Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er den riktige rekkefølgen å lese bøkene i? Og hvilken av de er filmen basert på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

En Shopoholikers hemmelige drømmeverden

En Shopoholikers uimotståelige nye verden

En Shopoholiker treffer blink

En Shopoholiker finner en søster

En Shopoholiker med baby

Filmen har jeg ikke sett. Er så glad i bøkene at jeg hadde nok blitt skuffa.

Endret av LaFemme
Skrevet (endret)

En shoppoholikers hemmelige drømmeverden

En shoppoholikers uimotstålige nye verden

En shoppoholiker treffer blink

En shoppoholiker finner en søster

En shoppoholiker med baby

Dette er i alle fall rekkefølgen på utgivelsen av bøkene, og kan ike huske noe annet enn at det er kronologisk. Har du sett filmen? Tror det kun er første bok, men om du kan si hva den slutter med så kanskje jeg husker om det er flere bøker.. Nei, tror det bare er første. Syntes bøkene er veldig bra skrevet, så kos deg om du leser dem, håper de faller i smak :):)

Om du liker bøkene anbefaler jeg boken av samme forfatter: "Husker dere meg ikke", eller noe sånt. Den er skevet på samme måte.

Endret av Aurela
Skrevet

Filmen var virkelig elendig, så etter å ha sett den mistet jeg totalt lysten av å lese bøkene. Er bøkene bra?

Skrevet
Filmen var virkelig elendig, så etter å ha sett den mistet jeg totalt lysten av å lese bøkene. Er bøkene bra?

Filmen er grusom, blander bare sammen alt som står i bøkene og ødelegger nok for en del. Bøkene er noe helt annet.

Skrevet

Bøkene er mye bedre! Ble selv litt skuffet av filmen, får ikke frem tankegangen hennes på samme måte.

Skrevet
Dette er i alle fall rekkefølgen på utgivelsen av bøkene, og kan ike huske noe annet enn at det er kronologisk. Har du sett filmen? Tror det kun er første bok, men om du kan si hva den slutter med så kanskje jeg husker om det er flere bøker.. Nei, tror det bare er første. Syntes bøkene er veldig bra skrevet, så kos deg om du leser dem, håper de faller i smak :):)

Om du liker bøkene anbefaler jeg boken av samme forfatter: "Husker dere meg ikke", eller noe sånt. Den er skevet på samme måte.

Er så lenge siden jeg så filmen, så husker ikke. Tenkte det ville bli kjedelig å lese boken som filmen er basert på, regner med jeg husker hva som skjer etterhvert.

Skrevet

Men hvis bøkene er bedre så tror jeg jeg gir de en sjanse allikevel :)

Skrevet

Den filmen må ha vært noe av det mest forutsigbare jeg har sett i hele mitt liv. Etter en halvtime kunne jeg forutse omtrent hver eneste detalj. Og ble bare oppgitt over hvor patetisk dårlig selvkontroll hun hadde på shoppingen, de fremstilte det nesten som om det skulle være synd på henne, men ærlig talt...

Skrevet

Bøkene er fantastisk underholdene, men for all del styr unna filmen, den er skikkelig dårlig og forutsigbart laget, og får ikke frem humor på samme måte som bøkene.

Gjest Cupcakes
Skrevet

men har de ikke laget en bok som er mer lik filmen også da? for de bøkene jeg har av serien er de dere har ramset opp, men mener å ha sett at det er en annen bok som heter en shoppoholikers bekjennelser, men den har et helt annet cover enn de ande bøkene?? :klø:

forøvrig likte jeg orginal bøkene (om jeg kan kalle dem det..) mye bedre enn filmen, ble egentlig litt skuffet for følte at de hadde lagd sin "egen" utgave av bøkene... men håper snart det kommer en ny bok, har så lyst til å lese mer av den serien :)

Skrevet
men har de ikke laget en bok som er mer lik filmen også da? for de bøkene jeg har av serien er de dere har ramset opp, men mener å ha sett at det er en annen bok som heter en shoppoholikers bekjennelser, men den har et helt annet cover enn de ande bøkene?? :klø:

forøvrig likte jeg orginal bøkene (om jeg kan kalle dem det..) mye bedre enn filmen, ble egentlig litt skuffet for følte at de hadde lagd sin "egen" utgave av bøkene... men håper snart det kommer en ny bok, har så lyst til å lese mer av den serien :)

Som regeø endrer de cover på bøker etter at det har kommet filmutgaver av de. Slik som angels and demons nå plutselig har fått Tom Hanks på forsiden.

Skrevet

Det er ingen av de bøkene som er ramset opp her som heter Confessions of a shopoholic på engelsk, men har sett en bok som heter det så skjønte heller ikke det der. Er det en ny bok?

Skrevet
Det er ingen av de bøkene som er ramset opp her som heter Confessions of a shopoholic på engelsk, men har sett en bok som heter det så skjønte heller ikke det der. Er det en ny bok?

Jo. Det er bok en som er Confessions of a Shopaholic,

Skrevet (endret)

Jeg gjetter at det er en bokversjon av filmen, som er skrevet etter filmen.. Jeg har også sett den i bokhandlerene, da ved siden av, og i samme str. som andre bøker av nylige filmer, gjerne med filmcoveret som bokcover.

Endret av Aurela
Skrevet

Heter ikke bok en The secret dreamworld of a shopaholic?

Skrevet (endret)

Heter ikke bok en The secret dreamworld of a shopaholic?

Fra bokkilden om Confessions of a Shopaholic:

This title was previously published as "The Secret Dreamworld of a Shopaholic...".

På den norske versjonen av en shopohilikers bekjennelser står det også: "Ny, flott filmutgave med to av Kinsellas bestselgere i én bok!"

Så filmen er vel en kombinasjon av de to første bøkene da..

Endret av Aurela
Skrevet
Fra bokkilden om Confessions of a Shopaholic:

This title was previously published as "The Secret Dreamworld of a Shopaholic...".

På den norske versjonen av en shopohilikers bekjennelser står det også: "Ny, flott filmutgave med to av Kinsellas bestselgere i én bok!"

Så filmen er vel en kombinasjon av de to første bøkene da..

Skjønner :)

Skrevet

Jeg synes de er kjempemorsomme! Virkelig artig skrevet :)

A Devil Wears Prada er skrevet på en ganske lik måte, og er 10 ganger bedre enn filmen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...