Gjest Gjest_Jentepusen_* Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Hei Jeg har søkt lån i min egen bank. Er singel så får ikke mer en 1.2 mill i lån - og jeg syntes dette er i det meste laget selv. Fikk høre at husbanken har bra lån for førstegans kjøpere. Har noen erfaring med dette?
Gjest Cupcakes Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 vi har lån fra husbanken, når vi fortalte banken vår at vi hadde mulighet til å få lån der sa de med engang at det måtte vi gjøre, og vi har hvert veldig fornøyde med det valget sånn jeg har skjønt det er det bare visse boliger som er godkjent for å få lån i husbanken. men akkurat der er jeg ikke helt sikker, da vi fikk beskjed av megler om at det var sånn. men har du mulighet for å ta opp lån i husbanken ville jeg absolutt gjort det! da rentene gikk opp var fortsatt vår rente det samme, og når rentene gikk ned gikk vår rente ned også
Snop Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Hva er egentlig kravene for å få lån fra husbanken? Har aldri helt skjønt det der. :klø:
Draum Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Husbanklån er vel for de som av en eller annen grunn har problemer med å få lån i andre banker og derfor har problemer med å komme seg inn på kjøpsmarkedet.
Gjest Gjest_Jentepusen_* Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Hei Fikk svar på mail fra husbanken at dem lånte kun ut til å bygge nytt hus... merkelig... her er svaret: Hei, jeg tolker eposten din slik at du ønsker å kjøpe en brukt bolig. Da kan ikke Husbanken hjelpe deg, vi tilbyr kun lån til helt nye boliger. Jeg vil anbefale deg og ta kontakt med boligkontoret i kommunen. De har et lånetilbud som heter Startlån. Dette lånet kan også brukes på brukte boliger. Boligkontoret kan også svare deg på om du er tilskudds berettiget, eventuelt om du har krav på bostøtte. Hilsen Husbanken Mens i denne linke (dog fra 2006) ser det ikke slik ut: http://www.dinside.no/295243/startlaan-for-boligtrengende Skjønner ingenting jeg...
Alison Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 Hei Fikk svar på mail fra husbanken at dem lånte kun ut til å bygge nytt hus... merkelig... her er svaret: Hei, jeg tolker eposten din slik at du ønsker å kjøpe en brukt bolig. Da kan ikke Husbanken hjelpe deg, vi tilbyr kun lån til helt nye boliger. Jeg vil anbefale deg og ta kontakt med boligkontoret i kommunen. De har et lånetilbud som heter Startlån. Dette lånet kan også brukes på brukte boliger. Boligkontoret kan også svare deg på om du er tilskudds berettiget, eventuelt om du har krav på bostøtte. Hilsen Husbanken Mens i denne linke (dog fra 2006) ser det ikke slik ut: http://www.dinside.no/295243/startlaan-for-boligtrengende Skjønner ingenting jeg... Hva er det du ikke skjønner? Den artikkelen du linker til gjelder startlån som du søker via kommunen. Dette er veldig gunstige lån som kommunen har via husbanken. For å søke lån direkte fra husbanken må du kjøpe en helt ny bolig. Skal du ha lån til brukt bolig må du da søke om startlån fra kommunen som igjen får lånet fra Husbanken. Du skriver at du har fått tilbud om 1,2 mill i lån fra vanlig bank. Dette er i tilfelle hva de mener du kan ha i totalt boliglån. Hvis du får tilbud om startlån fra kommunen vil tilbudet fra den vanlige banken bli redusert tilsvarende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå