Gjest frei Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Jeg kjenner jeg lurer på dette. Vet at fotpleier og fotterapeut ikke er det samme, det er vel ikke mange som har yrkestittelen "fotpleier", men alle som jobber med føtter blir likevel kalt fotpleiere av mange.
mari4ever Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Jeg kjenner jeg lurer på dette. Vet at fotpleier og fotterapeut ikke er det samme, det er vel ikke mange som har yrkestittelen "fotpleier", men alle som jobber med føtter blir likevel kalt fotpleiere av mange. Hudpleier og hudterapaut er akkurat det samme:)
Gjest Norske Fotterapeuters Forbund Skrevet 19. januar 2010 #3 Skrevet 19. januar 2010 Jeg kjenner jeg lurer på dette. Vet at fotpleier og fotterapeut ikke er det samme, det er vel ikke mange som har yrkestittelen "fotpleier", men alle som jobber med føtter blir likevel kalt fotpleiere av mange. Hei! Fotterapeut er autorisert som helsepersonell, og underlagt helsepersonelloven. For å bli autorisert må man ha bestått eksamen. Det stilles ingen krav til bruk av tittel fotpleier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå