Gjest iForm Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Heihei Vet det er noen tråder ang pulsklokke fra før, men jeg fant ikke helt det jeg var ute etter (pluss at de fleste var ganske gamle), så jeg prøver her. Har tenkt å kjøpe pulsklokke til kjæresten i bursdagsgave. Han er 26 år og har ikke hatt det før. Er glad i å vere aktiv, men er ikke i spesielt god form. Klokken kommer til å bli brukt mest utendørs (jogging, fjellturer, ski), men også til innendørs trening. Jeg vil gjerne ha litt "fancy" funksjoner, men heller ikke av det mest avanserte. Den bør være brukervennlig og enkel å bli kjent med. Tenkte i prisklassen 1000-2000 kr. Alle gode tips blir satt veldig stor pris på!!
Wiggins Skrevet 11. januar 2010 #3 Skrevet 11. januar 2010 Heihei Vet det er noen tråder ang pulsklokke fra før, men jeg fant ikke helt det jeg var ute etter (pluss at de fleste var ganske gamle), så jeg prøver her. Har tenkt å kjøpe pulsklokke til kjæresten i bursdagsgave. Han er 26 år og har ikke hatt det før. Er glad i å vere aktiv, men er ikke i spesielt god form. Klokken kommer til å bli brukt mest utendørs (jogging, fjellturer, ski), men også til innendørs trening. Jeg vil gjerne ha litt "fancy" funksjoner, men heller ikke av det mest avanserte. Den bør være brukervennlig og enkel å bli kjent med. Tenkte i prisklassen 1000-2000 kr. Alle gode tips blir satt veldig stor pris på!! For min egen del så holder det å se hva pulsen er, jeg vet hva sonene mine er, og jeg trener ikke på så høyt nivå at jeg sammenligner hvor mange watt jeg klarer å yte på hvilken puls over tid. Hvis du nå skal ha en litt fancy pulsklokke så ser jeg to modeller i din prisklasse på Oslo sportslager: http://www.oslosportslager.no/produkt/pola...okke-21073.aspx kr 1700 * Polar Fitness Test viser hvordan du ligger an kondisjonsmessig * Polar Sportssoner som hjelper deg å få mest mulig ut av hver treningstur * Grafisk visning i displayet kan du lett se hvilken sone du befinner deg under treningsturen * Mulighet for S1 fotsensor og G1 GPSsensor (ekstrautstyr) * Pckompatibel med bruk av FlowLink (ekstrautstyr) http://www.oslosportslager.no/produkt/pola...okke-22646.aspx kr 1100 * Måler din puls kombinert med god stoppeklokke * Fastsetter automatisk dine pulssoner utifra dagsformen med OwnZone * Viser hvor mange kalorier du har forbrent samt hvor mye av dette som er fett (vises i prosent) * Kalkulerer hvor lang tid du har på hver økt, hvordan du har ligget i forhold til sonen og hvor mange kalorier du har forbrent. * Lagrer 99 mellomtider for hver treningsøkt, så det er lett å sammenligne tidligere tider * Har følgende spesialfunksjoner: OwnCal, OwnCode og OwnZone RS300x har alle funksjonene som RS100x har og mer til, hvis det mangler noe i beskrivelsen så er det bare uteglemt.
Fat Sally Lee Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Jeg ville satset på en klokke med GPS siden han er glad i å trene ute. Jeg lar meg i hvertfall motivere av å se hvor langt jeg har løpt/syklet, pluss at det er langt lettere å sammenligne tid pr. km osv. når man har en klokke med GPS i tillegg til vanlig pulsklokkefunksjoner. Jeg tror Garmin forerunner 405 er bra Litt dyrere enn du ønsket, men jeg ville ikke kjøpt en klokke uten GPS nå for så å angre meg og kjøpe en ny med GPS om noen måneder.
Vindmølle Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Jeg er veldig fornøyd med min Suunto T1. I forhold til prisen synes jeg den er et veldig bra alternativ (ca 1200,-)
MakeItHappen Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 Garmin forerunner 305 er også veldig bra. Kjenner flere som foretrekker den fremfor 405 og 310. Har den selv også, helt knall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå