Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Hei! Vi vurderer å flytte til Oppsal/Hellerud i Oslo, og lurer på om noen kan fortelle hvordan barnehagedekningen er der, og om barneskolen og generellt oppvekstmiljø der er bra? det ligger jo i nærhet til marka, og bebyggelsen varierer med villastrøk, rekkehus og lavblokker, og ser ut til å være et fint sted. Men vi aner jo ingenting om oppvekstmiljøet er bra. Og hvodan fordeler andelen av "etnisk norske" og "ikke-etnisk norske" barn seg på skolen i kretsen? Er det noen som vet eller har egen erfaring som kan uttale seg? Og hvor leter man for å finne slik info? (Vi er ikke rasister men ønsker i alle fall en 50/50 fordeling for våre barns oppvekst.) På forhånd takk for svar!
Gjest Gjest_Miranda_* Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Ville absolutt ha vurdert dette området ja. Jeg er oppvokst der, og jeg kunne ønske jeg hadde muligheten til å flytte tilbake dit igjen. Muligens med tiden vil jeg nok gjøre det. Skolen tror jeg ikke har mere enn 50/50 andel. Barnehagedekningen i bydel Østensjø er vel som andre steder, ikke så lett å få barnehageplass. Hvor bor dere nå? Jeg anbefaler dette området i allefall :-)
Gjest Oppsalboer Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Jeg har bodd på Oppsal med barn i ti år, og trives godt her. Barnehagedekningen er vel som de fleste steder i Oslo (=dårlig). Det finnes bedre barnehagedekning lengre sør i bydelen, men akkurat på Oppsal er det for få barnehager i forhold til de mange småbarnsfamiliene. Ellers er nærmiljøet rolig. Det er relativt mange pensjonister her, og mange barnefamilier. Tror andel fremmedspråklige i bydelen er på rundt 25%; slik er det hvert fall på Oppsal skole. Det er ingen spesielle etniske grupperinger som markerer seg på noen måte i nærmiljøet, og jeg oppfatter oppvekstmiljøet som rolig og fredelig. Beboerne er generelt en grei miks av håndverkere og akademikere med høye studielån (for å sette det på spissen), og det er lett å bli kjent i lokalmiljøet. Oppsal IF har stort tilbud og godt anlegg, marka er rett utenfor stuedøren og det er god tilgang til serviceinstituasjoner. Oppsal skole er baseskole 1-10 med helt nytt skolebygg. Trasopp skole har jeg hørt kan ha et litt tøffere miljø, og dette kommer ennå mer til syne når elevene derfra begynner på Skøyenåsen ungdomsskole.
Gjest Jente 15år Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Golia Barnehage har veldig godt miljø, jeg gikk der selv og stortrivdes der Men jeg vil advare deg mot Oppsal skole. IKKE la barna dine begynne der!!! Det er masse mobbing og dårlig miljø. Skolen driter i om noen blir monbbet. Jeg gikk der selv, det var et rent helvete mildt sagt.(Jeg gikk der for 3år sia) Jeg skjenner folk som går der ennå som blir mobba ennå. Det er veldig mange som har bytta fra Oppsal skole til en annen skole fordi det er dårlig miljø. Men jeg vil anbefale Godlia skole (har gått der selv, bra miljø) eller østensjø skole. Jeg har ikke gått der men har hørt fra folk jeg kjenner som har gått der at det er bra miljø. Trasopp skole har jeg hørt av noen er bra men noen syns det var dårlig miljø. Tveita skole vet jeg ingen ting om.
Gjest Jente 15 Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Og forresten så er Skøyenåsen ungdomsskole en KJEMPE bra ungdomsskole, jeg går der selv Hvis barna dine begyner på Godlia, trasopp eller østensjø skole så kommer de automatisk inn på skøyenåsen skole når de begyner på ungdomsskolen. Hvis jeg ikke hadde bytta skole bra Oppsal til Skøyenåsen på ungdomsskolen så hadde jeg forstatt gått påden dritt skolen!!!
Gjest Gjest_Miranda_* Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Og forresten så er Skøyenåsen ungdomsskole en KJEMPE bra ungdomsskole, jeg går der selv Hvis barna dine begyner på Godlia, trasopp eller østensjø skole så kommer de automatisk inn på skøyenåsen skole når de begyner på ungdomsskolen. Hvis jeg ikke hadde bytta skole bra Oppsal til Skøyenåsen på ungdomsskolen så hadde jeg forstatt gått påden dritt skolen!!! Du kommer jo automtisk inn på skøyenåsen når du går på Oppsal skole også da, jeg har gått både på oppsal og på skøyenåsen. Det er jo litt forskjellig hvordan folk oppfatter skolen da, det er nok ikke bare på oppsal skole barn blir mobbet..
Gjest Gjest_Miranda_* Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Du kommer jo automtisk inn på skøyenåsen når du går på Oppsal skole også da, jeg har gått både på oppsal og på skøyenåsen. Det er jo litt forskjellig hvordan folk oppfatter skolen da, det er nok ikke bare på oppsal skole barn blir mobbet.. Sorry, skjønner det er mange år siden jeg gikk der, ser jo at oppsal skole har blitt 1-10 klasse skole. Enda bedre, da slipper ungene å bytte skole.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 Jeg bor selv på Oppsal. Der trives jeg godt. Jeg har selv bodd på Godlia. Jeg vil annbefale deg å flytte dit. Østensjø har ord på seg for å være en fin bydel. Det er flott sted å vokse opp i. Der har du hele skauen og marka rett i nærheten. Lykke til.
Gjest jente14 Skrevet 5. august 2011 #9 Skrevet 5. august 2011 heii lurte på om det er noen anbealing på og bytte skole til ris eller majourstuen da mener jeg hvem av dem har bra miljø, trivsel, bra lærer og elever
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå