Gå til innhold

Er det slemt av meg hvis jeg dater flere?

Anbefalte innlegg

Gjest drivstoff
Skrevet

På kort tid, har jeg funnet 3 snille menn og det er så vanskelig fordi jeg kan faktisk se for meg med en av dem.

Jeg ønsker meg familie, barn, hus og bil.

Er det slemt av meg hvis jeg møter alle tre, uten de vet om hverandre slik kanskje en av dem er min fremtidsmann?

Man trenger vel ikke å fortelle at man har vært på date/eller skal?

Ønsker å finne god kjemi/gnist så derfor vil jeg møte alle tre,

ting er ikke alltid samme når man blir kjent med en på nett og in real life. Hva mener dere? De eier jo meg ikke, - men det handler om meg og fremtiden min..... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste du må være bevisst på er at dersom du blir oppdaget - så er to av de tre ute av bildet...

Jeg hadde ikke klart å slappe av på date med en - dersom jeg kunne komme til å treffe en annen jeg datet også.. Men det er nå meg da..

(skjønner forøvrig tankegangen din - men jeg ville gått med magefølelsen på den som jeg likte best. funket det ikke ville jeg heller tatt opp kontakten med en av de andre deretter - men ikke samtidig)

Skrevet

Neida det er ikke slemt av deg! Kos deg, mener nå jeg.

Du er jo ikke i et forhold med noen av dem enda. Nå får du jo sjansen til å bli kjent med alle 3, og se hvem du passer mest sammen med. Problemet er vel hvis du ikke klarer å gi slipp på 2 hvis du skulle bli sammen med en. Dette kan vel kanskje kalles et luksusproblem hehe...ikke alle som har 3 stk svermende rundt :tongue:

Håper alt går bra for deg og at du finner the one! :biggrin:

Skrevet

Så lenge man ikke er i et forhold med noen kan man da gjøre hva man vil.

Skrevet

Slemt og slemt, du gjør jo ingenting galt, men for meg så hadde det betydd noe hvilket nivå datingen ligger på. Er det med sex og hele pakka hadde jeg også stukket om du hadde endt opp med meg og jeg hadde funnet ut av det. Jeg er en en om gangen fyr og hadde jeg visst du hadde kysset to andre fyrer de to dagene i forveien av vår date så hadde jeg tatt det personlig. Men alle ønsker vel å være den eneste?

Hadde du likt det?

Gjest negasjon
Skrevet
På kort tid, har jeg funnet 3 snille menn og det er så vanskelig fordi jeg kan faktisk se for meg med en av dem.

Er det slemt av meg hvis jeg møter alle tre, uten de vet om hverandre slik kanskje en av dem er min fremtidsmann?

ting er ikke alltid samme når man blir kjent med en på nett og in real life. Hva mener dere? De eier jo meg ikke, - men det handler om meg og fremtiden min..... :)

Jeg har ikke erfaring med internet-dater, men irl har jeg datet to samtidig over lengre tidsrom, dvs par mnd. Da har jeg valgt å være ærlig og det har ikke skadet forholdet direkte, men er litt usikker... (har gjerne møtt en før jeg har møtt en jeg har blitt mer alvorlig betatt av).

Det kan skade et forhold som blir seriøst og skape unødvendig sjalusi og mistenksomhet, fordi han kan tro du er "lett på tråden" og at du også har høyrisiko for å være utro. Selv var jeg så dum at jeg kjørte hele opplegget med han første før jeg møtte han jeg ble betatt av, og det skapte litt problemer i starten. Jeg var ærlig mot de begge, men den ene ble såret og sjalu og den andre ble mistenksom og også sjalu.

Så jeg råder deg til å bli kjent med de du dater, uten å ha sex sammen før du har kjent på hva du føler.

Skrevet

Ja, det ville jeg aldri gjort. I såfall syns jeg du skal si i fra til dem alle sammen at du dater 2 andre også.

Skrevet

Det er ikke slemt, så lenge du ikke har ingått ett forhold med noen av de ennå... Men pass deg så du ikke blir oppdaget. :)

Skrevet

Jeg kan godt "gå ut" med forskjellige personer, for å finne ut om jeg er interessert i vedkommende eller ikke, men hvis jeg først "dater" noen er det bare en person som jeg har romantiske intensjoner med, det spørs egentlig bare hva man legger i begrepet "date". For meg betyr det at man går ut med noen man har romantiske/kjærlighets følelser for, derfor vil jeg da heller ikke date flere personer samtidig, men jeg kan godt gå ut og bli kjent med flere personer samtidig. Så igjen er det egentlig bare hva man legger i begrept, så for min del ville jeg aldri datet flere personer samtidig.

Skrevet

Hei TS!

Man finner som regel fort ut hvem man føler litt mer for. Jeg hadde ikke gjort dette selv, men jeg forstår at du møter alle 3 for å finne ut hvem du liker best.

Det spørs på graden av datingen. Er det snakk om første uka, og man er bare ute for å ta en drink eller noe sammen, så er det ikke så farlig om man møter 3.

Er man kommet til det stadie der man møtes oftere og det "er noe der", begynner det å bli litt rart å date flere.

Har man kommet til stadier der kos, kyss og annet større enn dette har blitt en del av datingen, så gjør man noe direkte feil selvom man ikke er i et forhold.

Dette er forutsatt at du ikke forteller dem at du møter 2 andre. Fordi nå går de rundt og tror at de er den eneste for deg. Og hvis de finner ut, og ikke har samme tankegang som deg, så sitter du igjen alene.

Jeg vil råde deg til:

1. Fortell dem at du dater 3 på en gang

2. Velg den du føler du har best kontakt med, og la de to andre gå

Skrevet

Hmmm, på den ene siden ser jeg jo argumentet om at "så lenge man ikke er i et forhold, kan man gjøre hva man vil". Samtidig vet jeg at jeg ikke hadde taklet det om en fyr datet flere enn meg, derfor unngår jeg personlig å gjøre det.

Jeg tenker at det er OK å si noe så lenge de ikke spør. Hvis de spør om du dater flere, hadde jeg fortalt sannheten.

Jeg er kanskje sær på dette området, men hvis jeg skal klare å date noen, må han være den eneste jeg tenker på. Hadde jeg tenkt på flere, hadde jeg umulig kunnet føle så sterkt for ham, og det er nødvendig, synes jeg.

Lykke til med valget, som du sier, det er viktig :)

Gjest negasjon
Skrevet (endret)

Dater du tre samtidig bør du kanskje oppgradere og like godt date ti?

Det spørs hva du legger i det amerikanske ordet date? Å møte menn for å føle på antennen er ikke farlig, unntaket er at de kan vente mer og bli såret. Så jeg ville vært ærlig, men hadde ikke fortalt en jeg ikke var intim med at jeg dater flere. Date? Ett nytt ord for meg, jeg kaller det å møtes ute for å prate...

I usa er dating vanlig, og en ren folkeskikk. Men jeg regner med at du bor i Norge.

Endret av negasjon
Gjest caramiacaramella
Skrevet

Jeg dater ofte flere gutter på en gang(når jeg er singel selvfølgelig), men jeg gjør det alltid klart for dem at jeg dater flere på en gang. Synes det er best å være ærlig når det gjelder slike ting, selv om det ikke er noenting galt med å date flere på en gang i mine øyne.

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Ikke noe galt i det vel! Så lenge det er kun dating så er det greit,men hvis du skal ligge med noen av de er det kanskje greit å holde seg til 1.. Ellers kan det bli litt kleint..

Gjest drivstoff
Skrevet

Jeg skal ikke date de tre flere ganger nei, kun en gang over en kopp kaffe/kakao.

Om vi ikke finner kjemi/gnist, så er det ute med han.

Jeg vil hvertfall forsette å date med en av dem hvis jeg liker han og blir tiltrukket. Han ene vet, - men to andre vet ikke.

Jeg liker ikke å snakke lenge over nettet, - vil finne det ut fort.

Man kan fort kjenne på date om man vil forsette eller ikke, -

Gjest brutal_mann
Skrevet

Kjør på! Bare husk at ingen av dem kommer til å føle at de er noe spesielt for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...