Gå til innhold

Hjemmeside, info om bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter nå med denne hjemmesiden vår... Og har plutselig fått jernteppe, totalt!

Hva er greit å ha med på hjemmesiden, i forb. med bryllupet???

Ja, da selvsagt forutenom tid, dato og sted :fnise:

Hvordan får jeg f.eks lagt inn kart hvor jeg selv har plotta inn kirka, stedet festen skal være, der vi bor og der min far bor?

Tenkte å legge en ønskeliste på hjemmesiden, blir dette sett ned på et eller annet vis? Vi ønsker oss nemlig ikke stort.. Vi har det meste av det vi trenger, forutenom et par ting til hardangerbestikket..

Vi tenkte å ønske oss et speilreflekskamera, men disse koster jo gjerne rundt 5-6000,-.. Hvordan skrive at vi ønsker oss det, uten at det blir til at folk tror vi KUN øsnker kjempedyre ting??

Andre tips??

Skrevet (endret)

Vi har følgende sider:

Velkommen - kort intro

Vielsen - informasjon om tid og sted for vielsen, og informasjon om kirken

Festen - informasjon om tid og sted for middagen, og informasjon om steded

Toastmaster - introduksjon av toastmaster, og informasjon for dem som skal holde tale eller ha kulturelle innslag

Forlovere - informasjon om forloverne og takk til dem

Veibeskrivelse - til både kirken og festlokalet + info om hvordan man kommer seg hjem igjen.

Overnatting - informasjon om hoteller og overnattingsmuligheter for dem som kommer langveisfra

Gaveliste - her vil vi legge ut linker til ønskelister

Kontakt oss - kontaktinformasjon for oss, toastmaster, forlover og foreldre

Påmelding - påmeldingsskjema (med passord). Her kan gjestene også gi beskjed om spesielle dietter og om de trenger hjelp til å ordne overnatting.

Bilder - her vil vi legge ut linker til bildealbum etter bryllupet.

Håper dette hjelper deg på vei.

Kart har jeg lagt inn som jpg-bilder - hva mener du om hvordan du skal legge dem inn? Lager du nettsiden fra bunnen av, eller bruker du en mal fra nettet? Hvis du jobber i html, kan jeg hjelpe deg, men hvis du bruker en side fra nettet, bør du sjekke veiledningen deres.

Angående spørsmålet ditt om gaver, synes jeg ikke det er uhøflig å ha en gaveliste på en nettside med mye annen informasjon. Men jeg vil anbefale å finne ting til listen uansett om dere har mye av det dere trenger. Tipsene som gjerne gis om gavelister er jo at:

1. Det skal være nok ønsker der til at alle skal kunne finne noe

2. Det skal være ønsker i alle prisklasser

Hvis alt som er på listen er hardangerbestikk og speilreflekskamera, tror jeg nok at noen vil synes det er rart, og evt kjøpe noe som ikke står på listen i det hele tatt. Og så kan du jo spe på med penger og evt gaver til veldedighet (hvis dere har alt dere trenger).

Endret av lilleGrethe
Skrevet

Takker for svar, en del ting der jeg komemr til å bruke:)

Når det gjelder hjemmesiden så bruker jeg en mal fra nettet(webs.com), har prøvd å legge in bl.a link, men får det ikke til.. Må vel bare prøve mer, event. ta kontakt med nettsiden.

Blir vel til at vi bl.a legger ut hvem som skal være forlover/toastmaster, men ikke noe mer info om de.

Vi skal mye mulig ha to fotografer i bryllupet, disse vil følge oss hele dagen, og legge ut bilder underveis på et slideshow på PC`en. Er det greit å gi noe info rundt dette? Noe slikt som at "¤(/& og "(/¤ vil være fotografer denne dagen......" Event. noe mer?

Til ønskelisten må jeg vel skrive noe slikt som at "grunnet et tungt og vanskelig år ønsker vi oss i utgangspunktet penger, disse vil være øremerket for at vi skal kunne ta oss en tur til sydligere strøk."??

Skrevet

Jeg kjenner ikke til webs.com, så vet ikke hvordan den fungerer, men det virker jo som om det er meningen at det skal være lett å bruke, så merkelig at du ikke får det til.

