Gå til innhold

Madammens vitseforum

Fremhevede innlegg

Gjest Madam Felle
Skrevet

Gode karakterer, men....

Lille Elin kom hjem med karakterboken før sommerferien. Karakterene var strålende, men læreren hadde skrevet en kommentar nederst:

"Elin er ei kjempeflink jente på skolen, men hun har en liten uvane. Hun prater altfor mye i timene, men jeg tror jeg vet hvordan jeg skal få henne til å slutte med uvanen."

Pappaen til Elin signerte karakterboken, og la ved en lapp med en notis:

"Vær så snill og si fra hvis metoden du skal prøve hjelper på henne, for jeg vil gjerne prøve det ut på hennes mor."

:hoho:

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Bekymringer

- Når vi gifter oss, sa hun, - da vil vi være to om alle dine bekymringer.

- Men jeg har da ingen bekymringer, sa Lars undrende.

- Nei, ikke nå nei, svarte hun. - Men du er ikke gift enda.

:sjarmor:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Slåsskamp

Lille lise kommer hjem fra skolen men en nokså rød nese.

Moren ser fortumlet på den og spør: "Du har vel ikke vært i slåsskamp nå igjen, vel?"

"Neiii.... Ikke akkurat...", svarer Lise. "Det var en av guttene i klassen som bet meg i nesen."

"Det er det groveste!" sa moren. "Tror du du kan huske hvem det var?"

"Ja, jeg tror nok det, jeg har øret hans i lommen..."

Gjest Madam Felle
Skrevet

Alvorlig syk

En Sunnmøring følte seg ille til lags og stønnet til legen:

- Hvor syk er jeg egentlig?

- Tja, sa legen: La meg si det sånn, at når du fyller bensin på bilen din, så holder det sannsynligvis med halv tank.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Anatomi

Det ringte på overlegens kontor. Siden overlegen var opptatt med en pasient på undersøkelsesrommet, ble telefonen tatt av en av overlegens nye blondine studenter.

- Det er fra fotballklubben. En av spillerne våre var så uheldig å brekke arme i andre halvdel.

- Ja vel, svarte medisinstudenten. - Æh.....si meg....hvor på armen er det?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Klar beskjed

Avdelingssykepleieren hadde innprentet de nye elevene at de ikke måtte fremheve noen av legene fremfor en annen.

Så en dag hørte hun en av sykepleiereleven svare i telefonen:

- Vi har seks leger her på avdelingen, men jeg kan desverre ikke anbefale noen av dem.

:hoho::hoho:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Lett valg

En mann var innlagt på Rikshospitalet for å få operert inn et nytt hjerte. Dagen før den store operasjonen kom overlegen inn til ham og orienterte om de forskjellige giverne pasienten kunne velge mellom.

- Du kan velge mellom to, eller rettere sagt tre, hjerter, sa overlegen. - Det mest attraktive har tilhørt en kjent idrettsmann, 26 år, død i en bilkollisjon. Det andre har tilhørt en av Europas mest fremtredende sopraner, en ung dame på 28 år, skutt i forbindelse med et sjalusidrama. Endelig kan jeg jo nevne at en gammel banksjef på 86 år, som døde av alderdomssvakhet i går, også har donert hjertet sitt.. Nå kan du som dagens første pasient få velge hvilket hjerte du vil ha.

- Tja, da tror jeg at jeg tar banksjefens hjerte, svarer pasienten uten særlig betenkningstid.

- Men i alle dager, sa overlegen, - hvorfor velge hjertet til en gammel utlevd mann? Det synes jeg ikke er noe lurt valg.

- Å jo da, svarte pasienten. - Utfra mitt kjennskap til banksjefer, har dette hjertet aldri vært i bruk.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Avføringsproblemer

En fortvilet og noe bedugget mann kom til legen og sa:

- De må hjelpe meg doktor. De skjønner, avføringen kommer ut i firkantede strimler.

- Hm, sa legen, - Det var da pussig. De får kle av Dem da, så skal vi se.

Manne begynte å kle av seg, men da han var kommet halvveis, sa legen:

- Stopp, stopp, det er ikke noe galt. Bare husk å dra opp helsetrøyen neste gang De går på do.

:o

Gjest Madam Felle
Skrevet

Uhell

En mann kom til øyelegen og ville gjerne ha resept på et par nye briller.

Legen tittet i journalen og sa:

- Men det er jo bare et par måneder siden sist De fikk nye briller.

- Ja, sa mannen, - men de gikk i stykker ved et uhell.

- Var det et trafikkuhell eller et arbeidsuhell? spurte øyelegen.

- Ingen av delene, sa mannen.

- Hva var det da?

- Det vil jeg ikke si.

- Hvis ikke du sier det, kan du ikke få nye briller av meg, svarte legen.

- OK, sa mannen. - De gikk i stykker når jeg kysset kona mi.

- Briller går da ikke i stykker bare fordi man kysser! utbrøt legen.

- Jo, sa mannen og rødmet, - for plutselig klemte hun bena sammen!

:hoho::hoho:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Noe å glede seg til

Overlegen på øyeavdelingen fylte 50 år. Kollegaer og medarbeidere ville gjerne gjøre litt stas på han, så de hadde fått laget en stor, fin bløtkake som var flott pyntet med et nydelig øye av marsipan og konditorfarge.

Overlegen takket hjertelig for oppmerksomheten, og spesielt for kaken med det fine øyet på, og så brast han ut i latter så tårene trillet. De andre ble naturligvis ganske nysgjerrig på hva han lo så voldsomt av.

- Jo, sa overlegen, - gynekologen fyller 50 om to måneder, og jeg gleder meg virkelig til å se kaken hans!

Gjest Madam Felle
Skrevet

Hjemmefødsel

Else og Kristoffer hadde bestemt seg for hjemmefødsel. Legen var kommet, og fødselen kunne gå sin gang.

Den vordende far ventet spent i stua, mens legen var inne hos kona på soverommet. Etter en stund kom legen ut og ba om en tang, og gikk inn igjen.

Etter en stund kom han svett ut og ba Kristoffer skaffe ham en hammer og en meisel.

Kristoffer ble likblek og skalv i bena, - Er det noe galt? spurte han nervøst.

- Så, så, ta det med ro! Jeg får bare ikke åpnet vesken min.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Dårlig nyhet

Legen: - Jeg har en dårlig og en mindre dårlig nyhet til deg. Hvilken vil du høre først?

- Jeg tror jeg tar den dårlige først, svarer pasienten nervøst.

Legen: - Uff...du har kreft og kan regne med å leve i fire uker til.

- Det er jo forferdelig, hva er den mindre dårlige nyheten?, spør pasienten.

- Du har Alzheimer, svarer legen.

- Å, heldigvis var det ikke kreft.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Sild

En mann gikk til en psykiater fordi han trodde han var en fisk. En dag gikk han ut fra psykiaterens kontor, ferdig kurert.

Fem minutter senere kom han stormende inn igjen: "Det står en katt utenfor!"

Psykiateren: "Men du er da overbevist om at du ikke er en katt?

Mannen: Jo,jeg er det. Men, er katten det!

Gjest Madam Felle
Skrevet

Fremskritt

Bygda hadde fått sin første lege, som var på besøk hos en bonde langt oppe i en fjelldal.

- Hvordan i all verden har dere klart dere så lenge uten lege? spurte legen.

- Nei, det har ikke alltid vært så lett, svarte bonden. - Før doktoren kom døde de en naturlig død alle sammen.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Godt råd

Jensen satt hos legen og klaget over kraftig forkjølelse.

- Gå hjem og drikk noe varmt, sa legen. - Jeg foreslår et varmt fotbad daglig, etterfulgt av en stor kopp deilig varm kamillete.

Uken etter var Jensen hos legen igjen.

- Nå, hvordan går det med forkjølelsen? spurte legen.

- Ikke så bra, doktor, svarte Jensen. - Jeg er ganske syltet fortsatt.

- Gjorde du ikke som jeg sa, da? spurte legen, - og tok et varmt fotbad og en kopp kamillete daglig?

- Bare delvis, doktor, innrømmet Jensen. - Da jeg hadde drukket fotbadet, orket jeg rett og slett ikke å drikke kamilleteen!

Gjest Madam Felle
Skrevet

Dag og natt

- Mannen min skravler i søvne, hele natten uten stopp, doktor. Jeg har prøvd alt uten å lyktes. Har du noen gode forslag doktor?

- Tja, kanskje du skulle la han få komme til orde på dagtid?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Hjemmehjelp

- Doktor, jeg er helt utmattet. Etter at min mann ble syk, har jeg måttet våke ved sengen hans dag og natt.

- Men jeg skaffet Dem jo hjemmehjelp. Har hun ikke dukket opp?

- Jo, det er nettopp derfor!

Gjest Madam Felle
Skrevet

Sengeleie

En overarbeidet business mann kom til legen for sin årlige sjekk.

Heldigvis var ikke tilstanden så ille som han hadde fryktet.

- De mener altså ikke at jeg behøver å tilbringe noen dager i sengen, doktor?

- Nei da. Men en og annen natt ville ikke skade.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Feil vei

Kontorsøsteren kommer stormende inn på legens kontor.

- Doktor, doktor, for ti minutter siden sa De til Nilsen at han var frisk som en frisk, men nå har han akkurat falt død om utenfor døren til venterommet.

- Fort! utbrøt legen. - Hjelp meg å snu ham så det ser ut som om han var på vei inn.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Ventetid

Det var fullstappet på venterommet hos kommunelegen, og minuttene ble til timer. Endelig ble Jensen ropt inn.

- Jeg håper ikke du måtte vente lenge, sa legen.

- Å, nei da, svarte Jensen, - det var bare så vidt jeg rakk å telle de 2764 blomstene på tapetet på venterommet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...