Gjest Huffsa Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 har nå fått påsatt negler, de er ganske lange, mye lenger enn hva jeg er vant til. Har aldri hatt lange negler før.. Men hvordan får jeg AV linsene? vanligvis bruker jeg bare fingertuppene ( peke og langefinger ) og klemmer sammen på øyet så linsa havner i mellom. Men nå har jeg jo negler, og føler at jeg kanskje kommer til å skrape opp øyet om jeg gjør det samme?! Og det er jo vannskeligere når jeg ikke føler linsa "selv" Noen med linser og lange negler som har tips til hvordan en nybegynner skal få til dette?
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Det går an å skrape opp hornhinna hvis man er uforsiktig ja. Been there, done that. Det jeg gjorde da jeg hadde lange negler var å holde øyelokket oppe med den ene hånda, mens jeg "grep" med midten av tommel og pekefinger. Det er vanskelig å forklare uten å kunne vise det, men hos meg blir det akkurat som vanlig, bare at jeg griper med selve fingrene i stedet for fingertuppene. Evt. kan du forsøke å dytte linsa nedover mot kanten av øyet og få den til å løsne på det viset.
FantasDick Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Jeg har litt lengde på neglene mine og er linsebruker. Jeg pleier å bruke lang- eller pekefingeren til å "dytte" linsen mot øyekroken slik at den løsner, så "blinker" jeg den helt av og den sitter igjen på fingeren. Har prøvd litt forskjellige måter å få linsene av på, men denne er den som funker best for meg. Er litt risky å fikle med neglene inn på øyet, synes jeg. Kronglete forklart, men jeg håper du skjønner hva jeg mener.
Fantomina Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
pittie Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Jeg drar linsen mot øyekroken med pekefingeren, mens jeg legger overflaten til tommelneglen intill øyeeplet slik at jeg glir linser opp på den på en måte.
Kjetil S. Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 har nå fått påsatt negler, de er ganske lange, mye lenger enn hva jeg er vant til. Har aldri hatt lange negler før.. Men hvordan får jeg AV linsene? vanligvis bruker jeg bare fingertuppene ( peke og langefinger ) og klemmer sammen på øyet så linsa havner i mellom. Men nå har jeg jo negler, og føler at jeg kanskje kommer til å skrape opp øyet om jeg gjør det samme?! Og det er jo vannskeligere når jeg ikke føler linsa "selv" Noen med linser og lange negler som har tips til hvordan en nybegynner skal få til dette? Kom til meg så finner jeg frem håndjern og brekkjern i sammen med hammer og stamjernet, og får det til på et vis, vet du! :-))) Hehehheee..... (Ser at du har et aldri så lite problem der, ja!!!) :-))
Gjest Huffsa Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Kom til meg så finner jeg frem håndjern og brekkjern i sammen med hammer og stamjernet, og får det til på et vis, vet du! :-))) Hehehheee..... (Ser at du har et aldri så lite problem der, ja!!!) :-)) hehe, joda takk for tips jenter får se om jeg får det til i kveld.
Gjest Problematique Skrevet 9. januar 2010 #8 Skrevet 9. januar 2010 Jeg skulle til å si "jeg klyper bare fast i linsa med neglene og drar den ut", men så har jeg helmånedslinser (linser jeg sover med) så når jeg skal ta ut linsene, så skal de kastes. Så det hjelper vel ikke deg så mye
Gjest Huffsa Skrevet 9. januar 2010 #9 Skrevet 9. januar 2010 Brukte 14 minutter på første øyet og 8 minutter på det andre i går kveld Men de kom av! Måtte dra dem mot øyekroken gang på gang helt til den datt ut.
Gjest Problematique Skrevet 9. januar 2010 #10 Skrevet 9. januar 2010 Kan tenke meg du var fin og rød i øynene etterpå
Gjest Huffsa Skrevet 9. januar 2010 #11 Skrevet 9. januar 2010 Kan tenke meg du var fin og rød i øynene etterpå Ja, så ut som at jeg ikke hadde sovet på et par uker. Skal ikke ut idag, så brillene er på så jeg slipper å holde på i kveld også
Gjest Gjest_Gohege_* Skrevet 9. januar 2010 #12 Skrevet 9. januar 2010 jeg er selv linsebruker med litt lange negler, og jeg klemmer sammen huden over og under øyet som om du blunker litt hardt
juliane Skrevet 10. januar 2010 #13 Skrevet 10. januar 2010 jeg er selv linsebruker med litt lange negler, og jeg klemmer sammen huden over og under øyet som om du blunker litt hardt Dette gjør jeg også, bare dytter den ned med kanten på øyelokket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå