Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #181 Skrevet 30. august 2003 Så var det den svenske Formel 1-kjøreren som stoppet 75 ganger under et løp. 3 ganger for å fylle drivstoff, 4 ganger for å skifte dekk og 68 ganger for å spørre om vegen.
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #182 Skrevet 30. august 2003 Nordmannen til svensken: - Det er iallfall en ting Sverige har som vi i Norge mangler. - Jaså? smiler svensken glad, - og det er? - Et godt naboland.
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #183 Skrevet 30. august 2003 En buktaler opptrådte med en dukke på fanget. Dukken slang fra seg den ene vittigheten om svensker etter den andre. Man trodde det bare var nordmenn i salen, helt til en svenske rasende reiste seg og skrek: - Nå får det være nok med denne nedrakkingen på oss svensker! - Jamen, kjære Dem, sa buktaleren, - det er jo bare fleip. - Ti stille! Skrek svensken, - det er ikke deg jeg snakker til det er den drittsekken du har på fanget.
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #184 Skrevet 30. august 2003 En buktaler opptrådte med en dukke på fanget. Dukken slang fra seg den ene vittigheten om svensker etter den andre. Man trodde det bare var nordmenn i salen, helt til en svenske rasende reiste seg og skrek: - Nå får det være nok med denne nedrakkingen på oss svensker! - Jamen, kjære Dem, sa buktaleren, - det er jo bare fleip. - Ti stille! Skrek svensken, - det er ikke deg jeg snakker til det er den drittsekken du har på fanget.
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #185 Skrevet 30. august 2003 En svenske var på et diskotek i USA. Der dansa han med en vakker jente. Han visket henne forsiktig inn i øret: - I love you! Hun svarte han: - I love you too! Svensken blei litt rådvill, men så sa han: - I love you three!
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #186 Skrevet 30. august 2003 Noen svensker skryter over hvor tapre de var under krigen. Bl.a. forteller de at de stod ved grensen til Norge og kastet dynamitt mot de tyske troppene på norsk side. Det de dessverre glemte å fortelle var at nazistene tok imot dynamittgubbene, tente på dem og heiv den tilbake ...
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #187 Skrevet 30. august 2003 En svensk flykaptein var på vei inn mot Fornebu da han ble kalt opp av tårnet: - Vennligst oppgi Deres posisjon. Svensken skjønte ingenting og ble bare sittende som et stort spørsmålstegn. - Vennligst oppgi Deres posisjon. Etter en stund tok svensken seg sammen og begynte: - Jeg er kaptein på dette flyet og sitter lengst framme i cockpiten ...
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #188 Skrevet 30. august 2003 To svensker løp for livet bortover en jernbanelinje med toget rett bak seg. - Fort, inn i skogen! skreik den ene. - Er du gal? svarte den andre, - klarer vi ikke å løpe fra det her, klarer vi det iallfall ikke inne i den tette skogen!
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #189 Skrevet 30. august 2003 Veit du hvorfor svenskene opptar over 90% av båndbredden på Internett? - De prøver febrilsk å få vekk alle svenskevitsene.
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #190 Skrevet 30. august 2003 To svensker står og snakker: Den første: - Jeg kjøpte meg en dobørste i går. Den andre: - Hvordan virket den? Den første: - Jeg synes dopapir var bedre! :o
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #191 Skrevet 30. august 2003 Hver gang jeg drikker kaffe, får jeg så vondt i det venstre øye, sa svenske. - Prøv å ta teskeien ut av koppen.
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #192 Skrevet 30. august 2003 En svenske kom inn på en kino, kjøpte billett og gikk videre inn i kinosalen. Like etterpå kom han tilbake og kjøpe en billett til. Etter enda noen minutter kom han igjen og kjøpte en tredje billett. Da han kom ut igjen for å kjøpe en fjerde billett, kunne ikke damen i luken styre sin nysgjerrighet lenger og spurte: - Unnskyld at jeg spør. Men hvorfor komer du stadig og kjøper nye billetter? - Problemet er at hver gang jeg kommer inn i salen er det en mann som river av halve billetten min, svarte svenske.
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #193 Skrevet 30. august 2003 Svensken er i New York for første gang. Plutselig kommer det noen damer forbi som sier :- Oh, what a handsome face! Svensken ser uskyldig ut og sier: - Nej, det var inte jag som fes.
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #194 Skrevet 30. august 2003 To svensker ferierte i England, den ene het Per og den andre het Hans. Mitt på natten kom det innbruddstyver inn på hotell rommet og skrek: - Hands up! Per våknet og ropte til Hans: - Du må vist stå opp.
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #195 Skrevet 30. august 2003 En mann gikk forbi et hus der det satt en svenske og vaska katten sin. Han sa til svensken at han ikke trengte å gjøre det - det greier katten sjøl. Om kvelden kom mannen forbi huset igjen. Da så han katten ligge død utenfor. - Det var det jeg sa, du skulle ikke ha vaska katten! ropte mannen. Da svarte svensken: - Det var ikke da jeg vaska katten at den døde. Det var da jeg vreid den. :o
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #196 Skrevet 30. august 2003 Den svenske obersten: - Som straff skal du vanne plenen utenfor. Soldaten: - Men det regner jo ute? Den svenske obersten: - Ikke prøv å lure deg unna. Du kan ta på deg regnfrakken.
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #197 Skrevet 30. august 2003 En nordmann og 50 svensker var ute og fløy. Flyet hadde dessverre ikke golv, så de måtte holde seg fast i noen håndtak i taket. Plutselig begynte flyet å miste høyde. Kapteinen sa at det var for tungt og at en av passasjerene måtte hoppe ut. Kapteinen valgte nordmannen. Da klappet alle svenskene ...
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #198 Skrevet 30. august 2003 Svensken, dansken og nordmannen var på en øde øy. En dag fløt det i land ei flaske. Da de gnei på den kom det en ånd ut. De fikk et ønske hver. Nordmannen ønsket seg hjem. Det gjorde dansken også. Da blei svensken så ensom at han ønsket dem begge tilbake igjen.
Kreps Skrevet 30. august 2003 #199 Skrevet 30. august 2003 Det var en gang en gammel mann med stokk som gikk inn på en buss, men det var ingen ledige seter så han stilte seg opp ved siden av en mann som hadde en drøss med unger i setet ved siden av seg. Etter hvert begynte gamlingen å dunke i gulvet med stokken sin. Etter en stund ble mannen med ungene irritert og sa "Er det ikke mulig å få gummi på den stokken". "Hadde du hatt gummi på din hadde det vært sitte plass til meg" svarte gamlingen.
Gjest Madam Felle Skrevet 30. august 2003 #200 Skrevet 30. august 2003 En svenske sitter i et fly på veg til sydhavet. Så sier kapteinen plutselig i høytaleren: - Dessverre har motor nr 1 gått i stykker, men dere behøver ikke være urolige. Vi har tre motorer til. Etter en stund bryter kapteinen nok en gang inn: - Spenn fast setebeltet, motor nr 2 og 3 har også gått i stykker nå. Vi skal klare å nødlande uten problemer med bare én motor. Da sier svensken: Jammen bra ikke alle motorene har gått sund. Det ville jo være for tragisk om også den siste motoren skulle gå i stykker. Da kunne vi jo regne med å bli her oppe i aldri så lang tid ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå