Gå til innhold

Hvor mye fuktighetskrem skal man bruke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye fuktighetskrem skal man bruke om gangen? Sånn ca størrelse. En ert? Mer/mindre?

Hvor lenge vil en fuktighetskrem normalt sett vare (50 ml)?

Jeg tror at jeg bruker litt for mye fuktighetskrem om gangen så jeg spør dere. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Armule
Skrevet

Kommer vel litt an på konsistensen?

Jeg bruker så jeg kjenner at huden har fått nok fuktighet, en liten dært hver på hake, panne og hvert kinn.

Om du bruker for mye kjenner du fort, vil jeg tro! Hos meg pleier huda å bli litt fettete og blank.

Skrevet

Kommer helt an på kremen hos meg -både konsistens og type.

Bruker kanskje like mye som størrelsen på en liten drue i ansiktet? :fnise:

Akkurat nå tok jeg et hastekjøp på juleferie og har Garnier sin røde på glasskrukke, av den bruker jeg veldig lite på grunn av konsistensen.

Tror egentlig det kommer mer an på å finne den kremen som passer for din hud enn om du bruker for lite/for mye. Jeg har tørr hud på vinteren og kan bruke ganske fet krem til tider, men på lengre ferieturer i varme strøk så får jeg fort fet hud! Siden huden forandrer seg så må kremene også bli byttet ut! ;)

Skrevet

Jeg klemmer/scoop'er ut en litt stor ert. Kremer på 50ml varer i 5-8 mnd hos meg, avhengig av type, men jeg har normal hud.

Gjest Gjest_pingpong_*
Skrevet

Et tips for å spare mengden, ta kremen direkte i håndflaten og klem hendene sammen (palme mot palme) i et par sekunder for å varme den. Tenk en hånd for et halvt ansikt, og dært krem på kinn, ene halvdel av panne og nesen med ene hånden, og kinn, andre halvdel av pannen og hake med andre. Gni restene du har igjen på hånden ut til fingertuppene og gni kremdærtene i ansiktet utover :)

Jeg bruker ca en (litt stor)ert i størrelse.

Skrevet
Hvor mye fuktighetskrem skal man bruke om gangen? Sånn ca størrelse. En ert? Mer/mindre?

Hvor lenge vil en fuktighetskrem normalt sett vare (50 ml)?

Jeg tror at jeg bruker litt for mye fuktighetskrem om gangen så jeg spør dere. :sjenert:

når du kjenner at huden din har fått tilstrekkelig med fuktighet:)

når det kommer til varighet så ser du hvor lenge den varer utenpå krukken/flasken. den er markert inni en liten påtegnet boks, eks. 9m

Skrevet
den er markert inni en liten påtegnet boks, eks. 9m

Det er vel holdbarhetslengden? Ikke hvor lang tid det tar før tuben blir tom...?

Skrevet (endret)
Det er vel holdbarhetslengden? Ikke hvor lang tid det tar før tuben blir tom...?

Ja, det var det jeg også tenkte! :) Jeg bruker min krem i maks 2 mnd., kanskje 7 uker eller noe. Jeg skjønner ikke hvordan jeg får det til, for jeg bruker en ert som de fleste alle andre og bruker natt og dagkrem... :sjenert:

Endret av Lilandry
Skrevet

Jepp, det er holdbarheten etter at tuben/krukken er åpnet.

Skrevet
Ja, det var det jeg også tenkte! :) Jeg bruker min krem i maks 2 mnd., kanskje 7 uker eller noe. Jeg skjønner ikke hvordan jeg får det til, for jeg bruker en ert som de fleste alle andre og bruker natt og dagkrem... :sjenert:

wow :gjeiper:

Vurdert en krem med mer fukt?

Skrevet
wow :gjeiper:

Vurdert en krem med mer fukt?

Jeg vet! :sjenert:

Som sagt, bruker stort sett ikke mer enn andre. Jeg har prøvd mangen kremer og det blir stort sett det samme. Kanskje noen ganger jeg bruker litt mer. Men jeg får prøve å bruke enda mindre, for vil jo at kremen skal holde litt lenger...! :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...