Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tampong
Skrevet

Hei,

jeg føler meg verdens heldigste gris for jeg har funnet drømmedama. Hun er utrolig søt og snill og jeg takker Gud for at han har vært så barmhjertig mot meg. :gjeiper:

Nå har jeg et dilemma. Møtte "svigermorra" for første gang på middag hos framtidige svigerforeldre. Jeg ble spurt av muttern til dama om hvor høy jeg var, og da jeg svarte at jeg er 1,70 cm, sa hun at du ser ikke så høy ut. Hun ga meg sånne nedsettende blikk og jeg følte meg truffet. :kjefte:

Tror hun i ettertiden har kommentert om min høyde til dama.

Min dame er 1,75 cm og jeg lurer på om hvorfor folk er så opptatt av den jævla høydeforskjellen, og at mann skal alltid være høyere enn dama.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_himmel_*
Skrevet
Hei,

jeg føler meg verdens heldigste gris for jeg har funnet drømmedama. Hun er utrolig søt og snill og jeg takker Gud for at han har vært så barmhjertig mot meg. :gjeiper:

Nå har jeg et dilemma. Møtte "svigermorra" for første gang på middag hos framtidige svigerforeldre. Jeg ble spurt av muttern til dama om hvor høy jeg var, og da jeg svarte at jeg er 1,70 cm, sa hun at du ser ikke så høy ut. Hun ga meg sånne nedsettende blikk og jeg følte meg truffet. :kjefte:

Min dame er 1,75 cm og jeg lurer på om hvorfor folk er så opptatt av den jævla høydeforskjellen, og at mann skal alltid være høyere enn dama.

Du kan så si. Jeg bryr meg ikke om mannen er høyere eller lavere eller like høy som meg og håper jeg beholder det vettet når datteren min begynner å date også.

Skrevet

Jeg er 1.59 m høy, og jeg hadde nok ikke klart å date en mann som er lavere enn meg. :ler: Jeg må nok innrømme at jeg synes det er stiligere med par der dama er i alle fall litt lavere enn mannen.

Skrevet

Jeg er selv ganske opptatt av at min partner skal være høyere enn meg. Grunnen er at jeg er 180 cm høy selv og har alltid følt meg stor og klumpete, og ved siden av en liten spjæling klarer jeg ikke å føle meg pen og feminin. Ønsker at det naturlige er at jeg skal sitte i armkroken, og ikke motsatt. Elsker at kjæresten min er 190, han er fremdeles høyere enn meg selv om jeg går med høye hæler! :rødme:

MEN, det hadde da aldri falt meg inn å kommentere andres høyde i forhold til partneren! Det er da fullstendig opp til dem, og så lenge man har et bra forhold og gjør hverandre lykkelige betyr da høydeforskjell eller aldersforskjell eller sånne tulleting en døyt. Syns det var rimelig frekt av din "svigermor" å kommentere dette. Prøv å drit i henne og kos deg med drømmedama du! Det er jo tross alt hva hun mener som er det viktigste. :klem:

Skrevet
Jeg er selv ganske opptatt av at min partner skal være høyere enn meg. Grunnen er at jeg er 180 cm høy selv og har alltid følt meg stor og klumpete, og ved siden av en liten spjæling klarer jeg ikke å føle meg pen og feminin. Ønsker at det naturlige er at jeg skal sitte i armkroken, og ikke motsatt. Elsker at kjæresten min er 190, han er fremdeles høyere enn meg selv om jeg går med høye hæler! :rødme:

MEN, det hadde da aldri falt meg inn å kommentere andres høyde i forhold til partneren! Det er da fullstendig opp til dem, og så lenge man har et bra forhold og gjør hverandre lykkelige betyr da høydeforskjell eller aldersforskjell eller sånne tulleting en døyt. Syns det var rimelig frekt av din "svigermor" å kommentere dette. Prøv å drit i henne og kos deg med drømmedama du! Det er jo tross alt hva hun mener som er det viktigste. :klem:

Enig.

Men du, synes du ikke det er en tanke klisjé dette med å sitte i armkroken til en mann?

Skrevet

Min kone er 1.71høy og jeg er kun 1.67 .

Men nå er jeg litt kraftigere enn de fleste menn på min høyde ( 83-84kg og lite fett ) .

Tror nok det er mest følelsen av å være "beskyttet" kvinner trenger fra mannen . Dette er evolusjonens utvikling og er genetisk anlagt hos kvinner flest .