Jeg ville nok ikke skrevet det der om et tungt og vanskelig år. Kan du ikke skrive Penger til bryllupsreise? Husk at det alltid er noen som vil gi "ordentlig gave" og ikke penger, så prøv å finne på ønsker - om det så ikke er en liste fra Glasmagasinet eller Tilbords, så kan dere jo enten skrive en liste over ting dere trenger, evt sparer til? Ellers har Jernia også ønskeliste, hvis det hjelper.

Jeg vet ikke om det er noe vits å skrive om fotografene - vil det være nyttig for gjestene å vite dette? Du gjør selvfølgelig som du vil, men dette er mine tips. Lykke til videre.

Skrevet

Vi har

Vi gifter oss!

Om oss

Jentene våres

Forlovere

Toastmaster

Vielsen

Middag og Fest

Matallergier/Vegetar

Bar/Drikke

Veibeskrivelser

Parkering

Overnatting

Fotograf

Ønskelisten

Bryllupsreisen

Bilder fra Bryllupet

Kontakt oss

føler vi har dekt det meste

Skrevet
Jeg ville nok ikke skrevet det der om et tungt og vanskelig år. Kan du ikke skrive Penger til bryllupsreise

Du gjør

Hele min familie har nok hatt et noe tungt og vanskelig år, grunnen vet alle sammen. Derfor tenkte jeg å skrive "tungt/vanskelig år", ikke skrive det bare for å skrive det, eller for å få mer penger, osv.

Men tusen takk for tips!

Og takk cæmis, du nevnte noe som kanskje er greit å skrive noe om på hjemmesiden, nemlig parkering!!

• Liker 1
Skrevet

Dette hadde vi på vår side:

Velkommen - kort info, samt brukt til løpende ny informasjon

Min "navn på brud" - tekst fra brudgommen om bruden

Min "navn på brudgom" - tekst fra bruden om brudgommen

Fra meg til deg - et dikt vi liker

Bruden - Brudens mor har her skrevet en tekst om bruden og hennes oppvekst

Brudgommen - Brudgommens mor har her skrevet en tekst om brudgommen og hans oppvekst

Toastmaster - introduksjon av toastmaster

Brudens forlover - introduksjon av forlover, tekst fra brud til henne

Brudgommens forlover - introduksjon av forlover, tekst fra brudgom til han

Vielsen - info om kirken vielsen holdes i, samt klokkeslett

Festen - info om lokalet festen holdes i, samt tidspunkter for mottagelse og fest

Veibeskrivelse - bilde av kart med kirke og festlokale plottet inn, samt tekst som beskriver vei mellom disse

Overnatting - Liste over mulige overnattingssteder

Transport - Lokale transportmuligheter

Gaveliste - Informasjon om ønskeliste og link til denne. Vi beskrev også at vi gjerne ønsket oss penger ettersom vi sparte til både ny bil og bryllupsreise

RSVP - Her kunne gjestene melde seg på bryllupet eller melde avbud elektronisk

Kontakt oss - kontaktinformasjon til brud, brudgom, forlovere og toastmaster

Gjestebok - Her kunne gjestene skrive hilsner til oss

Fotoalbum - brukt til å laste opp bilder etter bryllupet

Poll - brukes for å inkludere gjestene i diverse småplukk i bryllupet. Vi valgte f.eks at gjestene kunne stemme over hvilke salmer vi skulle ha under vielsen

Skrevet

hvor skriver dere dette? *litt blank og er evig takknemlig for dette forumet*

Skrevet (endret)
jeg har hjemmeside hor www.bryllupsvenner.no

men er sikkert mange andre plasser du kan få side,

er siden min, du må ha passord for å kikke, send en pm om du vil se.

siden er ikke ferdig ennå, men er igang :)

Gravid? :D

Tror du la ut feil link.. ;)

Endret av Varsio
Skrevet (endret)

hahaha ja!!

det har jeg gjort. lurer veldig på hvordan den linken havet der...

ikke er det min test heller ... :(

retter på det nå :opplyser:

Endret av NoAngel
Skrevet

Vi har en litt enklere side enn de andre her har, virker det som.

Vi har "Om oss", altså vår historie. Så har vi skrevet ned gjestelisten, med hvilket forhold hver enkelt gjest har til oss - "brudens onkel", "brudgomens forlover" osv. Kontaktinformasjon, Overnatting, Praktisk Info, Veibeskrivelse og Ønskeliste. :jepp:

• 2 uker senere...
Skrevet

Masse bilder gjør seg, alle blir glade av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...