Gå til innhold

Hva er det med menn?

Gjest negasjon

Anbefalte innlegg

Gjest negasjon

Jeg er singel. Har vært det før, og har lagt merke til at når jeg er fornøyd med å være singel og ikke ser så veldig mye på menn, da kommer de av seg selv og er som fluer rundt en kubombe. Jeg har tenkt tilbake og sammenlignet med da jeg var singel og følte meg ensom i begynnelsen av 20-årene og for alt ønsket å møte en, og før det i tenårene nesten var desp etter å møte en...

Ikke hvem som helst, men ikke langt fra.

Jeg legger merke til menn nå også, men føler at jeg distansiserer meg mer selv om jeg ikke kan unngå å vurdere menn (litt), og tror ikke jeg er helt ferdig med det siste forholdet, selv om jeg helst ikke vil bli sammen med han igjen. Jeg har følelser for han, men det var andre ting...

Men oppdager menn at man er tilbakeholdene selv før man har sagt noe? Drives de av instinkt eller er det bare tilfeldig at sansen for å jakte dukker opp når man helst ikke vil være haren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppførselen blir aldri helt den samme når man er på jakt og ikke er på jakt. Det gjelder både for kvinner og for menn.

Det blir en mer avslappet stemning/intensitet når ingen av partene er på jakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest negasjon
Oppførselen blir aldri helt den samme når man er på jakt og ikke er på jakt. Det gjelder både for kvinner og for menn.

Det blir en mer avslappet stemning/intensitet når ingen av partene er på jakt.

Så det du sier er at det er håpløst å tro at menn tenker på andre ting enn sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller sagt det på en litt annen måte.

Det er håpløst å tro at menn ikke tenker på sex. Hvis en mann syns du er attraktiv så tenker han på sex - på et eller annet nivå.

Men det betyr forsåvidt ikke at han ikke kan tenke på og prate om andre ting også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_guest_*

Jeg er mann og har mange venner som kun tenker på det å ha seg. Kun et par av mine venner ikludert meg selv er ute etter det å ha noen å være god mot å ta vare på. Jeg skjønner det ikke, selv om jeg er mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo mer desperat man er, jo mindre attraktiv er man. I hvert fall for noe mer enn ONS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer desperat man er, jo mindre attraktiv er man. I hvert fall for noe mer enn ONS...

Og sånn er det fordi at?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Desperathet duger ikke for ONS heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Og den kvinnelige psykologien er da?

Menn skal vise interesse og være "på jakt" og stå på, og det krever at de har selvtillit og en ro i seg, at de er trygge på seg selv.

Idet de ikke er trygge på seg selv, og blir paniske, så kommer desperatheten frem. Den er altså fy-fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn skal vise interesse og være "på jakt" og stå på, og det krever at de har selvtillit og en ro i seg, at de er trygge på seg selv.

Idet de ikke er trygge på seg selv, og blir paniske, så kommer desperatheten frem. Den er altså fy-fy.

Jeg leser det du skriver her, men når du tenker på det; burde ikke denne desperatheten egentlig signalisere at han virkelig vil ha deg, og altså telle positivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Jeg leser det du skriver her, men når du tenker på det; burde ikke denne desperatheten egentlig signalisere at han virkelig vil ha deg, og altså telle positivt?

Nei, på ingen måte.

Det er en hårfin balansegang mellom desperathet og pågåenhet/stå-på-vilje. Desperathet signaliserer mangel på perspektiv og bevissthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

Desperate kvinner utfører som oftes handlinger som gjør at menn blir stresset. For eksempel bøttevis av sms, telefoner osv helt i starten av forholdet. I tillegg kommer alle kravene om svar på hva mannen føler for damen.

Desperate menn er akkurat like sjarmerende og stressende som det damer blir.

Den største fellen mange går i, i det de blir interessert i noen, er at de krever svar fra den andre parten om dennes følelser og framtidstanker. Dersom man ikke er desperat, men klarer å ta ting som de kommer, funker det som oftes mye bedre. Forøvrig bevarer man litt av spenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, på ingen måte.

Det er en hårfin balansegang mellom desperathet og pågåenhet/stå-på-vilje. Desperathet signaliserer mangel på perspektiv og bevissthet.

Og hvordan klarer du å skille på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største fellen mange går i, i det de blir interessert i noen, er at de krever svar fra den andre parten om dennes følelser og framtidstanker. Dersom man ikke er desperat, men klarer å ta ting som de kommer, funker det som oftes mye bedre. Forøvrig bevarer man litt av spenningen.

Ja, men du forstår jo hvorfor man ønsker å få vite hva motparten vil.

Ingen har lyst til å kaste bort tid og krefter på noen som egentlig ikke er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest brutal_mann

Menn tenker ALLTID på sex. en av og til tenker vi på mer enn bare sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Og hvordan klarer du å skille på det?

Jeg finner ganske raskt ut av om en mann er desperat eller bare "mandig aktiv". En finner ut av slikt ved å prate med ham litt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Jeg finner ganske raskt ut av om en mann er desperat eller bare "mandig aktiv". En finner ut av slikt ved å prate med ham litt ;-)

Jepp. Desperate menn har en tendens til å bli klengete. I tillegg stiller de hele tiden spørsmål, relatert til om en er singel, om en er interessert i å gifte seg igjen, om en føler seg ensom, hva en mann skal være for at man skal falle for ham osv. De som er helt fullstendig uten antenner, begynner gjerne med seksuelle hentydninger før man får sukk for seg.

De ikke-desperate forteller gjerne at de liker damen og spør om hun kunne tenke seg å finne på noe. Omentrent som ikke-desperate damer gjør når de treffer en mann som kan være av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Og desperate menn er vanvittig aktive på å sende mail, meldinger på facebook, kommenterer statusen i hytt og dyne (ofte med intetsigenheter og platte morsomheter), i tillegg til at de pådrar seg senebetennelse på grunn av all tastingen på sms-fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...