Gå til innhold

Magen står rett ut

Anbefalte innlegg

Gjest Sunniva, 30
Skrevet

Er 170 cm høy og veier 64 kg. Er vanlig slank og bruker str. 38. Er ingen liten 38, men en vanlig 38...

Magen har ekstra fett, det samler seg mye der.

Magen henger utenfor og stpr ut - det gjør "vondt" når den trykkes/presses inn.

Hva kan det være?

Generelt kosthold:

Frokost:

2 brødskriver med smør og lett-fløtemysost

Lunch:

Varmlunch/suppe/2 grove knekkebrød (eventuelt et hardkokt egg, røkt laks, litt salat)

Middag:

varierer men ofte laks eller kylling, med grønnsaker og bare litt grov pasta eller ris + avocado, eller bare ofte kun broccoli, paprika, tomat, blomkål, løk og sopp til fisken/kjøttet. Kan også være fullkornsspaghetti og kyllingkjøttdeigboller og grønnsaker, eller en omelett med grønt til og lett-ost på sammen med to brødskiver (grov spelt).

Lettbrus: av og til et glass Solo-light.

Ellers for det meste vann, te og litt kaffe på jobb.

Mellommåltid kan være en lett-yoghurt med müsli.

Trening:

Nå i kulden: omtrent ikke noe. Har stillesittende PC-arbeid.

Har løpeløype/turløype i nærheten. Ofte er det mørkt og kaldt etter jobb, ikke mye moro da. Helsestudio er ikke aktuelt, det må bli utetrening.

Har fått en veldig dårlig uvane med å kjøpe inn mye sjokolade og potetchips, som jeg snoker bort i hver dag. Bare litt, men likevel....har blitt litt avhengig.

Hva kan jeg gjøre? Vil gjerne komme på rett spor.

Tar i mot gode råd fra dere som ser hva som må gjøres. På forhånd takker veldig!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sunniva, 30
Skrevet

Ser jeg postet feil....kan moderator flytte denne til Trening og kosthold? :)

Skrevet
Er 170 cm høy og veier 64 kg. Er vanlig slank og bruker str. 38. Er ingen liten 38, men en vanlig 38...

Magen har ekstra fett, det samler seg mye der.

Magen henger utenfor og stpr ut - det gjør "vondt" når den trykkes/presses inn.

Hva kan det være?

Generelt kosthold:

Frokost:

2 brødskriver med smør og lett-fløtemysost

Lunch:

Varmlunch/suppe/2 grove knekkebrød (eventuelt et hardkokt egg, røkt laks, litt salat)

Middag:

varierer men ofte laks eller kylling, med grønnsaker og bare litt grov pasta eller ris + avocado, eller bare ofte kun broccoli, paprika, tomat, blomkål, løk og sopp til fisken/kjøttet. Kan også være fullkornsspaghetti og kyllingkjøttdeigboller og grønnsaker, eller en omelett med grønt til og lett-ost på sammen med to brødskiver (grov spelt).

Lettbrus: av og til et glass Solo-light.

Ellers for det meste vann, te og litt kaffe på jobb.

Mellommåltid kan være en lett-yoghurt med müsli.

Trening:

Nå i kulden: omtrent ikke noe. Har stillesittende PC-arbeid.

Har løpeløype/turløype i nærheten. Ofte er det mørkt og kaldt etter jobb, ikke mye moro da. Helsestudio er ikke aktuelt, det må bli utetrening.

Har fått en veldig dårlig uvane med å kjøpe inn mye sjokolade og potetchips, som jeg snoker bort i hver dag. Bare litt, men likevel....har blitt litt avhengig.

Hva kan jeg gjøre? Vil gjerne komme på rett spor.

Tar i mot gode råd fra dere som ser hva som må gjøres. På forhånd takker veldig!

luft problemer pga allergi?

Gjest gjærsoppen
Skrevet

Hadde jeg spist din diett, så hadde jeg også fått trommemage. Jeg reagerer på gjær og sukker, som gjærer i magen og lager gass. Det som hjelper meg er å kutte ut sukkerfri brus,gjærprodukter,meieri og melkeprodukter og det meste av sukker, og kaffe.

Resultatet var den flateste magen jeg noen gang har hatt, ti kilo i vektnedgang og våkent hode = skryt på jobben for min plutselige flittighet..

Har du en gjæret lukt i underlivet og ganske illeluktende gass fra magen? Da har du kansje litt mye candida (gjærsopp) i kroppen..

Men dette forsvinner aller mest sansynlig om du kutter ut matypene jeg har nevnt :)

Skrevet

Hvor mye vann drikker du? Ser du spiser mye fiber, noe som er vel og bra. Men dersom du ikke drikker nok i tillegg, så kan dette stoppe opp i systemet, mye luft dannes og i verste fall bli forstoppet. Forstoppelse er forresten ikke en helt uvanlig svangerskapsplage heller. Evt sleng inn en Activa-yoghurt i løpet av dagen

Gjest Sunniva, 30
Skrevet
Hvor mye vann drikker du?

Ikke så mye...kanskje tre glass pr dag.

Gjest Sunniva, 30
Skrevet
Det som hjelper meg er å kutte ut sukkerfri brus,gjærprodukter,meieri og melkeprodukter og det meste av sukker, og kaffe.

Ok, så kutte ut sukkerfri brus, youghurt, ost og alt sukker?

Hva gjenstår da?

Ikek kaffe på jobb heller?! :tristbla:

Skrevet

Jeg ville ha prøvd å drikke mer vann i tillegg til det du drikker nå (inklusiv lettbrus, kaffe osv.) Det er anbefalt å drikke 1-2 L vann om dagen, avhengig av hvor mye du trener, hvor mye fiber du spiser og hvor mye salt du inntar.

Skrevet
Jeg ville ha prøvd å drikke mer vann i tillegg til det du drikker nå (inklusiv lettbrus, kaffe osv.) Det er anbefalt å drikke 1-2 L vann om dagen, avhengig av hvor mye du trener, hvor mye fiber du spiser og hvor mye salt du inntar.

Og det gjør at magen blir flat?

Trener ikke nå i januar og februar. Er så kaldt ute....men fra mars og utover blir det løping ute 2-3 gng/uken.

Skrevet

Har samme problem - er en normal str 38 og slank, men trener ikk eunder kalde vinteren, kun i det andre halvåret - og har året rundt en mage som står rett ut/som en gravid person! Det er veldig slitsomt... :tristbla:

Spiser sunt, variert og meget bra /vet det, har sjekket det ut) - det negative i kostholdet er lett-brus og søtsaker/godteri.

Ser ikke for meg å kutte ut brød helt?! Må man det? Bruker matyoghurt i supper, og litt yoghurt over havrefrokostblanding og rosiner. Kan umulig være det som gjør det?!

Alt blir bra bare en kutter helt ut mel og sukker? Hva skal vi spise da?

Skrevet (endret)

Hva med å slutte kjøpe dette i hverdagene, la det være forbeholdt helg og spesielle anledninger?

Samtidig vil jeg anbefale deg å trene styrke hjemme, kjøp inn manualvekter, strikk, matte, pilatesball og trenings-dvd`er.

I tillegg kan du gå deg turer, en times tur tre ganger i uke, eller del det opp til 30 min daglig, gjerne lenger i helgene.

Drikk som over nevnt masse vann, to liter væske daglig er det som anbefales, da trenger ikke alt være vann, men prøv å drikk mest av dette!

Spis regelmessige, små måltider. Gjerne frokost, mellommåltid, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds. Få i deg grove kornprodukter, grønnsaker, frukt, nøtter, proteiner og riktig fett jevnt fordelt.

Anbefaler også at du drikker Biola, jeg tar selv ett glass for dagen og det gjør magen min godt!

Kombinasjon av regelmessige måltider, trening, godt med vann og søvn vil nok gjøre magen din godt. Om den fremdeles ikke er bra så kan du ta deg en tur til legen, sjekke om du har noen mat-allergier kanskje, mange går rundt med det uten å vite hvorfor magen er så urolig og oppblåst, det skader ikke å få dette bekreftet/avkreftet uansett!

Endret av Lotte28
Gjest Potetmos
Skrevet
Hva med å slutte kjøpe dette i hverdagene, la det være forbeholdt helg og spesielle anledninger?

Hver helg tror jeg blir for ofte, men til spessielle anlendinger kan hun fint kose seg litt. :)

Skrevet (endret)
Hver helg tror jeg blir for ofte, men til spessielle anlendinger kan hun fint kose seg litt. :)

Her er jeg uenig, å kose seg litt ekstra en dag eller to hver helg er helt normalt, de fleste mennesker gjør dette og det er ikke nevnt av TS at hun ønsker å gå ned noe videre ned i vekt. Det er viktig å opprettholde ett normalt forhold til kosthold selv om en er påpasselig i ukedagene og det går fint an å kose seg både en fredag og lørdag, det er ingen vits å kutte ut mat/drikke en liker, å bli fanatisk pleier ikke å ha noe positiv effekt.

Jeg anbefaler ikke at en fråtser selvfølgelig, men litt ekstra kos i helgen ser jeg ingen problemer med!

Endret av Lotte28
Skrevet

Er Biola yoghurt like bra og virknignsfullt/sunt som Biola drikke?

Skrevet (endret)

Vet jeg egentlig, jeg kjøper enten de 1 liters-kartongene eller de "shottene" som kommer i 4-pakninger. De er litt dyre, men så absolutt verdt pengene.

Men om de små-yoghurtene (om det var de 4 pakningene du mente?)er like bra vet jeg ikke, men tror de er make til 1 liters-kartongene, bare mindre utgave.. Les litt på pakningene og sammenlign neste gang =) Tror de "shottene" er de mest effektive for magen.

Endret av Lotte28
Skrevet (endret)

Beklager, dobbel posting..

Endret av Lotte28
Skrevet

Så du drikker yoghurt, mener du? Blander du ikke juice/melk/yoghurt her?

Bel forvirret over Biola..

Skrevet (endret)

Mener disse:

Synes denne med jordbær og blåbæren er best av de 1 liters kartongene:

http://www.tine.no/37702.cms

Shottene jeg snakker om er disse, der synes jeg swn mws jordbæt og blåbær er best:

http://www.tine.no/140062.cms

Blander de ikke ut med noe nei, de er ganske flytende, men mye tjukkere enn vanlig melk(de som selges som 1 liters), men de shottene kan minne litt om konsistens til melk, men med smak.

Endret av Lotte28
Skrevet

Har Biola Yoghurt samme effekt/funksjon som Biola syrnet melk?

Skrevet
Har Biola Yoghurt samme effekt/funksjon som Biola syrnet melk?

Eg har prøvd begge deler og dei hadde samme effekt på magen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...