Gå til innhold

Grete Roede kurs m baby: er det noen vits for meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 13 kilo overvektig, ikke klart å gå noe ned i vekt etter fødsel for 6 mnd siden. HAr problemer med usunt kosthold, og lite overskudd til å trene, hvilket igjen beror på mye stress hjemme og lite søvn. Ond sirkel. Nå lurer jeg på om jeg skal begynne på Grete Roede kurs med baby, men er usikker på om det er bortkastede penger? Hvis jeg bruker den samme kurstimen til å trille tur i stedet, forbrenner jeg jo flere kalorier? Dessuten: jeg har jo den kunnskapen jeg trenger om kosthold, men mangler viljestyrke til å stå imot fristelser + har dårlig tid til å lage mat fra bunnen av (som hele familien vil spise).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror et GR-kurs vil være bra. Hadde du klart alt på egenhånd, så hadde du helelr ikke tenkt GR. Selv du du har kunnskapen og vet det som i bunn og grunn er essensen i GR-opplegget så kan det likevel være vanskelig om du kun forholder deg til deg selv.

Melder du deg på et GR-kurs så må du møte opp en gang i uka, og faktisk stå for hva du har spist/ikke spist den siste uka. Du må faktisk FORTELLE til noen hvor flink/ikke flink du har vært. Den motivasjonen gjorde mye for meg da jeg gikk på kurs.

Ikke faen om jeg skulle spise den sjokoladen der når jeg visste at om tre dager så skal jeg foran kurslederen og veie meg.

Og du kan jo gå trilleturer til og fra kursstedet? Kanskje du får ekstra motivasjon til å gå en liten omvei hjem, bare for treningens skyld? Du sier jo også at du har lite motivasjon til å trene? Betyr det også lite motivasjon til lange trilleturer? For i så fall så kan du fort risikere å "glemme" trilleturen du skulle tatt istedet for GR-kurs.

Uansett hva du velger; lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...