Gå til innhold

Bryllupskake - ett år etter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble igjen rester av bryllupskaka vår, og det ble satt ned i fryseren. Har hørt den koselig/nusselig tradisjonen med å spise restene av kaka på bryllupsdagen ett år etter, men hva tror dere?

Vi hadde den berømmelige bryllupskaka fra Pascal, pasjonsfruktfromasje. Helt nydelig, selvfølgelig. Men hvordan blir den etter å ha vært i fryser'n ett år? Min mor husmoren tvilte på detta, mente vi burde ta den opp om ikke så altfor lenge og spise den opp (jatakk icon_wink.gif ). Hva er realistisk? Synd å gå og glede seg ett år og så få den kakeskuffelsen!

Gunhild

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ting som er mye fett i bør ikke frysers i mere enn tre måneder, så med mindre dere hadde et slankekake tror jeg dere bør spise den nå. Ellers risikerer dere å spise harsk kake på bryllupsdagen.12

Skrevet

Godt poeng icon_biggrin.gif

Den skal nok spises relativt raskt, ja. Hehe.

Gunhild

Skrevet

Tradisjonen er å fryse ned øverste etasje og spise den på 1-års bryllupsdag. Har hørt om flere som har gjort det, og den har vært helt fin. (Det var marsipankaker stort sett tror jeg). Man trenger jo ikke spise alt, bare en liten bit? Skal visst bringe lykke eller noe sånt.12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...