Meaty Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 I det siste har det dukket opp en del R.E.M.-fans her på forumet, noe som jo gleder en ihuga tilhenger som meg selv. Jeg er da nysgjerrig på hva dere andre som liker dem har for meninger, hva er det beste albumet, beste låten, konsertopptak osv. Hvordan/ hvorfor ble dere fans, har dere vært på mange konserter? Fortell!!
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Har aldri vært på konsert, men en av mine favorittlåter er "how the west was won and where it got us"
Meaty Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2010 Har aldri vært på konsert, men en av mine favorittlåter er "how the west was won and where it got us" Mmmm ja, den er nydelig! Fra mitt favorittalbum, forøvrig. Det er ikke et eneste svakt øyeblikk på New adventures in Hi-Fi. "Kalde slør i hjernen" var det en ekstatisk kritiker som skrev da plata kom ut i 1996. Z4QaYCM4hMQ
Samantha Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 (endret) Syns "Automatic for the people" er det beste albumet. Blir aldri lei av det!! Umulig å velge ein favorittlåt, men Man on the moon, Find the river, Drive, Shiny happy people og Daysleeper er nokre favorittar. Endret 9. januar 2010 av Samantha
Gjest Gjest_Esther_* Skrevet 9. januar 2010 #5 Skrevet 9. januar 2010 "Losing my religion" er den desidert fineste REM-låten .. faktisk en av de nydeligste låtene jeg vet om.
Samantha Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 "Losing my religion" er den desidert fineste REM-låten .. faktisk en av de nydeligste låtene jeg vet om. Den glømte eg! Det er rett og slett altfor masse bra å ta av!! No høyre eg på "Whats The Frequency Kenneth". Herlig den og!
Anglofil Skrevet 9. januar 2010 #7 Skrevet 9. januar 2010 Enig med "Automatic for the People" er det beste albumet. Vanvittig bra! Daysleeper er nydelig, samme med Man on the Moon, liker også Losing My Religion. Mvh Yvonne
Meaty Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 9. januar 2010 Jeg kan jo prøve å liste opp noen av favorittlåtene mine. Nummer en er Country feedback, mest pga hvor fantastisk den er når den spilles live. Andre favoritter: You're in the air Fall on me - som har verdens fineste "middle-eight", hva nå enn det kalles på norsk (stikk?), sunget av Mike Mills! E-bow the letter Life and how to live it These days So fast, so numb I believe Wendell Gee (en VAKKER sang fra Fables of the reconstruction, alle som ikke har hørt den bør sjekke den ut sporenstreks!) You are the everything Cuyahoga It's the end of the world as we know it (and I feel fine) Feeling gravitys pull Carnival of sorts (box cars) Perfect circle (Don't go back to) Rockville Bang and blame Walk unafraid I've been high High speed train King of birds Jaja...et "lite" utvalg. Når man har tatt et skikkelig dypdykk ned i musikken til R.E.M., ender man ofte opp med andre favoritter enn det som gjerne blir spilt på radio.
Gjest Borghild Skrevet 15. januar 2010 #9 Skrevet 15. januar 2010 Å herregud, her er det umulig å svare! Jeg liker ALT av R.E.M. jeg. Har alle albumene dems, alle singlene, alle dvd-ene og en haug med LP-plater! Er ikke en låt jeg ikke liker, men "Country Feedback" er absolutt blant favorittene her også. Den er helt fantastisk i live-verson! Andre favoritter er: I Took Your Name (sykt rå i live-verson) Begin The Begin (også sykt rå i live-verson) Feeling Gravitys Pull Wendell Gee Fall on me E-bow the letter Man-sized wreath So Central Rain I´ve been high Everybody hurts World Leader Pretend So fast so numb Walk unafraid Ja, jeg kan fortsette i evigheter! På en dvd jeg har har de en cover av Creedences Have You Ever Seen The Rain og den er helt nyyydelig. Og jeg som ikke engang liker Creedence. Stipe klarer å lage all musikk bra han. Dessuten er han skikkelig HOT! (Sukk)
Meaty Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 15. januar 2010 (endret) På en dvd jeg har har de en cover av Creedences Have You Ever Seen The Rain og den er helt nyyydelig. Og jeg som ikke engang liker Creedence. Stipe klarer å lage all musikk bra han. Dessuten er han skikkelig HOT! (Sukk) Haha, godt sagt det med Creedence. De pleier å synge den sangen når det regner under konsertene, husker de gjorde det i Munchen i 2003 og på Jones Beach i 2008. På sistnevnte burde de egentlig ha sunget Thunderstruck i stedet, for det ble skikkelig storm og lynet slo ned i scenetaket! Det var ganske ekkelt, vi ble evakuert fort som bare det siden amfiscenen ligger halvveis ute i vannet og det derfor er temmelig flatt. Ellers er det faktisk Mike Mills som er min favoritt, han er hyggelig og sier aldri nei til å være med på bilde eller skrive autograf. Stipe skriver autografer noen ganger, men det er vanskelig å få ham til å være med på bilde. Men han har tatt meg i hånda en gang, (det var hans initiativ til og med) og sagt at tatoveringen min er "cool". Så det var jo stort. Har du forresten førsteutgaven av Hib-tone singelen? Det er noe jeg alltid har ønsket meg, men den ligger vel på rundt 4000 kroner. Har andreutgaven da. Som deg har jeg også alt av albumer og singler (inkl. vinyl, men har ikke platespiller, pluss rundt 600 konsertopptak. Jeg hadde stor samling før jeg traff samboeren min, men siden han er like stor fan som meg så ble samlingen enda større da vi ble sammen. Vi møttes forresten første gang irl i Athens, Ga. Moro å se at favorittlåtene dine er ganske like de jeg plukket ut selv. Jeg tror mange "hardcore" fans har andre favoritter enn de låtene som har slått an på radio osv. Endret 15. januar 2010 av Meaty
Gjest Borghild Skrevet 15. januar 2010 #11 Skrevet 15. januar 2010 Hehe jeg har heller ikke platespiller, men det må jeg kjøpe meg. Jepp liker best de låtene som ikke spilles på radio. Som de fleste andre "hardcore" fans. Har ikke førsteutgaven jeg heller dessverre. Men ønsker meg den ja. Så kult at dere møttes for første gang i Athens! Dit vil jeg også!
Meaty Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 15. januar 2010 Ja, Athens er en trivelig, liten by med et fantastisk musikkliv. Jeg har vært der fire ganger, vil alltid tilbake dit. Jeg har hatt med meg venner som ikke har vært fans dit, de synes også byen er flott. Så den kan anbefales til alle egentlig.
Gjest Borghild Skrevet 15. januar 2010 #13 Skrevet 15. januar 2010 Heldiggrisen! Jeg vil gifte meg i Athens og få R.E.M. til å spille i bryllupet mitt! Det hadde vært drømmebryllup det. Glemte noen låter i sted: Orange Crush Animal Why Not Smile Coyahoga Finest Worksong The accent of man The outsiders The great beyond Find the river How the west was won and where it got us Low Leave Drive Welcome to the occupation On the fly At my most beautiful Let me in Talk about the passion Radio Song Turn you inside out Det er ikke mulig å velge bare en eller 10 låter!
Meaty Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #14 Skrevet 15. januar 2010 Det er sant, veldig vanskelig å velge! Og favorittene kan skifte fra dag til dag. Da jeg gikk gjennom en vanskelig periode i livet mitt i '94-'95 hørte jeg mye på Monster. Det var da jeg virkelig begynte å oppdage musikken deres, Monster var mindblowing, in your face, fikk meg til å føle meg bra og man kan vel si at den plata forandret livet mitt. Derfor fikk jeg bjørnen fra coveret tatovert på overarmen den dagen R.E.M. fylte 20 år som band. Nå har de jo snart 30-års jubileum, det er rart å tenke på! Hvor lenge har du vært fan, og var det noe spesielt som utløste det? Jeg har faktisk en kamerat som giftet seg i Athens i 2008, R.E.M. spilte ikke i bryllupet men de hadde konsert i Atlanta noen dager før, og der var vi. Håper det blir ny turne snart, jeg er veldig klar for flere konserter.
Gjest Borghild Skrevet 15. januar 2010 #15 Skrevet 15. januar 2010 (endret) Jeg og er veldig klar for nye konserter! Mine favoritter skifter også veldig fra dag til dag. Syns det er utrolig deilig å høre de aller tristeste låtene dems når jeg er deppa og lei meg. Høres rart ut, men sånn er det. Musikken dems har hjulpet meg gjennom mye vondt. Jeg vet ikke helt hva som utløste min R.E.M.-dilla. Var muligens "Everybody hurts" og "Losing my religion" også oppdaget jeg de mer ukjente låtene dems sånn etterhvert. Begynte å kjøpe alle cd´ne og ble bare større og større fan. Jeg hører omtrent ikke på noe annet! Uten R.E.M. hadde musikk vært kjedelig! Endret 15. januar 2010 av Borghild
Gjest Borghild Skrevet 15. januar 2010 #16 Skrevet 15. januar 2010 (endret) dobbeltpost Endret 15. januar 2010 av Borghild
Meaty Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #17 Skrevet 16. januar 2010 Uten R.E.M. hadde musikk vært kjedelig! Ja! Jeg husker første konserten jeg var på, det var Spektrum i '95. Da kjente jeg vel hørt ca. halvparten av alle sangene de spilte. Siste låt var It's the end of the world, det var aller første gangen jeg hørte den, og da vi forlot Spektrum så hadde den sangen satt seg i hodet mitt. Det var som om jeg hadde vært på et vekkelsesmøte, og blitt frelst. Jeg har fortsatt t-skjorta jeg kjøpte da, den er slitt og full av hull men det hender at jeg har den på meg på konserter, det er jo litt av sjarmen. Visste du forresten at det var under denne konserten at Wake-up bomb ble spilt for første gang? Det er jo litt moro at den fikk premiere i Norge.
Gjest Borghild Skrevet 16. januar 2010 #18 Skrevet 16. januar 2010 Nei, det visste jeg ikke. Så kult! Det er en fantastisk kul låt da! Sitter i godstolen nå jeg og ser og hører på Perfect Square dvd-en til R.E.M. Iført R.E.M.-t-skjorte! Ååååå, jeg elsker den musikken! Får helt gåsehud jeg. Bare kobler ut absolutt alt og virkelig nyyyyter musikken!
Elanor Skrevet 17. januar 2010 #19 Skrevet 17. januar 2010 Duverden, dere er virkelig hardcore! Jeg har "bare" ti CDer og har vært på en konsert - den på Ullevål stadion for noen år tilbake. Jeg trodde jeg var fan, men dere stiller jo virkelig i en annen liga. Noen av dere som var på den intimkonserten de hadde i Norge for noen år siden? Jeg er lei meg ennå for at jeg ikke fikk billetter. Liker egentlig ikke sånne svære stadion/spektrum-konserter. Verdens fineste REM-sang er forøvrig Electrolite
Meaty Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #20 Skrevet 17. januar 2010 Nei, det visste jeg ikke. Så kult! Det er en fantastisk kul låt da! Sitter i godstolen nå jeg og ser og hører på Perfect Square dvd-en til R.E.M. Iført R.E.M.-t-skjorte! Ååååå, jeg elsker den musikken! Får helt gåsehud jeg. Bare kobler ut absolutt alt og virkelig nyyyyter musikken! Perfect square er bra, men jeg synes ikke det er den beste konsert-DVD'en. Selv om jeg var tilstede selv, og er med på DVD'en, hehe. Jeg har Tour film som min favoritt, elsker måten den er laget på, og skulle ønske jeg visste om bandet på den tiden. Men jeg må si at mitt nr. 1 valg mtp konserter hvis jeg kunne skru tiden tilbake, er The Borderline i London i 1991, der de spilte under pseudonymet Bingo Hand Job sammen med et par andre. Har en video-bootleg av den konserten, det må ha vært helt utrolig fantastisk å være der! Duverden, dere er virkelig hardcore! Jeg har "bare" ti CDer og har vært på en konsert - den på Ullevål stadion for noen år tilbake. Jeg trodde jeg var fan, men dere stiller jo virkelig i en annen liga. Noen av dere som var på den intimkonserten de hadde i Norge for noen år siden? Jeg er lei meg ennå for at jeg ikke fikk billetter. Liker egentlig ikke sånne svære stadion/spektrum-konserter. Verdens fineste REM-sang er forøvrig Electrolite 10 album er absolutt ingenting å skamme seg over! Hvilke album er det du mangler? Ja, jeg var i Lodalen i 2003. Veldig spesiell opplevelse! Vi visste jo ikke hvor konserten skulle være, vi fikk beskjed om å møte opp utenfor en pub i Oslo. Der fikk vi utdelt drikkekuponger. Så ble vi hentet med busser, og kjørt til en gammel fabrikkhall. På bussen var det både fans, VIP'er (kjendiser) og musikkfolk. Veldig kult at alle ble behandlet likt! Det var ikke så veldig mange fans der egentlig, det merket vi da vi gikk av bussen. Fansen løp frem til scenen, resten av folket diltet bort til baren... Høydepunktet den kvelden var da Mike Mills gikk til mikrofonen og fremførte Rockville. Oh-la-la! Og så fikk vi høre Nightswimming også, og det er jo ikke så ofte de spiller den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå