Gjest Gjest_pernilla_* Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Har nettopp oppdaget at min samboer fremdeles har album og bilder av eksen på facebook, de var sammen i mange år, men jeg reagerer. Hvorfor han ikke tatt det bort? Overragerer jeg? Er jeg unødvendig sjalu? Må vel også nevne at det ikke finnes et eneste bilde av meg der... og vi har vært sammen i 2 år.....
LaFemme Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Bruker han facebook ofte og legger ut bilder av alt mulig annet? Ser ikke helt vitsen med å fjerne bilder av eksen bare fordi han har fått seg ny dame. Hun har vært en del av livet hans og det blir ikke mindre sant av at han sletter bildene. Jeg hadde ikke bekymret meg med mindre han satt å bladde mellom bildene og kikket lengtende ut i lufta..
Kjetil S. Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Har nettopp oppdaget at min samboer fremdeles har album og bilder av eksen på facebook, de var sammen i mange år, men jeg reagerer. Hvorfor han ikke tatt det bort? Overragerer jeg? Er jeg unødvendig sjalu? Må vel også nevne at det ikke finnes et eneste bilde av meg der... og vi har vært sammen i 2 år..... Jeg hadde fjernet alt sammen i fra første øyeblikk, om ikke så bare for ikke å bli misforstått av, og å risikere å miste den jeg var nå glad i.
Pingting Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 Jeg synes ikke dette er noe å reagere på i seg selv - dvs. det kommer an på bildene. Om det kun er de to og det er utprega "kjærestebilder" så er det vel kanskje litt dumt, men selv det synes jeg ikke er noe å ta voldsomt på vei for. Jeg har vel fortsatt noen bilder av eksen min på fb jeg og, men det er fordi vi faktisk har en historie sammen. Vi har vært på ferie sammen og vi har vært på fester sammen. Jeg har ikke tenkt å fjerne halvparten av feriebildene mine bare fordi vi slo opp. Er kjæresten din klar over dette da? De færreste sitter vel og ser ogjennom egne album så ofte, så det er lett å glemme hva som er der. At det ikke er noen bilder av deg der kan høres litt merkelig ut, men det kommer jo også an på om han har lastet opp mange bilder i det hele tatt siden dere ble sammen.
Gjest Gjest_Jørgen_* Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Det burde ikke være normalt! Personlig har jeg fjernet hele facebook profilen min. Facebook er slik jeg ser det et sted for to typer mennesker. De som liker å vise seg frem, og de som elsker å snoke i andres liv... Hva er poenget egentlig? Av mine 230 venner på facebook er det vel knapt 30 jeg kan kalle venner i mitt "virkelige" liv. Hvorfor trenger jeg å vite at Petter som jeg kjente på 80 tallet har omgangssyke og er ensom? Det er nemlig slik info jeg får via "Hva gjør du nå?" feltet... Hvorfor trenger jeg å vite at Beate fra barneskolen har meldt seg ut av gruppa for folk som ikke liker ord som begynner med bokstaven M? Hele facebook er latterlig egentlig, det distanserer folk mer enn det knytter folk sammen. Installer heller yahoo, skype eller msn og snakk direkte med folk. Når var du sist på besøk hos noen uten å ringe først? Hvor ofte har du ikke hørt at det passer litt dårlig akkurat nå de gangene du har ringt? Folk distanserer seg, og med facebook blir det enda værre. Dessuten, som du nå merker selv... Facebook er en rask veg til skilsmisse!
Leanne Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Etter så lang tid er det vel litt rart... Jeg pleier nå å oppdatere å slette bilder rett som det er jeg.. Synes ikke det trenger å ligge ute 50 forskjellige album på profilen min, så spennende liv har jeg nå ikke.... Nå ligger det ute album fra sommerferien som var og noen julebilder på profilen min. Sletter nok sommeralbumet når vi har hatt ny ferie... Har noen venner som legger ut alt de har av bilder til enhver tid, og aldri sletter, slik at det til slutt er MANGE album. Hvis samboeren din er sånn skjønner jeg at han fortsatt har bilder av eksen der, men da burde han jo også ha lasta opp mange bilder av deg og - siden dere har vært sammen i 2 år... Har han forøvrig noen nye bilder ute i det hele tatt, eller har han bare glemt å legge ut bilder de siste to årene??
Gjest Gjest_Jørgen_* Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 Jeg synes ikke dette er noe å reagere på i seg selv - dvs. det kommer an på bildene. Om det kun er de to og det er utprega "kjærestebilder" så er det vel kanskje litt dumt, men selv det synes jeg ikke er noe å ta voldsomt på vei for. Jeg har vel fortsatt noen bilder av eksen min på fb jeg og, men det er fordi vi faktisk har en historie sammen. Vi har vært på ferie sammen og vi har vært på fester sammen. Jeg har ikke tenkt å fjerne halvparten av feriebildene mine bare fordi vi slo opp. Er kjæresten din klar over dette da? De færreste sitter vel og ser ogjennom egne album så ofte, så det er lett å glemme hva som er der. At det ikke er noen bilder av deg der kan høres litt merkelig ut, men det kommer jo også an på om han har lastet opp mange bilder i det hele tatt siden dere ble sammen. Men hvorfor trenger du de bildene? Hva i alle dager trenger du de bildene til? Kan du ikke spare dem i en folder på computeren? Jeg forstår ikke dette behovet for å vise alle vennene (de fleste kjenner du vel sikkert knapt) feriebildene dine? Ser dere ikke hvor sykt dette egentlig er?
LaFemme Skrevet 8. januar 2010 #9 Skrevet 8. januar 2010 Men hvorfor trenger du de bildene? Hva i alle dager trenger du de bildene til? Kan du ikke spare dem i en folder på computeren? Jeg forstår ikke dette behovet for å vise alle vennene (de fleste kjenner du vel sikkert knapt) feriebildene dine? Ser dere ikke hvor sykt dette egentlig er? Start en facebookgruppe mot det.
Gjest TS pernila Skrevet 8. januar 2010 #10 Skrevet 8. januar 2010 Takk for mange svar. Han har ikke vært aktiv på facebook siden vi ble sammen, og han har heller ikke lastet opp noen nye bilder siden da. Så det skal han vel ha i sin favør. Bildene som ligger ute er familieselskap, turer de har vært på etc, et bilde reagerte jeg kanskje mest på og der holder han rundt henne. Kjenner dette plager meg skikkelig. Er skikkelig usikker på om jeg skal ta det opp med han. For meg er det i alle fall ikke normalt, jeg slette alt fra min eks når vi ble sammen.... Skal jeg ta det opp???
Gjest TS pernilla Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 Det ble litt feil. Han er innom facebook stort sett hver dag,men har ikke lastet opp noen nye bilder siden vi ble sammen.....
Gjest Gjest_Jørgen_* Skrevet 8. januar 2010 #12 Skrevet 8. januar 2010 Takk for mange svar. Han har ikke vært aktiv på facebook siden vi ble sammen, og han har heller ikke lastet opp noen nye bilder siden da. Så det skal han vel ha i sin favør. Bildene som ligger ute er familieselskap, turer de har vært på etc, et bilde reagerte jeg kanskje mest på og der holder han rundt henne. Kjenner dette plager meg skikkelig. Er skikkelig usikker på om jeg skal ta det opp med han. For meg er det i alle fall ikke normalt, jeg slette alt fra min eks når vi ble sammen.... Skal jeg ta det opp??? Kjære venn Selvsagt skal du ta deg opp! Å gå rundt med en "gnagende" følelse som dette er ikke bra for deg eller ham. Ikke noe galt i å snakke om ting som plager oss!
Pepe Skrevet 8. januar 2010 #13 Skrevet 8. januar 2010 (endret) Ja bare ta det opp med han. Såpass må man vel kunne si i fra om i et forhold, og kanskje han bare helt har glemt det eller ikke tenker over at du ville plages av det. Jeg er kanskje litt streng eller noe, men jeg sier i fra hvis ting plager meg :S Edit: Men er såklart også åpen for forslag hvis jeg gjør noe som han er ukomfortabel med Endret 8. januar 2010 av Pepe
Fluffe Skrevet 9. januar 2010 #14 Skrevet 9. januar 2010 eksen til typen min tok å lastet opp ett bilde av da de to var sammen. hun tagget han osv.... men jeg fortalte det ganske pent til han at jeg ikke syntes det er så koselig for meg at det da ligger bilde i hans mappe(ligger der forde han ble tagget) av han og eksen , så han fjerna ihvertfall navnet(taggen) sin. sa ikke noe til henne da. men er ikke så begeistra for masse ekse bilder. hadde snakket med han om det jeg
aline Skrevet 9. januar 2010 #15 Skrevet 9. januar 2010 For min del kommer det an på bildene, og vårt forhold selvsagt. Jeg har selv bilder ute fra tre ferieturer med min siste eks, det er bilder av oss begge der, jeg var jo på turene med blant annet ham (og noen andre). Turene har betydd mye for meg, mere en bare fordi det var kjæresteturer, og han vil alltid være en positiv del av fortiden min. Ingenting kan fjerne det, og jeg er glad han var der når han var der, og ga meg det han ga meg. Derimot slettet jeg alle typiske "kjærestebilder" når det ble slutt, altså alle bilder av oss der vi holder rundt hverandre eller ser hverandre dypt inni øynene... De trenger ikke ligge der slik jeg ser det, og ny kjæreste trenger ikke behøve å se di bildene. Det er vi begge enige i, og vi har fremdeles kontakt, som venner, fordi begge ga hverandre noe vi er veldig takknemlige for og setter stor pris på. Så, det bilde du nevner TS, skjønner jeg at du reagerer på, og klart du kan ta det opp med ham! Plager det deg, så prater du med ham om det. Hadde en ny kjæreste fortalt meg at det plaget ham at bildene fra turer med min eks lå ute, så fikk vi snakket om hva vi skulle gjøre med det da, og funnet en løsning.
Anglofil Skrevet 9. januar 2010 #16 Skrevet 9. januar 2010 Dette synes jeg er veldig spesielt. Jeg skjønner deg godt, fortid er for meg fortid, og slike ting fjerner man. Enkelt og greit. Hvis det sårer deg eller du synes det er rart, så si det til han. Han kan dessverre ikke lukte hva du føler, selv om jeg synes det er rart å ha minnene av eksen liggende ute på facebook. Mvh Yvonne
lykkelig84 Skrevet 9. januar 2010 #17 Skrevet 9. januar 2010 Har nettopp oppdaget at min samboer fremdeles har album og bilder av eksen på facebook, de var sammen i mange år, men jeg reagerer. Hvorfor han ikke tatt det bort? Overragerer jeg? Er jeg unødvendig sjalu? Må vel også nevne at det ikke finnes et eneste bilde av meg der... og vi har vært sammen i 2 år..... Det er veldig spesielt! Hva skal han med de bildene liksom? Jeg sletta ALT da det ble slutt mellom meg og forrige kjærste. Bort med alle bilder, album, tags, bilder fra pc, vekk!
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #18 Skrevet 9. januar 2010 Jeg tror ikke jeg hadde kommet på det selv. Nå er jeg ikke typen som legger ut bilder på facebook i det hele tatt, og jeg hadde i hvert fall ikke lagt ut tydelig romantiske kjærestebilder, men om jeg hadde gjort det så hadde jeg ikke kommet på at jeg måtte ha slettet det når jeg gikk inn i et nytt forhold. Kanskje hvis det var et album av typen "jeg og gutten min sammen i roma<3", men ikke om det var random bilder fra livet mitt hvor han tilfeldigvis og naturligvis var på en del. Når jeg tenker meg om så er jeg vel tagget i en del bilder med ekser. Jaja. Han jeg holder på med nå har jeg ikke lagt til på facebook engang (så opptatt er jeg av det, hehe)
aline Skrevet 9. januar 2010 #19 Skrevet 9. januar 2010 Det er veldig spesielt! Hva skal han med de bildene liksom? Jeg sletta ALT da det ble slutt mellom meg og forrige kjærste. Bort med alle bilder, album, tags, bilder fra pc, vekk! Trenger ikke være sååå spesiellt. bare at folk fungerer forskjellig. Hva han skal med bildene? Vel, siden jeg også er sånn som fremdeles har bilder og album fra turer med eksen, så kan jeg svare for meg ihvertfall. Turene var mer en bare kjærsten, turene var opplevelser jeg ikke ville vært foruten (også uavhengig av eksen), det var reiser til steder jeg syntes var interessante og spennende, opplevelser jeg ikke kommer til å legge på hylla bare fordi jeg og ham jeg reiste med ikke er sammen lenger. vi er alle forskjellige, for noen er det helt naturlig å fjerne alt når det blir slutt, for andre er det ikke slik. Ingen av delene er feil eller rett, man må bare finne løsninger som passer for begge. at vi ikke forstår de som er helt annerledes er jo så, jeg kunne aldri slettet alt av bilder fra turer bare fordi eksen var der med meg. Jeg kunne aldri slettet bildene han var i heller, fordi både opplevelsene og han er viktige deler av min fortid. Noen ekser lærer en mer av en andre, noen får en større plass i hjertet også etterpå, helt uten at det har noe med at man savner forholdet eller ikke er ferdig med kjærestefølelser for vedkommende. At andre ikke føler det sånn, er helt greit.
Anglofil Skrevet 9. januar 2010 #20 Skrevet 9. januar 2010 Trenger ikke være sååå spesiellt. bare at folk fungerer forskjellig. Hva han skal med bildene? Vel, siden jeg også er sånn som fremdeles har bilder og album fra turer med eksen, så kan jeg svare for meg ihvertfall. Turene var mer en bare kjærsten, turene var opplevelser jeg ikke ville vært foruten (også uavhengig av eksen), det var reiser til steder jeg syntes var interessante og spennende, opplevelser jeg ikke kommer til å legge på hylla bare fordi jeg og ham jeg reiste med ikke er sammen lenger. vi er alle forskjellige, for noen er det helt naturlig å fjerne alt når det blir slutt, for andre er det ikke slik. Ingen av delene er feil eller rett, man må bare finne løsninger som passer for begge. at vi ikke forstår de som er helt annerledes er jo så, jeg kunne aldri slettet alt av bilder fra turer bare fordi eksen var der med meg. Jeg kunne aldri slettet bildene han var i heller, fordi både opplevelsene og han er viktige deler av min fortid. Noen ekser lærer en mer av en andre, noen får en større plass i hjertet også etterpå, helt uten at det har noe med at man savner forholdet eller ikke er ferdig med kjærestefølelser for vedkommende. At andre ikke føler det sånn, er helt greit. Joda, forsåvidt enig i det, men det er jo ikke snakk om å slette bilder for alltid, men å slette de fra facebook. Jeg ville ikke likt å få i "fleisen" hvem kjæresten min hadde som kjæreste før. Ønsker han å ta vare på bildene kan han gjøre det et annet sted en facebook. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå