Gå til innhold

Macbook - ergonomisk utforming.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Macbook fra 2006, og er meget misfornøyd med den ergonomike utfomingen. Kanten er skarp og skjærer inn i hender og underarmer.

Er nå på tide med ny laptop. Lurer derfor om Macbook har blitt kvitt den skarpe kanten på sine nye laptoper?? Det ser ikke slik ut på bildene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Macbook har jo blitt tynnere, så du hviler kanskje ikke så mye på kanten lenger. Gå i butikken og prøv, rett og slett. Ellers kan du jo kjøpe en sånn underarmspute, så håndleddene dine heves litt i forhold til kanten. Jeg har en sånn Macbook du snakker om, og først etter å ha lest ditt innlegg kjente jeg den kanten, hehe. Men jeg kan skjønne at den er et problem for enkelte.

Gjest epleknollen
Skrevet
Har en Macbook fra 2006, og er meget misfornøyd med den ergonomike utfomingen. Kanten er skarp og skjærer inn i hender og underarmer.

Er nå på tide med ny laptop. Lurer derfor om Macbook har blitt kvitt den skarpe kanten på sine nye laptoper?? Det ser ikke slik ut på bildene.

Vi har MacBookPro i huset. Den har like skarpe - om ikke skarpere - kant enn den gamle din.

Ser den får litt "pepper" for det i tester, men ingen her i huset klager (og det GJØR de vanligvis når noe er galt)

Gå i en butikk og test.

Personlig hadde jeg ikke bytta ut Macen med en pc UANSETT hvor skarp kanten var :-)

...vi har 2 vanlig PC laptoper i hus (en helt ny). Alle krangler om å få Macen først...

Skrevet

Nå bor jeg dessverre ikke slik at jeg bare kan ta en tur i butikken for å prøve.

Den skarpe kanten irriterer meg hver eneste dag, spørs om jeg går tilbake til PC neste gang.

Skrevet (endret)

Hm, jeg har hele handa hvilende oppå mac'en (15" MacBookPro), og merker ikke noe til kanten da. Må være verre med overdimensjorte tjukke pc'er....

Endret av Snipa
Gjest Epleknollen
Skrevet
Den skarpe kanten irriterer meg hver eneste dag, spørs om jeg går tilbake til PC neste gang.

Det må da finnes en løsning for å "dempe" kanten hvis den irriterer SÅ mye?

Hva med en av de små "gummi-pølsene" man klistrer inni vinduskarmer som ikke er tette?

Før jeg hadde gått fra Mac til PC hadde jeg heller slipt ned kanten :-)

Heller litt irritasjon på handleddet, enn total frustrasjon i hodet over en virusinfisert, treg pc som er laget i knirkeplast!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...