Gjest FrP-velger Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 På tv her om dagen ble en mann intervjuet om pels. Han hadde kjøpt vaskebjørnpels til kona si for ca. 60.000 kroner. Jeg ble kvalm! Teit å plage og drepe en hel skokk med vaskebjørner for at det kvinnfolket ikke skal fryse. Det finnes da andre og bedre måter å holde varmen på! Selv kunne jeg ikke vært sammen med en kvinne som bruker pels. Først og fremst fordi det sier litt om holdningene hennes. Ved å bruke pels utbasunerer hun at hun ikke er noen dyrevenn, og en slik kvinne vil jeg ikke ha i mitt liv. For det andre er det ikke pent med pels på mennesker. Og for det tredje er det fryktelig jålete (kan sammenliknes med oversminking), og det gir et inntrykk av at pelsbrukeren ønsket å vise at h*n er velstående, rik og en del av fiffen. Giid... Kunne DU vært sammen med noen som kler seg med pels? Snakker her om ekte pels.
Tabris Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Nei, det tror jeg ikke jeg kunne. Da hadde vi vært så langt fra hverandre når det gjelder etikk at jeg nok ikke hadde blitt særlig interessert i utgangspunktet.
Noorgie Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Ja, helt uten noen som helst problem! Om jeg hadde ville brukt masse penger på pels, not...
Gjest Distiller Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 Nei, jeg kunne aldri vært sammen med noen som bruker pels. Det bryter så mye med mitt syn at det hadde vært uaktuelt.
Eplefe Skrevet 9. januar 2010 #5 Skrevet 9. januar 2010 Jeg ser litt gråtoner. Jeg kunne fint taklet å være sammen med noen som brukte skadedyrpels eller jaktpels (f.eks. reinskinnsko, osv), men noen som går med minkpels til førti tusen og er stolt av det er jeg rimelig langt unna rent etisk sett, og estetisk sett.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 Jeg blir uvel når jeg ser folk som går rundt med døde dyr på kroppen, så nei, jeg kunne aldri vært sammen med noen som bruker pels.
cilipili Skrevet 9. januar 2010 #7 Skrevet 9. januar 2010 (endret) Kunne nok ikke det. Vi hadde vært milevis fra hverandre i politisk og etisk. Jeg er den typen som helst har lyst å sparke mennesker som går med pels i leggen, spraye dem med malig eller klippe i stykker pelsen. Tror ikke det hadde vært et heldig forhold, da særlig pga.dette Endret 9. januar 2010 av cilipili
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #8 Skrevet 9. januar 2010 Ja, det kunne jeg vel. Det er jo kjempekult.
Noorgie Skrevet 9. januar 2010 #9 Skrevet 9. januar 2010 Kunne nok ikke det. Vi hadde vært milevis fra hverandre i politisk og etisk. Jeg er den typen som helst har lyst å sparke mennesker som går med pels i leggen, spraye dem med malig eller klippe i stykker pelsen. Tror ikke det hadde vært et heldig forhold, da særlig pga.dette Jaja, du om det...
Shade Skrevet 9. januar 2010 #10 Skrevet 9. januar 2010 Jeg ser litt gråtoner. Jeg kunne fint taklet å være sammen med noen som brukte skadedyrpels eller jaktpels (f.eks. reinskinnsko, osv), men noen som går med minkpels til førti tusen og er stolt av det er jeg rimelig langt unna rent etisk sett, og estetisk sett. Enig
Gjest mil Skrevet 9. januar 2010 #11 Skrevet 9. januar 2010 Når det er snakk om pels av typen der dyrene er avlet frem kun for pelsens del, nei. Mamma har en gammel pels hengende i skapet, men bruker den heldigvis aldri. Ellers kjenner jeg ingen som bruker pels, noe jeg er veldig glad for. Hadde hatt alvorlige problemer med å ha et nært forhold til noen som er så kyniske. Jeg synes det er kynisk nok å spise kjøtt uten å tenke over at det kommer fra et ekte individ, og spise med respekt.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #13 Skrevet 9. januar 2010 Ja. Selvfølgelig. Jeg misliker "pelshatere" sterkt.
Siiw Skrevet 9. januar 2010 #14 Skrevet 9. januar 2010 NEINEINEINEINEINEINEINEINEINEINEI!!!!!!!!!!!!!!!!! aldri! at folk kan bruke pels det er ikke til og skjønne!!! Men dem er vel rett og slett FOR dumme ? .
Kosemose Skrevet 9. januar 2010 #15 Skrevet 9. januar 2010 (endret) Hvis mannen jeg var sammen med ville kjøpe seg en pels så ville jeg bedt ham la være. Syns ikke pels er så fint på menn og jeg er generelt motstander av pels. Hvis jeg var sammen med en mann som ville forære meg en pels ville jeg bedt ham om noe annet, og forklart at jeg aldri kom til å gå med den. Endret 9. januar 2010 av Kosemose
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #18 Skrevet 9. januar 2010 Ja, det kunne jeg. Sånn bortsett fra at pels på gutter ikke er så tiltrekkende. Jeg ville nok heller ikke kjøpt med pels eller ønsket meg det heller. Dersom jeg hadde arvet det, derimot, kunne jeg nok ha brukt det. Hvorfor kaste det?
Ella_Grey Skrevet 9. januar 2010 #19 Skrevet 9. januar 2010 Nei, jeg ville ikke vært sammen med en som brukte pels.
Gjest yojo Skrevet 9. januar 2010 #20 Skrevet 9. januar 2010 Hadde ikke hatt lyst å se mannen min i pels Hva mener dere om pels som man kjøper brukt? Hadde aldri kjøpt meg en ny pels, men å feks kjøpe en på Fretex...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå