Gjest Gjest_Lurer_* Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Jeg skjønner ikke hva jeg trenger til ansiktet. Jeg kan selvsagt kjøpe alt folk anbefaler, men trenger jeg alt? Hva trenger jeg det til? Kunne noen være så snill og forklare meg hva vi trenger dette til? Og om/når vi trenger det? Og har jeg glemt noe? Jeg skriver i parantes hva jeg tror selv: * Nattkrem (gi huden fukt gjennom natten, jeg tror at denne kremen skal være fetere enn den om dagen?) * Morgenrens (for å fjerne nattkremen og svette, evt. litt ekstra dritt om en røyker? for sminke fjerner man jo om kvelden) * Toner (aner ikke hva dette er... Er det noe man bruker i forbindelse med rens i stedet for vann???) * Serum (dette høres veldig magisk ut, men hva brukes det til?) * Dagkrem/fuktighetskrem (er dette det samme? dagkrem skal sikkert være mindre fet enn nattkrem? Og dette skal være under foundation??) * Foundation & concealer (endelig noe jeg skjønner, jippi!) * Kveldsrens/sminkefjerner (for å fjerne dagens "dritt" og sminke, den er jeg også med på. Men kan man bruke samme morgen og kveld?) --- Er det da noe jeg har glemt? Rekkefølgen er sikkert feil på toner og serum også...
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Hahah, jeg aner ikke hva som er vitsen med toner heller! Kjøpte en (dyr en!) likevel, og klatter det nå rundt i trynet etter rens og før krem. Serum skal såvidt jeg har skjønt på før hudkremen, og jeg tror det er for ekstra fukt. Hvorfor de "bra" produktene må lage 100ogørti ulike behov vet jeg ikke. Jeg bruker Exuviance sin pakke, etter å ha blitt lovet av hudpleier at kviser, rynker. svarte prikker på nesen og gustenhet ville forsvinne, men helt ærlig ser jeg ikke noe forskjell etter en måned.
Lykkelitenen Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 (endret) Jeg skjønner ikke hva jeg trenger til ansiktet. Jeg kan selvsagt kjøpe alt folk anbefaler, men trenger jeg alt? Hva trenger jeg det til? Kunne noen være så snill og forklare meg hva vi trenger dette til? Og om/når vi trenger det? Og har jeg glemt noe? Jeg skriver i parantes hva jeg tror selv: * Nattkrem (gi huden fukt gjennom natten, jeg tror at denne kremen skal være fetere enn den om dagen?) * Morgenrens (for å fjerne nattkremen og svette, evt. litt ekstra dritt om en røyker? for sminke fjerner man jo om kvelden) * Toner (aner ikke hva dette er... Er det noe man bruker i forbindelse med rens i stedet for vann???) * Serum (dette høres veldig magisk ut, men hva brukes det til?) * Dagkrem/fuktighetskrem (er dette det samme? dagkrem skal sikkert være mindre fet enn nattkrem? Og dette skal være under foundation??) * Foundation & concealer (endelig noe jeg skjønner, jippi!) * Kveldsrens/sminkefjerner (for å fjerne dagens "dritt" og sminke, den er jeg også med på. Men kan man bruke samme morgen og kveld?) --- Er det da noe jeg har glemt? Rekkefølgen er sikkert feil på toner og serum også... Det er mye å holde styr på, men ser ut til at du har fått med det viktigste For å begynne med rens (og toner), så finnes det ulike typer, men felles for alle er at de fjerner dritt, forurensninger, sminke og overskuddstalg fra huden din. Man bør bruke disse både morgen og kveld, og det kan gjørne være samme type. Smak og behag! De fleste bruker enten ett produkt som kombineres med vann (skum, gel, krem osv), eller rensemelk og toner. Rensemelk og toner trenger man ikke vann til. Da smører man først på rensemelken og fjerner denne med en klut, bomull eller lignende (den løser opp skit, lort og makeup), så går man over emd en bommulsdott med toner (denne fjerner restene av rensemelken og sminken som kluten/bommulen ikke får med seg. Toneren frisker også opp huden, gir litt fukt og kan ha en avkjølende effekt, samt at den opprettholder hudens egen PH-verdi. Er også fin å bruke etter renseprodukter som man bruker sammen med vann, da den stabiliserer huden, lukker porer og gjør den mer mottakelig for dagkremen Etter rens påfører man fuktighetskrem. Både dagkrem og nattkrem er ulike typer fuktighetskremer! Som du skrever, nattkrem kan være fetere, men det er ikke alltid tilfellet. Nattkremen gir huden ny fukt og er med på å "reparere" alle skadene huden har fått i løped av dagen og klargjøre den for en ny dag med diverse påkjenninger. Øyekrem har du ikke nevnt, og dette er viktig :)Rundt øynene er huden tynn og sart, så her må det en egen krem til. Øynene er også ett av de stedene man først får linjer. serum har mer kosentrerte ingredienser enn dag og nattkrem, og i mye mindre molekyler, så de kan virke dyprere. Fås i ulike typer, og brukes under dag eller nattkrem. sminkefjerner brukes logisk nok til å fjerne sminken med. Anbefaler å rense etter at du har fjernet sminken, så får du bort prosduktrestene etter sminkefjerneren. Spesielt viktig om du bruker en oljebassert sminkefjerner eller renseservietter (type nivea, simple o.l.) Skrubb nevner du ikke, men er lurt å investere i. Fjerner døde hudceller og gjør at alle de andre produktene virker bedre eksempel på rutine (min faste rutine) Rense med rensegele i dusjen (decleor clensing gel) Gå over med mattende toner (Decleor mattifying lotion) Serum (Lumene exelent future serum) Øyekrem (decleor sin til sensitiv hud som jeg ikke husker navn på) Dagkrem (decleor hydrafloral, krem om vinter og emulsion om sommer) Fjerne øye og leppesminke med en oljebassert sminkefjerner (Lumene) Massere inn rensemelk som jeg fjerner med en fuktet ansiktssvamp (Decleor clening milk) Påføre toner med en bommulsdott (Decleor toner som passer til rensemelken, er det rester av sminke på bommullsdotten gjentar jeg rensen) Øyekrem (samme som om morgenen) Nattkrem (veksler mellom hydrafloralkremen eller GreenPeople sin fruitfull night) Skrubb, rensemaske og fuktmaske en til to ganger i uken... Håper du ble litt klokere edit: Grunnen til at man får ørten produkter til ulike behov er fordi man har ulike hudtyper med ulike hudproblemer, så vil man ha effekt, må man velge det som passer for deg. Endret 8. januar 2010 av Lykkelitenen
-littleme- Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 (endret) Jeg skjønner ikke hva jeg trenger til ansiktet. Jeg kan selvsagt kjøpe alt folk anbefaler, men trenger jeg alt? Hva trenger jeg det til? Kunne noen være så snill og forklare meg hva vi trenger dette til? Og om/når vi trenger det? Og har jeg glemt noe? Jeg skriver i parantes hva jeg tror selv: * Nattkrem (gi huden fukt gjennom natten, jeg tror at denne kremen skal være fetere enn den om dagen?) * Morgenrens (for å fjerne nattkremen og svette, evt. litt ekstra dritt om en røyker? for sminke fjerner man jo om kvelden) * Toner (aner ikke hva dette er... Er det noe man bruker i forbindelse med rens i stedet for vann???) * Serum (dette høres veldig magisk ut, men hva brukes det til?) * Dagkrem/fuktighetskrem (er dette det samme? dagkrem skal sikkert være mindre fet enn nattkrem? Og dette skal være under foundation??) * Foundation & concealer (endelig noe jeg skjønner, jippi!) * Kveldsrens/sminkefjerner (for å fjerne dagens "dritt" og sminke, den er jeg også med på. Men kan man bruke samme morgen og kveld?) --- Er det da noe jeg har glemt? Rekkefølgen er sikkert feil på toner og serum også... * Nattkrem - riktig, den skal være noe fetere enn dagkremen, den tar også bedre vare på huden din. Det er om natten at huden "reparerer seg selv" best og da er det fint med nattkrem som i tillegg gir pleie. * Morgenrens/kveldsrens - du kan godt bruke samme rens om morgenen og om kvelden. Jeg renser huden to ganger om kvelden for å fjerne sminke bedre, men du kan jo også kjøpe babyservietter/våtservietter som er beregnet for å fjerne sminke og bruke de før du renser vanlig. * Toner - Toneren skal du bruke etter rensen og før serumet, den fjerner siste rester av rensen som man ikke får av med vann. * Serum - Serum er veldig konsentrert, du trenger kun en liten dråpe til hele ansiktet, den gir enda mer pleie og fukt osv enn vanlig dagkrem. men du må bruke dagkrem i tillegg, ikke kun serum. * Dagkrem/Fuktighetskrem - Denne skal på etter serumet og før foundation. Denne gir fukt og beskytter huden din om dagen. Men det er et par ting du ikke nevner jeg synes du burde ta med i rutinen din: * Skrubb - fjerner døde hudceller og gir ekstra glød. * Øyekrem - huden rundt øynene er svært sesitiv og tynn, derfor lurer det seg og investere i en god øyekrem som tar ekstra godt vare på den sensitive huden rundt øynene dine. * Ansiktsmaske - Nå på vinteren er det kald og tørr luft, hvilket tørker ut huden din. Bruk derfor en god fuktmaske en gang i uka (fler hvis du har veldig tørr hud). Hvis du har fet hud kan jeg anbefale en dyprensende maske en gang i uka også. Rekkefølgen blir altså: (eventuelt sminkefjerner/babyservietter) Rens(x2 hvis du ikke bruker sminkefjerner) Toner Serum Dag/Nattkrem Foundation og concealer og annen sminke En gang i uka: Skubb Maske Endret 8. januar 2010 av -littleme-
Gjest TS Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 Jeg er litt sånn, hvorfor kunne de ikke lagd en sminkefjerner/ansiktsrens som ikke trengtes å fjernes etterpå og som har riktig pH-verdi, eller en toner som også renset ansiktet? Hva blir det neste? Et produkt som skal fjerne toneren? Og serum? Kan de da ikke lage en dagkrem som er bedre og som går bedre inn i huden? *argh* Men takk for svar. Jeg ble litt klokere nå (men litt mer frustrert). Skal huske skrubb, og kanskje en fuktmaske også Snuste litt på rensevannet til Decleor som visstnok ikke trenger toner? Det må da være genialt for meg Jeg bruker ikke vannfast sminke heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå