Skilpadde Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Jeg er en førsteårs sykepleierstudent som ønsker å gjøre noe nyttig til sommeren. Jeg har tidligere jobbet ett halvt år som frivillig i en flyktningleir i Libanon og elsket det, og kunne tenke meg noe tilsvarende til sommeren. Jeg ønsker ikke å betale for å jobbe frivillig (Slik man tydeligvis må gjøre de fleste steder) siden jeg er student, men en skulle da tro det var bruk for meg et sted der ute? Jeg har søkt litt rundt på nettet, men synes det er vanskelig å finne noe. Har noen av dere noen gode forslag til organisasjoner eller prosjekter som trenger frivillige helsearbeidere i sommer?
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Tror nok det kan bli litt vanskelig, av flere grunner. For det første er sommerferien kort, man ønsker som regel å ha folk værende i lengre perioder, spesielt i de store organisasjonene. Utenom de store organisasjonene må man som oftest betale for å hjelpe til. Og om man finner mindre organisasjoner hvor man ikke må betale (det finnes jo mange av de også) blir det allikevel dyrt, man må ha flybilletter, som regel betale opphold o.l. selv. Og igjen tidsperspektivet. Der jeg har jobbet som frivillig (ikke sykepleier dog) har de som regel satt en grense på minimum 3 mnd. Men kan godt hende noen andre vet mer enn meg, ihvertfall i forhold til sykepleier! Regner med at du sikkert vet alt om dette allerede, men hvis du er veldig interessert i dette trenger leger uten grenser sykepleiere, slik at du etter å ha fullført utdannelsen og fått to års erfaring kan søke deg inn der!
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Jeg vet Lions har prosjekter i Afrika som man kan være med på i sommerferien, ei venninne av meg gjorde det i forfjor, hun var også sykepleierstudent. Man må søke om å få være med, og jeg kan ikke tro det er så innmari dyrt siden det er en hjelpeorganisasjon som kun vil ha de rette menneskene med seg. Fant det ikke akkurat nå på hjemmesiden deres, men hvis du søker litt rundt på Lions og Malawi og Uganda og hjelpearbeid osv så finner du det nok!
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 Jeg vet at man kan jobbe på sykehus i Israel, dette varer i 4 uker.
Skilpadde Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2010 Sykehus i israel hørtes spennende ut, vet du hvor og gjennom hvilken organisasjon?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå