Gå til innhold

tv og radio på,når bikkja er alene hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere på tv eller radio når bikkja er alene hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. For alt du vet hater bikkja bråket, og han har ikke mulighet til å skru det av om han vil.

Skrevet
Nei. For alt du vet hater bikkja bråket, og han har ikke mulighet til å skru det av om han vil.

har alltid hatt tvn på mens jeg er på jobb,for jeg har egentlig tenkt at da blir det ikke så stille siden hun er vant til at den står på.........

dette er jo undødvendig bruk av strøm egentlig.. kanskje dem liker det bedre stilt? hmm:/

Skrevet

Jeg har radioen lavt på, i håp om å overdøve eventuell snakking fra naboene som kan få henne til å bjeffe. Nå har hunder veldig god hørsel da, men det trygger ihvertfall meg.

Uansett er hun vant til å ha TV/radio på hele tiden når vi er hjemme også, og sånn som hun snorker seg gjennom det meste så tviler jeg på at hun bryr seg om det er lyd eller ikke:P

Skrevet

Nå er det faktisk større sjanse for at det skulle begynne å brenne (om enn ganske minimal) når ting står på vs om ting står av, så jeg ville aldri ha dratt fra huset med tv og lignende på hele dagen. Spesielt ikke om man har dyr som er alene hjemme!

Skrevet

Jeg har som regel begge hundene mine med meg over alt. Det hender at jeg lar dem være alene hjemme å da her jeg tv'n på.

Jeg har en 9 år gammel schæfer som er snillere enn snillest. Er sikker på at han ikke kan si voff. Den andre er en mix på 2 år, (type adhd) jeg slet veldig me å la ham være hjemme alene. (sammen med Schæferen) Fant ut at hvis jeg har litt lys på i stua og tv'n på så har det gått veldig bra.

Eneste jeg bekymrer meg for er den dagen jeg ikke har "gamlefar" lenger. Da kommer jeg til å ha seriøse problemer med "lillegutt". Han er så enormt avhengig av nærhet fra noen.

Skrevet

Nei, har ikke tv eller radio på når hundene er alene hjemme.

De er rolige og ligger stort sett og sover hele dagen.

Skrevet
har dere på tv eller radio når bikkja er alene hjemme?

Hvor tett er det mulig å bli??? TVen skal alltid slås av (ikke bare standby) når man ikke er hjemme! Det er skikkelig brannfarlig. Bare at du vurderer det gjør at du ikke er skikket til å ha hund.

Skrevet
Hvor tett er det mulig å bli??? TVen skal alltid slås av (ikke bare standby) når man ikke er hjemme! Det er skikkelig brannfarlig. Bare at du vurderer det gjør at du ikke er skikket til å ha hund.

Dette må jo være noe av det dummeste jeg har lest. Klart at tv'n bør være av, men det er jo ikke snakk om at de er hjemme fra tidlig morgen til sent på kvelden.

En annen ting er jo det at det er sikkert 100 andre ting/ aparater som også kan ta fyr. Skal vi dra ut kontakten til kjøleskap, fryseboks, varmtvannsbereder osv. også????

Alt med måte sier nå jeg.

Skrevet
Dette må jo være noe av det dummeste jeg har lest. Klart at tv'n bør være av, men det er jo ikke snakk om at de er hjemme fra tidlig morgen til sent på kvelden.

En annen ting er jo det at det er sikkert 100 andre ting/ aparater som også kan ta fyr. Skal vi dra ut kontakten til kjøleskap, fryseboks, varmtvannsbereder osv. også????

Alt med måte sier nå jeg.

generelt sett BURDE man vel egetnlig gjøre det, men det er det vel ingen som gjør. Jeg tror ikke det skader å ha på en radio, for alt vi vet, kanskje den går på batteri.... *s*

Jeg brukte å ha på radio når jeg bare hadde en hund, så den ikke skulle føle seg alene, nå har jeg to, så da er det ikke noe problem.

Skrevet

Det er lov å sette seg litt inn i brannsikkerhet før du anklager andre for å være dumme. Alt elektrisk kan selvfølgelig starte en brann, men sjangsen for at det begynner å brenne i TVen er mye større enn at det starter å brenne i kjøleskapet. Har du sett en TV ta fyr???

Noen apparater er mer brannfarlige enn andre. Derfor sørger man for at disse ikke er på når man forlater hjemmet. Når man forlater boligen SKAL bl.a. TVen være avslått og kontakten til f.eks. vannkoker være trukket ut av kontakten.

Skrevet

Vil bare legge til at selv om ting står i stand-by modus, kan det gi høye pipetoner som kun hunden oppfatter. Hørte om dette via Animal Planet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...