har gitt helt opp å gå med sminke i dette kalde været, huden min er kjempetørr, og blir helt flaky. GRRRRR. Color Clone fra HR har jo bare mørke farger. :/ Skulle gjerne testet den ut! De pleier bare å ha 3-4 forskjellige nyanser på de forskjellige parfymeriene. Er det bare jeg, eller er det helt sprøtt at folk med fet hud tester ut Chanel Vitalumiere i kremform for så å gi den strykkarakter? Da tenker jeg på makeupalley.com. (hehe) Tenk om jeg skulle bruke en foundation for folk med feit hud, og så etterpå klager jeg på den elendige fettsugende foundationen?? BTW, finnes det et bedre navn på foundation? Sminkekrem kanskje? Er tilhenger av norske ord, hehe. :D *skrive mail til språkrådet*
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #20 Skrevet 13. januar 2010 Hems, nå kom jeg på at det blir feil å sammenligne Magic Concealer og highlighter-pennen fra Dior. De har to forskjellige funksjoner nesten. Nå dekker jo pennen fra Dior nok til mitt bruk. Men Magic Concealer har klart en litt annen dekk-evne enn Dior-pennen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå