Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. januar 2010 #1 Del Skrevet 8. januar 2010 Lurer litt på hva årslønnen ligger på sånn ca når man får fortalt at man får lønnstrinn et sted mellom 30 og 39 ( avhengig av annsinitet). Hva man man å ut fra? Jeg har ingen ansinitet fra selve yrket, men arbeidserfaring har jeg og lang utdannelse. Offentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_guest_* Skrevet 8. januar 2010 #2 Del Skrevet 8. januar 2010 Lurer litt på hva årslønnen ligger på sånn ca når man får fortalt at man får lønnstrinn et sted mellom 30 og 39 ( avhengig av annsinitet). Hva man man å ut fra? Jeg har ingen ansinitet fra selve yrket, men arbeidserfaring har jeg og lang utdannelse. Offentlig. Spørs på hvilken lønnsramme du er i også, ikke bare lønnstrinnet alene. selv har jeg lønnstrinn 47 altså 360000 i året, da jeg begynte hadde jeg lønnstrinn 40 på 310000 i året, men lønnsramme 39. En annen hadde lik lønnstrinn men ulik lønnsramme og fikk mer betalt på grunn av at ansienniteten beregnes utifra ulike lønnsrammer iallefall i det offentlige. Du kan iallefall regne med en lønn på ca 250000 på lønnstrinn 37, men jeg er ingen ekspert. Mulig jeg tar feil, det beste er å sjekke med den som har ansvaret for lønnsutbetalingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 8. januar 2010 #3 Del Skrevet 8. januar 2010 Er det ikke slik at all ansiennitet innad i en kommune eller i staten skal telle inn under ansiennitetsberegningen, uavhengig av stilling? Det har jeg hørt av sjefen min (ansatt i privat virksomhet som driver for staten). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_guest_* Skrevet 8. januar 2010 #4 Del Skrevet 8. januar 2010 Er det ikke slik at all ansiennitet innad i en kommune eller i staten skal telle inn under ansiennitetsberegningen, uavhengig av stilling? Det har jeg hørt av sjefen min (ansatt i privat virksomhet som driver for staten). Nei det tror jeg ikke, det spørs hva bedriften mener kan skrives over som ansiennitet, f.eks om man har jobbet som lærer i 4 år og blir istedenfor snekker. Da regner man ikke med de 4 årene, fordi det ikke hører under arbeidet som vedkommende gjør nå.Som oftest blir noe av de årene med likevel, sidem man gjerne ser på det som yrkeserfaring selv om det ikke er samme yrket. Jeg har fått beskjed at hvis jeg bytter fra statlig til kommunalt sektor ( jobber i staten) vil jeg kunne miste min ansiennitet, men som regel forhandler man til den lønnen man har nå eller bedre i et nytt yrke. Så man lider ikke noen tap på den måten, men muligens det er ikke korrekt da det er noe som har blitt fortalt meg. Kanskje noen andre vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 9. januar 2010 #5 Del Skrevet 9. januar 2010 I det offentlige (dvs. stat og kommune) får man gjensidig ansiennitet for alt arbeid, uansett hva man har gjort når man skal ha ny jobb innenfor denne arbeidssektoren. (I staten krever de at jobben skulle ha minst 3 mnd varighet). Det betyr at i eksemplet over ville snekkeren få ansiennitet for alle fire årene som lærer hvis det var i det offentlige han skulle jobbe. Med andre ord, hvis du bytter jobb fra stat til kommune vil alle årene i staten telle som ansiennitet. Men har du fått ansiennitet for noe annet, kan det være andre regler i kommunen. Men stort sett får man ansiennitet for det samme (omsorg, mil.tjeneste osv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_julianne_* Skrevet 21. februar 2010 #6 Del Skrevet 21. februar 2010 Enkleste er å sjekke lønnsregisteret: http://www.kortogkontant.no/finans/statens-lonnstrinn/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå