Gjest Anonymous Skrevet 29. august 2003 #1 Del Skrevet 29. august 2003 Var på Kiwi istad og da så jeg at de hadde en flaske som het parkettpolish. Har noen prøvd dette? Vår parkett begynner å bli litt matt, men jeg tør ikke helt å begi meg ut på dette før jeg har hørt om noen erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 29. august 2003 #2 Del Skrevet 29. august 2003 Har en flaske stående. Orker ikke å prøve den ut enda. Den skal jo gnis inn i gulvet... Dvs masse arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 29. august 2003 #3 Del Skrevet 29. august 2003 Hvis det er polishen fra Johnson, så er den super. Jeg brukte den på parketten i den gamle leiligheten min og guovet så helt nytt ut etter polishen. Men det varer ikke evig. Tror at jeg brukte den 2-3 ganger i året (og da fikk parketten være matt i perioder. Men den beskytter bra og gjør gulvet blankt og fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. august 2003 #4 Del Skrevet 29. august 2003 ja, det fra Johnson jeg så i butikken, men som Hilde K S sier så virker det som om det er mye jobb siden den skal gnis inn i gulvet på en måte. Er det virkelig SÅ mye jobb, eller er det overkommelig?? Uff, orker ikke se på den matte ripete parketten. Vet at det ikke hjelper på ripene, men det hadde jo vært fint hvis den iallefall kunne vært litt blankere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 29. august 2003 #5 Del Skrevet 29. august 2003 Det er ikke så mye jobb egentlig (synes jeg da). Først må gulvet vaskes godt, så gnir du inn polishen. Klart det tar litt tid, men det er verd det. Jeg brukte anledningen til å flytte på møbler, få vasket skikkelig på lister og andre ting. Lurt å ta det i forbindelse med vårrengjøringen og julevasken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 31. august 2003 #6 Del Skrevet 31. august 2003 Nå har jeg prøvd ! Bare på områdene rundt gulvteppene da. Og ja det ble blankt og fint ! Gned den ikke utover men tok på en klut og strøk utover. Tok ganske mye på. Til jul tar jeg hele gulvet og da tror jeg at jeg bruker Jif moppen min for å få det jevnt utover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 31. august 2003 #7 Del Skrevet 31. august 2003 Jeg bruker parkettpolish - det er kjempebra! JObben består egentlig mest i vaskinga først (og ryddinga ) Gulvet må skylles med rene kluter og tørkes. Så skal polishen bare tømmes ut av flaska (lett 8) ) og fordeles jevnt utover (ikke fullt så lett). Jeg bruker JIF-moppen til det, da blir det jevnt og fint. Tørker på en halvtime - og så rent gulvet er da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2003 #8 Del Skrevet 31. august 2003 Takk for svar, tror jeg må teste ut denne. Får vel ta en tur på Kiwi i morgen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå