Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #21 Skrevet 8. januar 2010 Takk for tips, hadde tenkt å bestille fra bokkilden jeg, men der var jo de mye billigere Vet du forresten hva som er forskjellen på "adult edition" og vanlig utgave av Harry Potter? Forskjellen er bare at "adult edition" ser mye stiligere ut i bokhylla!
tineline Skrevet 8. januar 2010 #22 Skrevet 8. januar 2010 (endret) www.play.com sender også fraktfritt - fra England. De har de fleste skjønnlitterære titlene. Hvis du liker Erlend Loe, er du kanskje litt glad i rare og snåle handlingsforløp? Jeg vil i såfall anbefale "A hitchhiker's guide to the galaxy" og de øvrige bøkene til Douglas Adams. Om engelsken er så enkel husker jeg ikke, men de er lettleste fordi de er så vittige! Jeg pleier også alltid å plukke med meg en tittel av Ben Elton når jeg er i England, han skriver satire med henblikk på det moderne, vestlige samfunn - setter f.eks. global oppvarming og reality-tv veldig på spissen. Prøv f.eks. - "Chart Throb" (en parodi på Idol hvor Prince Charles er deltaker), - "Blind Faith" (hvor global oppvarming har inntrådt og resultert i en kristen vekkelsesbevegelse som får utspill i blogger og ekshibisjonisme - f.eks. må alle omfavne sine egne, gudeskapte kropper ved å gå med puppene bare og i g-streng på jobben) eller - "Dead Famous" hvor en Big Brother-parodi ender med et mord - en utrolig spennende "hvem gjorde det?"-bok med voldsomt artig karikerte menneskeskikkelser. Ellers likte jeg utrolig godt boken "Memoirs of a Geisha" av Arthur Golden, som jo var en film for noen år siden. Nå leser jeg nesten utelukkende på engelsk, så jeg vet ikke egentlig hvor lettleste alle disse bøkene er. Men når handlingen er så fascinerende at du ikke kan legge vekk boka, så gjør det jo ikke noe om du bruker litt lenger tid på hver setning? Endret 8. januar 2010 av tineline
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #23 Skrevet 8. januar 2010 Må seie meg enig i den her. Snubla over den tidligare i år. Makan til fengande bok! Vart totalt hekta altså. (Men trur han var skyldig i det han var dømt for då.. Hehe) Litt off topic, sorry. Men du vet at det finnes en oppfølger til Papillon? Banco heter den.
Gjest Bloodless Skrevet 8. januar 2010 #24 Skrevet 8. januar 2010 (endret) Nick Hornby sine bøker er morsomme og lettleste. Du har kanskje sett filmatiseringen av About a Boy eller High Fidelity? Uansett, morsomme bøker. Tror de er lettleste, men i likhet med tineline, så leser jeg også kun bøker på engelsk. Play.com er super til både bøker, musikk og film. Lave priser og null frakt. Endret 8. januar 2010 av Bloodless
venus_ Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #25 Skrevet 8. januar 2010 Da har jeg bestilt Harry Potter and the Philosopher's Stone, The secret dreamworld of a shopaholic og Can you keep a secret?. Takk for alle tips! Skal notere meg alle tips i tilfelle jeg vil bestille flere
Samantha Skrevet 8. januar 2010 #26 Skrevet 8. januar 2010 Litt off topic, sorry. Men du vet at det finnes en oppfølger til Papillon? Banco heter den. Det visste eg ikkje. Tusen takk for tipset!! Skal sjekke den ut. Gleda meg faktisk alt!
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #27 Skrevet 9. januar 2010 Da har jeg bestilt Harry Potter and the Philosopher's Stone, The secret dreamworld of a shopaholic og Can you keep a secret?. Takk for alle tips! Skal notere meg alle tips i tilfelle jeg vil bestille flere Så fint å kunne hjelpe, skriver som regel som gjest her, men har fått mange gode tips av deg tidligere... Morsomt hvis du kommer tilbake til tråden når du har lest ferdig og sier litt om hva du synes!
venus_ Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #28 Skrevet 9. januar 2010 Så fint å kunne hjelpe, skriver som regel som gjest her, men har fått mange gode tips av deg tidligere... Morsomt hvis du kommer tilbake til tråden når du har lest ferdig og sier litt om hva du synes! Ja, det skal jeg gjøre Men jeg er av de som bruker veldig lang tid på en bok, så kan bli en stund til
Tabris Skrevet 9. januar 2010 #29 Skrevet 9. januar 2010 Jeg hadde også tenkt å anbefale Harry Potter, men ser nå at du har besilt den første boka. Kjempebøker! Som andre også har nevnt - hvis du liker Erlend Loe, så synes jeg Nick Hornby kan være Englands svar på ham når det gjelder skrivestil. Til en viss grad, i hvertfall. Ellers er også Discworld-bøkene av Terry Pratchett veldig morsomme. Det er lettlest komedie, ofte en parodi/satire på fantasysjangeren i tillegg til samfunnssatire generelt. Veldig morsomt.
Gjest Liv Sæbø Skrevet 3. mars 2010 #30 Skrevet 3. mars 2010 Jeg liker bøkene til Anne Rice, for eksempel de om vampyren Lestat(The Vampire Chronicles). Interview With a Vampire var kanskje den jeg likte best. Eller så har jeg lest Chocolat av Joanne Harris (filmen er med Johnny Depp) og oppfølgeren til denne. Anbefales! (både bok og film:) The Time Traveller's Wife av Audrey Niffenegger er også bra og ikke vanskelig å lese. Men hvis jeg ville hatt det veldig enkelt tror jeg at jeg hadde lest Harry Potter og bøkene til Roald Dahl - underholdende barnelitteratur som voksne også kan ha glede av.
Gjest Bloodless Skrevet 4. mars 2010 #31 Skrevet 4. mars 2010 Leser for tiden True Blood-bøkene. UTROLIG lettleste. Veldig grei underholdning etter en kjip dag på jobb.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå