Gå til innhold

Blomsterdekorasjoner på bord

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Juni2010_*
Skrevet

Noen som har noen flotte tips og bilder til blomsterdekorasjoner til bryllupsbordet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kunne jeg tenke meg også. Har søkt mye rundt på google, funnet noe, men mest buketter. Jeg har lyst på litt annerledes blomsterdekorasjoner på bordene, ikke de lange, robåt aktige, vikingskip form.... Men vi skal ikke ha runde bord, da er det nemlig fint med runde dekorasjoner. Lykke til :jepp:

Skrevet (endret)

Vi har også tittet litt rundt.. og sett veldig mange SVÆRE kreasjoner som jeg ikke syns passer.. ville ha noe veldig enkelt.. bruke mye stearinlys og vann...

Slike skal vi ha på bordene:

Lekre, elegant og veldig enkelt.

Bildet fjernet iht reglene

Bond, mod

Endret av Bond
Skrevet

Vi ser etter glassvaser/boller til samme formål. Noen som har tips til noen rimelige men fine alternativer?

Skrevet
Vi har også tittet litt rundt.. og sett veldig mange SVÆRE kreasjoner som jeg ikke syns passer.. ville ha noe veldig enkelt.. bruke mye stearinlys og vann...

Slike skal vi ha på bordene:

Lekre, elegant og veldig enkelt.

Ojjj!!!Hvor fant du disse???(Nettside?)

Hilsen nysgjerrige lille meg :goodbye:

Skrevet

Jeg fikk ett hyggeig tips av ei venninde.....

Jeg er glad i solsikker... Hun foreslo at vi kunne kjøpe små solsikker i potter. Pynte pottene / lage deorasjon... Så når bryllupet var over kunne vi plantene alle solsikkene i hagen, og "ha med oss" bryllupet videre i sommeren.......

Skrevet
Vi ser etter glassvaser/boller til samme formål. Noen som har tips til noen rimelige men fine alternativer?

Ikea har i hvert fall pleid å ha firkantede vaser i ulike størrelser og høyder. Skal ikke si helt sikkert at de har det ennå :)

Skrevet

Disse firkanta dekorasjonene var NYDELIGE!

Sånne har jeg lyst på!

Skrevet

Vi hadde små runde "baller" av grennelliker med hjerteranker (samme som på buketten) rundt. Veldig enkle og veldig dekorative, de kan jo lages så store man bare vil. Bildet av de kan sees her (brudebuketten min så da slik ut).

Skrevet (endret)

Ojjj!!!Hvor fant du disse???(Nettside?)

Hilsen nysgjerrige lille meg :goodbye:

Disse firkanta dekorasjonene var NYDELIGE!

Sånne har jeg lyst på!

Jeg forelsket meg hodestupd i de vasene og dekorasjonen. Passer perfekt med fargene vi skal ha i bryllupet. De selger de firkantete vasene på decorium for 99kr stykket.. og må ha 15stk hehehe.. sparer penger nå ja :rødme:

Her finner dere artikkelen hvor bildet var: Bryllupstrender for 2010

Har hørt at de selger de rimeligere på IKEA, men nærmeste IKEA for meg er sånn ca 60 mil unna og de ville ikke sende glass til meg :trist::tristbla:

Endret av Christal
Skrevet

Wow! Jeg ble helt bergtatt av dette!

Skrevet
Jeg har sjekket de vasene du henviser til og de er faktisk veldig små og vil ikke ha plass til mange blomstene..

De har en annen type Kanist - glassvase- Ikea som koster 39kr pr stk som hadde passet bedre OM en ønsker det slik som på bildet.

Takk for tipset!

Har ikke helt sett for meg hvor stor pynten på bordet skal være. Men 39 er uansett ikke noe upris om man skal ha en del dekorasjoner på bordene.

Blir nok en tur på Ikea veldig snart for å både handle litt og ta noen general avgjørleser.

Skrevet

Argh, nå husker jeg ikke hva det heter, sånn grønn/grå isopor lignende som man kan putte blomster i?

Kjøp ihvertfall slike, sett i boller, og skjær til så de blir runde på toppen. Da kan du fylle de med de blomstene du ønsker, roser f.eks, og blir da helt enkle runde dekorasjoner. Siden den grønne/grå greia suger til seg vann, kan det lages dagen i forveien og bare fylles på med vann så holder de seg. Kjøp roser som ikke har sprunget helt ut, da vil de springe ut iløpet av dagen etter. Du kan også fylle i med noen større blomster (f.eks. liljer) og så fylle inn med diverse grønt, og lage litt forskjellige former på de.

Kjøp noen stilige fat/boller etc som du kan fylle med vann. Da kan du ha glass, stener eller lignende i bunn, og ha flytende orkideer eller andre blomster på toppen, eventuelt flytelys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...