Gå til innhold

Tynne strømpebukser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fra garderoben på treningssenteret de siste ukene, har jeg registrert at mange tydeligvis bruker tynne strømper under buksene i disse iskalde tider. Selv bruker jeg kun ullstrømpebukser.

Synes dere egentlig at tynne strømper varmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, varmer lite.

Jeg bruker strømpebukser eller stay-ups under dressbukser på jobb fordi buksene da legger seg bedre om du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, det er vel ikke nødvendigvis det at de varmer så skrekkelig, men de skaper ett lag til, og lag på lag skaper mer varme. I tillegg synes jeg at f.eks jeans blir fryktelig kalde direkte på huden når det er kaldt, da holder det med tynn strømpebukse for å hindre at stoffet ligger rett mot huden.

Jeg bruker enten tynn strømpebukse eller en mellomtykk, altså bare hakket tykkere en tynn, synes det holder helt fint til hverdagsbruk. skulle jeg gått lange turer eller vært mer aktivt ute i snøen, så hadde jeg helt klart valgt ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med aline. Det varmer samtidig som jeg slipper et tykt lag under buksa.

Jeans og for såvidt skinntights blir for øvrig utrolig kaldt rett mot huden når det er kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trine_*
Enig med aline. Det varmer samtidig som jeg slipper et tykt lag under buksa.

Jeans og for såvidt skinntights blir for øvrig utrolig kaldt rett mot huden når det er kaldt.

Enig jeg også. Mye bedre enn ingenting. Varmer mer enn man skulle tro. Anbefales til de som fryser og synes at tykke strømpebukser og stilongser blir for tykt under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_vilde_*

Tynne strømpebukser gjør ting nesten vondt verre. Nylon har aldri vært kjent for å varme noen!!

Lærte heldigvis for noen år siden at nå i disse iskalde tider er det kun en ting som hjelper: ULL! Når jeg går på jobb i dressbukse, så har jeg en tynn tynn ullstrømpebukse under, og den har jeg klippet av foten på. For det er faktisk mye kaldere å bruke strømpebukse enn stillongs. Har også fått kjøpt en tynn stillong på Lindex eller KappAhl, det er eneste som fungerer nå.

Er nok ingen tvil om at det ikke skal så mye til for at skinnitights blir for trange med tjukk stillong under. Men når det er så kaldt som nå, burde man uansett bruke klær som bygger litt. Lag på lag, og sørg for litt "luft" mellom lagene. Bruk gjerne boblebukse. Kanskje ikke så sexy, men man kan jo skifte med en gang man er innenfor døra på jobben. Eller gå innom et annet sted for å ta av seg?

Bruk vettet, kle på deg! Og gud så mye bedre man har det. Da er det heller ikke så ork å være ute i kulda=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte tynne strømpebukser unner jeans før, nå bruker jeg det ikke i det hele tatt, bortsett fra under penkjoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker for meg. Jeg synes det er stor forskjell med og uten. Bruker stort sett strømper fra november til mars. I det siste har oftere brukt sånne stay-ups strømper. Synes det er mer behagelig samtidig som det gir litt varme på lårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeans rett mot huden er drepen i denne kulda. Det hjelper veldig med selv de tynneste strømpebuksene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Når jeg går på jobb i dressbukse, så har jeg en tynn tynn ullstrømpebukse under, og den har jeg klippet av foten på. For det er faktisk mye kaldere å bruke strømpebukse enn stillongs.

Eh, skjønte ikke helt den, jeg... Hvis jeg tar strømpebuksa mi og klipper av foten på den så blir den varmere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolker det som at hun mener at strømpebukse på tærne er kaldere enn sokker, og derfor klipper av foten for å slippe å ha et lag under sokkene... Kanskje...? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh, skjønte ikke helt den, jeg... Hvis jeg tar strømpebuksa mi og klipper av foten på den så blir den varmere?

Tolker det som at hun mener at strømpebukse på tærne er kaldere enn sokker, og derfor klipper av foten for å slippe å ha et lag under sokkene... Kanskje...? :sjenert:

Hvis det var nylon den var så kunne jeg ha forstått det. Men den var jo av ull!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke de varmer noe. Jeg går selv med to stk ullstrømpebukser i tillegg til en tykk tights. Alikevel fryser jeg... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke de varmer noe. Jeg går selv med to stk ullstrømpebukser i tillegg til en tykk tights. Alikevel fryser jeg... :P

Ikke noe rart at du fryser da... Husk at det luftlaget mellom plaggene som varmer. Dersom de ligger tett i tett gir det liten effekt.

Jeg bruker stort sett tynne strømper daglig, og føler absolutt at det gir litt varme i forhold til å gå uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe rart at du fryser da... Husk at det luftlaget mellom plaggene som varmer. Dersom de ligger tett i tett gir det liten effekt.

Jeg bruker stort sett tynne strømper daglig, og føler absolutt at det gir litt varme i forhold til å gå uten.

Men jeg fryser jo enda mer om jeg har bare på meg en strømpebukse og tights. Kanskje jeg er unormal :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Transemann 35

Hei, bruker stort sett kjole eller skjørt og da må en ha tykkeste strømpebukse som er i handelen eller tights.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...