Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) Jeg er en jente på 17 år, og er ferdig utvokst! Om en mnd drar jeg på ferie og vil helst miste 4-5 kilo! Dette er det jeg spiser/trener hver dag:):

Frokost: Normal porsjon med havregrøt+1 frukt

Lunsj: Varierer fra dag til dag: Salat med kalkun+frukt/2 brødskiver med magert kjøtt+frukt

Mellommåltid: En frukt

Trening: Løping eller trappemaskin i 30 min. Diverse styrkeapparater.

-Går hjem fra treningssenteret i raskt tempo, ca 30 min.

Mellommåltid: Normal porsjon med havregrøt

Middag: Diverse ting, men holder meg unna mest mulig pasta, poteter og ris. Til middag er halve porsjonen salat.

Kveldsmat:1 Frukt eller 1 grønnsak hvis jeg er sulten.

Drikker også rundt 3 liter med vann hver dag;)

Spørsmålet mitt er om dette er en god måte å miste vekt på? Kan jeg unne meg noe usunt 1 gang i uken og også miste vekt? Hva kan det i såfall være og hvor mye?

Takknemmelig for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sjøl om du skal ned i vekt skal du samtidig leve litt normalt.

du kan unne deg litt godteri engang i uken asså.uten problemer åsså.

Gjest Blondie65
Skrevet

Under normale omstendigheter ville jeg sagt at man skal leve selv om man skal miste noen kilo.

MEN når du på en måned har tenkt å miste 4-5 kg og likevel - på 1 mnd - ikke greier å holde deg unna noe "usunt" en gang pr uke, DA lurer jeg på hvilken virkelighet du lever i?

Det ene er at 1 mnd er alt for kort horisont i forhold til et slikt vekttap, og det andre er at med den horisonten burde du kunne greie å holde deg unna ALT usunt.

Å trene hver dag er ikke sunt, med mindre du trener en annen muskelgruppe en dagen før. Altså trener du armer mandag, så trener du bein tirsdag - etc. Trening av samme muskelgruppe to påfølgende dager gir ikke musklene nok hvile og restitusjon.

Gjest en kilo med
Skrevet

Hvis du bare vil gå ned 4-5 kilo så regner jeg med at du ikke er overvektig? Å gå ned 5 kilo på en måned er mye for en som er mer eller mindre normalvektig. Jeg har nettopp brukt ett år på å gå ned 12 kg. Ifølge bmi-skalaen er jeg for øyeblikket så liten jeg som jeg bør være. Så 12 kilo mer er ikke spesielt mye det heller, men uansett mer enn det du planlegger for deg selv. Tror prosjektet ditt er litt for ambisiøst.

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet

hver gang du spiser stivelses rike måltider (sukker, fruktsukker, melkesukker, stivelse i korn) stopper fett forbrenningen opp, hver gang du spiser stivelses rike måltider starter fett lagringen.

mye trening vil stresse kroppen: kroppen utskiller stresshormon som igjen bryter ned muskelmasse: redusert muskelmasse -> redusert forbrenning.

du kan kanskje klare 5 kilo på 1 mnd med denne typen diet om du sulter og piner deg ned, med det resultat at forbrenningen din går til hundene. sannsynligvis vil du gå opp igjen 5+ kilo fort.

prøv istedet å spis fisk, fet fisk, kjøtt, egg og mengder med blomkål, broccoli, salat, løk, purre og andre stivelsesfattige grønnsaker. hvis du er ca 50kg prøv med ca 1400 kcal pr dag, (70 g fett =630kcal, 150 g protein =600 kcal, 50 g karbohydrater =200 kcal).

de dagene du trener styrke : prøv med 10 min trappemaskin, 45 min styrke, 30 min rask gange. tren tunge øvelser (knebøy, markløft, pull up, tunge ro øvelser, tung press). del opp treningen så overkropp og underkropp trenes ulike dager.

de dagen du trener kardio : 60 min rask gange.

prøv å ikke trene mer enn 5 dager pr uke, 3 dager styrke, 2 dager kardio.

tror du greit kan miste 1 kilo vann, 1-2 kilo fett om du er strikt på maten og unngår å stresse.

ta 1-2 multivitaminer av god kvalitet hver dag. drikk grønn te eller grønn te ekstrakt for å øke forbrenningen uten å stresse kroppen. sov 7-9 timer.

Skrevet

Hvor i alle dager har du det fra at fettforbrenninen stopper opp med en gang man spiser mat med stivelse?

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet
Hvor i alle dager har du det fra at fettforbrenninen stopper opp med en gang man spiser mat med stivelse?

feks her :

insulin

jeg har det og fra egne erfaringer, man plukker opp endel når styrketrening og diet er en livsstil.

Skrevet

Jeg er 172 høy og veier nå 58 kilo, tror 5 kilo blir for mye for meg, vil ikke se ut som et beinrangel heller! Hva med 3 kilo? Er det realistik?

Det jeg egentlig vill er å få en flatere mage og tynnere lår. Har snakket med personlig trener og han sier at den eneste måten å få vekk magefettet er å være veldig streng med dietten. Men kan jeg tillate meg å spise litt usuant i helgene?

Skrevet

Om man virkelig har nød, så ta deg en spisedag hvor du spiser det du vil. Ellers kan du risikere å skeie ut en eller to ganger mer enn du vil. Skal jo ikke pines heller ;)

Ikke tenk kilo om du vil ha flatere mage og slankere lår! Bruk fettklype og målebånd istedet.

Skrevet
Om man virkelig har nød, så ta deg en spisedag hvor du spiser det du vil. Ellers kan du risikere å skeie ut en eller to ganger mer enn du vil. Skal jo ikke pines heller ;)

Ikke tenk kilo om du vil ha flatere mage og slankere lår! Bruk fettklype og målebånd istedet.

Fornuftig! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...