Så det har nok noe med helheten å gjøre . At mannen utstråler styrke .

Kvinner flest hater å føle seg store .

Tror nok minst 80% av alle kvinner aldri vil være sammen med en kortere mann . De fleste vil ha en mann som er endel høyere enn de .

Men treffer de den RETTE mann som ellers alt er riktig hos , så klarer de sikkert å fire litt på kravene .

Uansett er det ETT trekk hos menn , som ER TILTRAKNINGSKRAFT NR 1 i hele verden . RIKDOM !

Psykologer har gjort haugevis med undersøkelser og kommer alltid frem til til hovedtrakk .

Menn går etter utseende !

Kvinner går etter rikdom/utdannelse/status .

Så det er nok mye lurere for menn å bruke tiden på å studere økonomi , enn å trene med vekter( jeg er ikke rik, men trener litt ja... :nei: ) .

Skrevet

Går det an å være så jævla overfladisk da..!!???

Skrevet

Jeg er selv 183 og ser juliane sitt poeng med at det er herlig å føle seg litt "liten" en gang i blant, siden det er noe vi høye jenter sjelden/aldri gjør.

På en annen side hadde jeg ekskludert utrolig mange bra kandidater hvis jeg krevde at de måtte være høyere enn meg. Jeg er kresen på veldig mange andre ting som har med personlighet å gjøre, hvis jeg treffer en som det klaffer med så er ikke høyde det første jeg bryr meg om akkurat.

Så høyde er ikke et krav hos meg, men det er absolutt en bonus.

Men jeg har en lang rekke med menn runt 180 bak meg, og bare et par langt over. Jeg så lyset en gang jeg hadde en kjæreste som var lavere enn meg og oppmuntret meg til å bruke høye hæler fordi han syntes det var utrolig sexy med høye damer. Følte meg slett ikke som et monster da, mer som en supermodell.

Synes "svigermoren" til trådstarter var litt vel frekk, hva er det for noe å bry seg med?

Jeg har forøvrig stor respekt for menn som er sammen med høyere damer, det er så utrolig umodent når man må ha en lavere dame for å "føle seg som en mann". Det viser en selvsikkerhet, og det er sexy. Noen kompiser av meg påstår også det er litt statussymbol å klare å få seg en dame som er høyere. Det er jo i dagens samfunn nesten litt forbeholdt mick jagger og andre lave rockestjerner som dater modeller, hehe

Skrevet
Jeg er selv 183 og ser juliane sitt poeng med at det er herlig å føle seg litt "liten" en gang i blant, siden det er noe vi høye jenter sjelden/aldri gjør.

På en annen side hadde jeg ekskludert utrolig mange bra kandidater hvis jeg krevde at de måtte være høyere enn meg. Jeg er kresen på veldig mange andre ting som har med personlighet å gjøre, hvis jeg treffer en som det klaffer med så er ikke høyde det første jeg bryr meg om akkurat.

Så høyde er ikke et krav hos meg, men det er absolutt en bonus.

Men jeg har en lang rekke med menn runt 180 bak meg, og bare et par langt over. Jeg så lyset en gang jeg hadde en kjæreste som var lavere enn meg og oppmuntret meg til å bruke høye hæler fordi han syntes det var utrolig sexy med høye damer. Følte meg slett ikke som et monster da, mer som en supermodell.

Synes "svigermoren" til trådstarter var litt vel frekk, hva er det for noe å bry seg med?

Jeg har forøvrig stor respekt for menn som er sammen med høyere damer, det er så utrolig umodent når man må ha en lavere dame for å "føle seg som en mann". Det viser en selvsikkerhet, og det er sexy. Noen kompiser av meg påstår også det er litt statussymbol å klare å få seg en dame som er høyere. Det er jo i dagens samfunn nesten litt forbeholdt mick jagger og andre lave rockestjerner som dater modeller, hehe

Har lyst til å klappe litt i hendene for deg her, jeg - Rope litt Hurra!! Hurra!!!, og å kåre deg til en suveren vinner av forumets "Kjerringa i mot strømmen-pris"!!!! :-))))

Skrevet

Gresselig frekk og ufin "svigermor" som fulgte med på kjøpet da...! Kan ikke skjønne at høyden din (eller noen andre tilstedeværendes) er noe som skal verken spørres om eller videre kommenteres ved et sånt første-møte.

Selv er jeg en liten tert, så både min samboer, eks og karer jeg har falt for har vært godt over høyere enn meg. Men jeg har noen ganske så høye venninner med litt lavere menn og samboere (samme høyde som deg sånn ca), og jeg tror ikke jeg tenker særlig over det i det hele tatt. Naturlig nok registrert det sånn i forbifarten som man gjør idet man blir kjent med noen, men utover det så er ikke høyde noe stort tema nei.

Gjest Gjest_Nightwish_*
Skrevet

Jeg kunne nok aldri vært sammen med en jente som var høyere enn meg.

Sånn er det bare, selv om det kanskje ikke burde være sånn.

Gutt 27

Gjest Gjest_tussi_*
Skrevet
Hei,

Kompisen min, på 1,70m drar j.. mye høye damer. Han sier han digger å gå med dem. Han mener det signaliserer at han er "kreativ i senga" siden damene velger han!

:yvonne:

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet
Gresselig frekk og ufin "svigermor" som fulgte med på kjøpet da...! Kan ikke skjønne at høyden din (eller noen andre tilstedeværendes) er noe som skal verken spørres om eller videre kommenteres ved et sånt første-møte.

Selv er jeg en liten tert, så både min samboer, eks og karer jeg har falt for har vært godt over høyere enn meg. Men jeg har noen ganske så høye venninner med litt lavere menn og samboere (samme høyde som deg sånn ca), og jeg tror ikke jeg tenker særlig over det i det hele tatt. Naturlig nok registrert det sånn i forbifarten som man gjør idet man blir kjent med noen, men utover det så er ikke høyde noe stort tema nei.

Ikke for å være frekk eller noe, men den avataren din er litt sånn småekkel, synes jeg.

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Det var da veldig uhøflig av "svigermoren" din! Men jeg må dessverre si at for min del så er det litt viktig at kjæresten min er høyere enn meg. Har data gutter som var like høye som meg eller til og med litt lavere, men følte meg bare høy og klumsete og rar da...og så kunne jeg aldri gå med høye hæler når jeg skulle noe sted med dem:P Skulle ønske jeg kunne si at det ikke har noe å si om jenta er høyere enn gutten i et forhold, men det kan jeg ikke...er vel bare litt overfladisk :tristbla:

Skrevet
Det var da veldig uhøflig av "svigermoren" din! Men jeg må dessverre si at for min del så er det litt viktig at kjæresten min er høyere enn meg. Har data gutter som var like høye som meg eller til og med litt lavere, men følte meg bare høy og klumsete og rar da...og så kunne jeg aldri gå med høye hæler når jeg skulle noe sted med dem:P Skulle ønske jeg kunne si at det ikke har noe å si om jenta er høyere enn gutten i et forhold, men det kan jeg ikke...er vel bare litt overfladisk :tristbla:

Høy mann, lavere dame= KLISJÉ.

Skrevet

For å være ærlig. Lav mann og høy dame ser bare utrolig dumt ut. Man blir sikkert vant til det selv, men for alle andre så ser det "feil" ut på en måte.

Sikkert derfor svigermoren kommenterte det. Det er lite maskulint å være lavere enn damen sin, og instinktivt så virker det feil på en måte.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Mannen skal være høyest fordi han skal beskytte henne. derfor tenner ikke damer på lavere menn. Antagelig så er hun du dater nå kun ute etter å provosere sine foreldre.

Skrevet
Ikke for å være frekk eller noe, men den avataren din er litt sånn småekkel, synes jeg.

Næmmen stakkar liten, blir du redd av avataren da? :kgbaby:

Gjest bare bea
Skrevet

Noen menn er så lave at de ikke engang klarer å beskytte seg selv, så i slike tilfeller er det bra at de er sammen med en høyerestående dame som kan beskytte ham. Hvilket forsåvidt alle menn er da menn er laverestående skapninger O_o

Gjest Jente39
Skrevet

Drit i at dama er høyere enn deg! Jeg er selv ei høy jente, 180cm på sokkelesten, og elsker å gå med høye hæler, som gjør at jeg enkelte ganger rager 190+cm over bakken! De 2 siste mennene jeg har datet, har vært forholdsvis lave menn (dvs et godt hode kortere enn meg selv -uten mine høyhælet sko!). Ingen har hengt seg oppi det, ei heller de korte mannfolka. For å bøte på sin manglende høyde, er de tilgjengjeld gode i senga!! :sengekos:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...