Gå til innhold

Clearblue - kansje gravid...

Anbefalte innlegg

Gjest *Alina*
Skrevet

Heisan jenter!

Har akkuratt tatt en cb-test, men er ikke sikker på resultatet..

Som dere sikkert vet så skal det komme en loddrett strek i "sluttvinduet" og pluss eller minus i resultatvinduet. Nå har det seg sånn at det kom en loddrett strek i resultatvinduet med en gang, mens jeg kan skimte en vannrett strek... Kontrollstreken er der, men om den kom (eller rettere sagt ble "ferdig") etter 1 minutt.. halvannet minutt.. 2 minutt... det er jeg noe usikker på. Vet ikke om testen kan ha blitt feil siden streken i resultatvinduet er loddrett + pittelitt på vannrett.. (så liksom for meg at den vannrette streken skulle komme først/tydelig ettersom det er denne som vises når du ikke er gravid...). Kan resultatet ha blitt feil dersom det tok lenger enn 1 minutt før kontrollstreken kom??? :oops:

Uff, har vært prøver i over 1 år nå men tør ikke helt å håpe enda... Strekene skulle kommet i rekordfart og lyst klart "+"!!!! :ler:

Får ta en ny test i morgen tidlig, orker ikke å vente lenger enn det (er dessuten invitert på megaparty i morgen og vil jo helst holde meg unna alkoholen dersom det endelig hadde slått til!!!).

Måtte bare lufte tankene litt. Hvis dere har noen formeninger om hvordan disse strekene skal/bør oppføre seg så please gi meg noen tips :o

*Alina*

Videoannonse
Annonse
Gjest *nurket*
Skrevet

Så lenge kontrollstreken vises er testen riktig utført. :D Hvor raskt kontrollstreken vises har ingenting å si, kommer an på om man tisser mye eller lite på pinnen.

Og er det et + tegn i resultatvinduet - uavhengig om den ene streken er sterkere enn den andre så er testen positiv. Du er nok gravid! :D Gratulerer!!!

Testen kan ikke bli positiv hvis man ikke er gravid, for testen sjekker etter HcG hormonet som kun er tilstede i kroppen når man er gravid. Mange får svak + (evt en strek sterkere enn den andre) tidlig i graviditeten, og så blir den sterkere hvis man tar ny test noen dager senere.

Lykke til.

20+5

Gjest *Alina*
Skrevet

Tok en ny test i morges og den var akkuratt lik så da blir det nok baby :D Har ikke sovet i hele natt jeg og syns nesten enda ikke at det kan være sant! Sa til mannen min at "kanskje jeg skulle kjøpt en annen type også bare for å være sikker..." - han var ikke enig i at det var nødvendig men kanskje det blir en tur innom apoteket bare for sikkerhets skyld :wink:

Jippi!!! Jeg har bare lyst til å hoppe rundt å fortelle det til alle jeg ser :hoho:

*Alina*

Gjest Anonymous
Skrevet

Gratulerer så mye !!!!!!!!!!

Jeg oppdaget på søndag at noe spirer i magen og har ikke landet ennå :D

Som "nurket" sa...testen er positiv uavhengig av hvor sterk eller svakt testresultatet viser seg.

Disse hormonene har du bare om du er gravid og det er umulig at den kan vise feil.

Min test var også veldig svak, men jeg kunne skimte streken....på onsdag var den mye sterkere !

Lykke til :D

Gjest *nurket*
Skrevet

Du trenger nok ingen ny test nei :D :D

Men jeg skal ikke si noe første gang jeg testet positivt, kjøpte jeg 4 tester til for å være sikker... :ler::sjarmor: Andre gangen kjøpte jeg "bare" 2 tester.

Gratulerer så masse - velfortjent når dere har forsøkt såpass lenge. Da er det bare å ringe fastlegen å få time til kontroll :D Vanlig med første kontroll mellom uke 8-10.

Lykke til videre i svangerskapet. Krysser fingrene for at alt går bra for dere.

20+6

Skrevet

gratulerer:) husker den deilige følelsen (og sjokket) det var å stå med en positiv test i hånden :ler:

måtte ta 3 tester før jeg trodde det :roll:

nyyyyt tiden fremover!!! det er sinnsykt deilig å være gravid, uansett plager!

klem fra Iset 28+1

Gjest *Alina*
Skrevet

Taaakk :D

Jeg kjøpte en test til (annet merke denne gangen) og jammen ble denne også positiv!! Nå kan det jo ikke bli mer sant :hoho:

Skal på fest i dag med bestevennina mi - det er obligatorisk når hun kommer hjem på besøk (bor i annen del av landet). Nå må jeg bare finne en genial måte å lure henne på sånn at hun ikke fatter det med en gang. Noen tips?????

*Alina*

Gjest *nurket*
Skrevet

Du kan jo feks si at du går på antibiotika kur pga øreinfeksjon evt urinveisinfeksjon :D Det er jo ikke noe som kan synes at man har 8)

Ha en kjempe koselig kveld hvertfall!

20+6

Skrevet

Hei!

Jeg tok testen i dag tidlig, og har enda ikke landet! Det var PLUSS!!!

oj.oj.

Mange tanker i hodet idag.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...