Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #261 Skrevet 30. august 2003 For sent Læreren: - Hvorfor kommer du for sent på skolen? Elev: - Jo, på skiltet nede i enden av veien står det: "Skole - sett ned farten."
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #262 Skrevet 30. august 2003 Uro i klasserommet Et nytt skoleår har nettopp begynt. Rektor er på vei gjennom korridorene, da han hører et voldsomt bråk fra et av klasserommene. Han river opp døren, tar tak i den største og mest høyrøstede gutten og hiver ham ut på gangen. Deretter holder han et foredrag om høflig oppførsel for klassen. - Er det så noen spørsmål? avslutter rektor. - Ja, rektor, sier en liten beskjeden jente, - kan vi få igjen læreren vår nå?
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #263 Skrevet 30. august 2003 Solformørkelse Læreren: - Nå barn må dere ikke glemme å se på solformørkelsen på lørdag. Lille Ole: - På hvilken kanal da, lærer?
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #264 Skrevet 30. august 2003 Hørt på skolen: Hva kalles den linjen som går midt på globusen? -Ekvator Riktig. Og hva kalles de som går fra pol til pol? -Alkoholikere
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #265 Skrevet 30. august 2003 Da så.... Læreren: Dette virker kanskje enkelt, men bare vent til dere forstår det, skjønner dere hvor vanskelig det er. :o :o
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #266 Skrevet 30. august 2003 Smartingene...... En dag kom Jan-Petter hjem fra skolen og fortalte at i går hadde Kristian måttet gå hjem fordi han ikke hadde vasket seg. Og vet du hva, mor? Nei? I dag var det fire stykker som ikke hadde vasket seg......
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #267 Skrevet 30. august 2003 God til å tegne...... Læreren: - Lars, kan du tegne et tog på tavlen? Lars: - Jada! Læreren: - Du har jo bare tegnet togskinnene. Hvor er toget da? Lars: - Det kjørte forbi mens du hadde ryggen mot tavla.........
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #268 Skrevet 30. august 2003 Smart.... Læreren forklarer for klassen: Månen er så stor at det er plass til fire millioner mennesker på den. Plutselig høres det fnising bak i klasserommet, det er Pelle. Læreren spør han hvorfor han fniser sånn. Jo, du skjønner det, lærer, at jeg tenkte med ett hva som ville skjedd dersom det blei halvmåne.......
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #269 Skrevet 30. august 2003 Hun lyver.... Frøkenen min lyver! I går sa hun at fem og syv er tolv, og i dag sa hun at åtte og fire er tolv..... ja de barna de barna
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #270 Skrevet 30. august 2003 Vet råd..... Rektor til den frekke eleven: - Nå er du blitt sendt hit hver eneste dag i en hel uke! Hva har du å si til det? - Takk og pris at det er fredag......
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #271 Skrevet 30. august 2003 Ikke så dårlig..... - Hva er det jeg hører, er du den dårligste eleven i klassen? - Ja, far, men det kunne vært verre. Tenk hvis vi var dobbelt så mange i klassen..... sant nok
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #272 Skrevet 30. august 2003 Dårlig gjort... Det er i skolens matematikktime. Frøken ser på lille Per og spør: - Og så Per, når to og to blir fire, og fire og fire blir åtte, hvor mye blir da åtte pluss åtte? - Ja, frøken, svarer Per. - Nå har vi det gående igjen. Først stiller du noen lette spørsmål, og dem svarer du på selv, mens jeg alltid får det siste og vanskeligste.....
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #273 Skrevet 30. august 2003 Ærlighet..... Jensen vil lære sønnen noe om ærlighet her i livet og sier, - Kan du gi meg et eksempel på at ærlighet varer lengst? - Ja, hvis storesøsteren min hjelper meg med hjemmeleksene, tar det meg 10 minutter. Men hvis jeg er ærlig og gjør det alene, tar det minst en time!
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #274 Skrevet 30. august 2003 Skremt En mann satt i baksetet i en taxi. Plutselig prikket han sjåføren på ryggen. Sjåføren bråstoppet bilen og løp skrikende ut. Men etter et par minutter kom han tilbake og sa: - Du må virkelig unnskylde, men vanligvis kjører jeg likbilen.
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #275 Skrevet 30. august 2003 Yrkeserfaring Flere uker etter at den unge mannen hadde blitt ansatt, ble han kalt inn på sjefens kontor. - Hva var hensikten med dette? sier sjefen. Når du søkte på denne jobben sa du at du hadde fem års yrkeserfaring. I ettertid har vi funnet ut at dette er den første jobb du noensinne har hatt. - Vel, svarer den unge mannen. - I stillingsannonsen stod det at dere ønsket en person som var kreativ og fantasifull.
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #276 Skrevet 30. august 2003 Nye fraværregler for 2000 Det er kommet nye fraværregler for 2000. De nye reglene er klare og tydelige: Sykdom: Ingen fraværgrunn. Legeerklæring aksepteres ikke lenger! Kan de komme til legen, kan de også komme Dem på jobb. Fravær på grunn av operasjon: Bevilges ikke. Hver ansatt som tenker å operere seg skal avstå fra dette. Vi har bruk for alt en ansatt har av kjøtt og blod. Tjenestegjøring skal skje i samme stand som da ansettelsen begynte. Om noe fjernes, senkes også de ansattes verdi. Unntak kan gjøres forutsatt at lønnen senkes i tilsvarende grad. Dødsfall (eget): Eget dødsfall aksepteres som fravær. Arbeidsgiveren må imidlertid informeres to uker på forhånd, slik at etterfølgeren kan læres opp. Tannlegebesøk: Vi ansetter kun personer med gebiss. De kan da sende tennene til reparasjon med posten, i stedet for stadig å renne til tannlegen. Graviditet: Absolutt forbudt. På arbeidet skal man sitte med beina i kors. Arbeidsgiveren skal se til at prevensjonsmiddel finnes tilgjengelig. Gynekologbesøk: Må unngås!!! De kan sette dem på kopimaskinene, ta et bilde og sende dette til gynekologen.
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #277 Skrevet 30. august 2003 Oslo energi Det var en inder som nettopp hadde fått jobb i Oslo Energi for å lese av strømmålerne hos folk. En dag ringte han på hos en eldre frue på Bygdøy. Inder: - Jai ha nummer. Frue: - Hva behager? Inder: - Jai ha nummer. Frue: - Ha Dem vekk, uforskammede slask. Inder: - Jai ha nummer, eller du bruke stearinlys resten av året..
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #278 Skrevet 30. august 2003 Gynekologen En ung kvinne er hos gynekologen for første gang. Hun kler av seg, og legger seg opp på benken. Gynekologen gir seg straks til å undersøke henne. - Det er jomen den største skjeden jeg har sett! - Det er jomen den største skjeden jeg har sett.... - De behøver vel ikke å si det to ganger?, utbrøt kvinnen. - Det gjorde jeg heller ikke....
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #279 Skrevet 30. august 2003 Ingen respekt Sjefen i et større firma klaget i et firmamøte at de ansatte ikke respekterte ham. Etter møtet dro han til en butikk og kjøpte seg et skilt der det stod, "Jeg er sjefen" og satt det opp på kontordøren sin. Senere på dagen når han returnerte til kontoret etter lunsj, hadde noen klistret en lapp på skiltet hans, "Konen din ringte. Hun vil ha tilbake skiltet sitt."
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #280 Skrevet 30. august 2003 Fri!!!! Unnskyld direktør, men er det mulig å ta fri i morgen for å hjelpe kona mi med vårrengjøringen? -Ikke tale om! -Tusen takk, jeg visste jeg kunne stole på deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå